PÅ MITT KJØKKEN

Jeg har fått en del spørsmål om jeg kan skrive mer om hva jeg spiser.
Det er ingen hemmelighet at sunn og nok mat sammen med riktig variant og mengde trening, er nøkkelen til god helse og en sprek kropp.
Gode valg starter allerede i butikken. Har du et kjøkken bugnende av sunne og gode matvarer, blir det dette du ender opp med å putte i munnen. Du må ha tilgang til sunn mat for å kunne spise sunt :grin:
Jeg kommer til å skrive et eget innlegg om ingrediensene jeg bruker til baks.

Dette har jeg på mitt kjøkken:

Proteiner
Kyllingfilet
Hel kylling
Kalkun
Biff, ytre filet
Karbonadedeig
Skinke, kalkunskinke
Fet fisk: laks, salma, røkelaks, ørret
Mager fisk: torsk, steinbitt, tunfisk
Mager bacon
Kesam
Skyr med smak
Cottage cheese
Yoghurt uten sukker
Lettere jarlsberg
Egg
Proteinpulver

Fett
Nøtter, både salte og usaltede
Frø
Kokosmasse
Avokado
Olivenolje
Cocosa olje
Peanøttsmør
Meierismør (jeg spiser som regel ikke dette, men steker i det)

Karbohydrater
Grønnsaker, alle slag
Frukt: eple, kiwi, appelsin, banan, mango, ananas, vannmelon, plomme, nektarin
Bær: jordbær, bringebær, blåbær, moreller, både frosne og ferske
Spelt lomper
Potet
Søtpotet
Havregryn
Riskaker
GoLean frokostblanding
Tørket frukt

Tilbehør
Balsamico eddik
Ketchup u/ sukker
Dijon sennep
Sitronsaft (eventuelt sitron)
Friske urter: basilikum er et must
Sukkerfritt syltetøy
Wasabi
Soya saus
Taco saus
Feta ost
Krydder i mange varianter
Skummet melk


Jeg spiser selvfølgelig også andre ting også.
Matvarene jeg har listet over er ting jeg bruker ofte, som regel flere flere ganger i uken om ikke daglig. 
I og med at jeg er en søtmoms venter jeg med å handle inn lørdags snacksen til  helgen. Da unngår jeg at lørdagens godtepose frister for mye på onsdag. Om du ikke har søtsaker tilgjengelig, kan du heller ikke spise det.

Fyll køkkenet opp med masse deilige og sunne matvarer.
Resultatet er god mat som gjør godt for kropp og sjel :grin:

Kristine

25 kommentarer
    1. Michelle:
      Jeg vet ikke da jeg ikke har målt den. Da jeg suprte kjæresten (han er pt) nå, sa han cirka 15 -16 🙂

    2. Kristine Haugland:
      Har du prøvd rå som i sashimi? Det synes jeg er fantastisk godt.
      Ellers så fungerer det alltid å kamuflere fisken i type pastasauser og slikt 😉

    3. Anonym:
      Det går unner annet.
      Det er noe jeg har hatt dilla på de siste ukene. Må nok til Sverige for å kjøpe mer! 😉

    4. Silje M:
      Jeg skjønner ikke helt hva du mener 3-4-5 t?
      Hvor mange karbohydrater man trenger er forskjellig. Jeg må ha mye for å fungere, andre lever jo på lavbrbo 🙂

    5. Yey! Det ligner ganske så bra på mitt kjøkkeninnhold! Jippi! 😀
      Ha en strålende fin helg, frøken smilende-og-bli-og-dessuten-flink-på-kjøkkenet! 😀

    6. Hei! 🙂 Når du bestiller varer fra iherb, hvor lang tid tar det før du får pakken? 🙂

    7. Jeg digger bloggen din og er innom hver dag (om ikke flere ganger per dag) 🙂 Spørsmål: Hva
      ligger fettprosenten din på? 🙂 Keep it up – du er flinkflinkflink 🙂

    8. Reker, det skal jeg fråtse i snart… men med barn er det et par ting som er satt. De skal ha pizza på fredag og taco på lørdag. Søte, søte små…. jeg lager bare mine egne varianter, da. Funker fint! Ha en knallfin helg!

    9. Namnam, så mye godt det var her ! Nå vet jeg hva jeg skal handle med meg hjem fra butikken i dag ! Jeg er ikke så utrolig glad i fisk og det er veldig synd.. Har du noen tips angående fisk? 😀 klemz

    10. Hærlig! Og enig med deg…kva vi puttar i munnen er avhengig av kva innkjøp vi gjer og om vi er flink til å ha tilgang på sunne råvarer. Då er det rett og slett lettere å velge sunt 🙂 Bra innlegg 😀

    11. Haha, du vet at laks og salma er det samme? Det er ikke sånn at Salma er en egen fiskeart.. Just saying;)

    12. Trenger man mye karbohydrater hvis man går mye pr dag? 3-4-5 t? Av og til 1-1.5 t.
      God Helg!!:)

    13. Perfekt liste for å beholde kroppen sterk og sunn!
      Jeg følger en slags diet for å teste intoleranser og allergier og kan ikke spise meieriprodukter og de som inneholder sukker, sukkererstatninger, gluten, corn og soya. Savner så mye havregrøt og ris!
      Gleder med til slutten av dieten min for å finne ut om jeg har allergi mot disse matvarene. Håper det har jeg ikke og kan nytte havregrøten min igjen hver dag!=)

    14. Mye gode matvarer der ja!! 🙂 jeg bruker mye av det samme til vanlig men nå er det ikke så mye variasjon- egg, ris, proteinpulver og kokosmelk er gjengangere her 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg