SANN LØRDAG

I dag har jeg egentlig ikke så mye klokt å komme med.
Det er lørdag og da blir hverdagen satt til siden.
Jeg ville bare titte innom å ønske dere en riktig god helg:grin:
Det er noe eget med helg og lørdag.
Kanskje mest fordi jeg alltid gleder meg som en unge til lørdagsgodt.

I går ble tiden veldig knapp før det bar på KickOff.
Treningsøkten ble derfor kun på 15 minutter.
Jeg rakk likevel å få en god økt på biceps og triceps.
– Biceps curl med stang
– Triceps pushdown
– Fransk press
supersett med
– Dips på benk
Enkelt og greit.
Det skal ikke mer til.


I dag hadde jeg en liten ben- og mageøkt.
Det ble alt for lite søvn i natt, noe jeg merker på energien.
Jeg vet at jeg ofte får mer energi av en treningsøkt.
Isteden for å droppe økten helt, tok jeg heller en roligere og kortere treningsøkt.
– 5 minutter oppvarming på møllen
– Situps på bosu-ball
– Benhev
– Utfall
– Leg ex
– Lår curl


Etter trening var det dette som fristet mest.
Nugatti og polarbrød.
Jeg ristet brødet litt i ovnen først slik at det ble helt ferskt og deilig.
Nugattien smeltet utover.
Det skal sies at jeg også tok en proteinshake for å få i meg proteiner sammen med disse sukker-karbohydratene.
Vanligvis bruker jeg mocca-protein. I dag brukte jeg 30 g peanut-choco-protein som jeg blandet med melk og et par dråper stevia english toffee. Vi snakker snickers i flytende form, så godt!! Der har jeg en ny favoritt.

Nå har jeg funnet sofaen med sushi (softshell maki, softshell crab og spizy tuna med majones) og godispose.
I dag skal jeg bare være lat, en sann lørdag i min stil.
Ha en fortryllende aften :grin:
Kos dere masse i helgen.

Kristine

32 kommentarer
    1. Fin liten “ball” du har som biceps der. Den desidert fineste “typen” av biceps =)
      Men kan vi få se du stramme musklene i leggene også? Er de like markerte som resten?=)

    2. Kristine Haugland:
      Det er menneskelig og helt naturlig å spise kake eller godis.
      Ingen vil legge på seg av å skeie ut av og til med mindre du gjør det i store mengder hver dag. Alt med måte.
      Håper du har klart å legge bort den dårlige samvittigheten, den gjør ingen nytte!
      Ha en fin dag 🙂

    3. Ingrid:
      Jeg tror at om jeg hadde skulle vært 100 % sunt, hadde det gått over til å bli usunt.
      For meg er det kos og ofte også sosialt å kunne skeie ut i bland. Dessuten synes jeg det er utrolig godt. Å nekte seg selv noe er i mine øyne ikke veien å gå, da er det gått over til stadiet hysterisk.
      I og med at jeg er en søtmoms prøver jeg å holde meg til sunt søtt i ukedagene. Da nyter jeg det mer usunne med den beste samvittighet når helgen kommer.
      Tusen takk for en kjempe koselig kommentar. Jeg setter utrolig pris på at du tar deg tid til å legge igjen en god hilsen. God klem til deg.

    4. Helen:
      Den var veldig god.
      Jeg kjøpte for første gang på Sushi Kafe og bar her på Vøyenenga hvor jeg bor. En av de bedre sushiene jeg har smakt, så det blir ikke lenge til neste gang 😉

    5. nå fekk eg litt mindre dårlieg samvittghet for min lørdag. hohho, takk for en god blogg kristine =)

    6. Var i familiebesøk i går og fikk så dårlig samvittighet etter all kaken… Jeg har jo ikke unnet meg noe godt på nærmere et halvt år nå så det gjorde jo egentlig ingenting, men samvittigheten sier noe annet… Utrolig irriterende og ha en sånn teit tankegang når det ikke gjør noe egentlig. Da hjalp det veldig på når jeg så dette innlegget her ! For jeg legger ikke på meg igjen av en “godtedag”.. Du er så flink og god du, Kristine !

    7. Så fine armmuskler du har! Skulle gjerne hatt litt lavere fettprosent så man så mine like godt som dine!
      Synes også det var litt “godt” å se at du spiser litt skikkelig usunn mat også, når du alltid er så utrolig sunn ellers. Jeg tror det er bra å skeie ut litt innimellom, slik at man ikke blir helt hysterisk på at alt må være “sånn og sånn”. Synes selvfølgelig det er bra at du har et sunt fokus, men av og til kan det bli litt for mye fokus, slik at det kan bli fanatisk. Derfor synes jeg det er bra at du av og til skeier helt ut, og deler det på bloggen!
      Digger bloggen din altså, og titter innom hver dag! Du inspirerer med alle de deilige rettene du lager, og med treningen! Jeg ønsker ikke å bli fanatisk, og synes det er litt “godt” å lese at andre skeier litt ut slik at man ikke har dårlig samvittighet for sine egne uskeielser en gang i blant (får ikke det så ofte lenger da jeg som regel velger den sunne veien, og føler det er viktig å ikke ha dårlig samvittighet de gangene man skeier ut).
      Gleder meg alltid til neste innlegg! 😉 Du er så positiv og flott, Kristine! :):)

    8. Ha en fin helg!!
      Kjempekoselig om du har tid til å sjekke ut bloggen min:))
      Har skrevet et innlegg om å jobbe som frivillig med ernæring! Kanskje noe flere er interessert i:))

    9. Det er kjempegodt med nugatti på ristet brød 🙂 Mmmm ristet brød. Tror jeg må tørke støv av brødristeren! Ang treningstiden, så er det kvalitet over kvantitet ^^ ha en flott lørdag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg