TUESDAY JOY

Det ble kun en super kort og lett benøkt i går.
Jeg følte meg full av energi og helt fantastisk på morgenen, men så gikk det en timestid og jeg følte meg helt forferdelig.
Knebøy, leg extension og benpress var de tre øvelsene jeg gjennomførte. Lette vekter og kun 2 -3 sett.
Jeg valgte heller å dra hjem for å rekke en powernap før jobb.


I natt sov jeg tretten timer!
Da følte jeg meg heldigvis mye bedre når jeg våknet.
Jeg har ikke hatt en frihelg på veldig lenge og begynner å kjenne på det at jeg trenger litt fri.
Alle rundt meg ligger med influensa, jeg krysser fingrende for at jeg bare trenger en frihelg og at jeg holder meg frisk.
Jeg kommer til å ta det med ro et par dager fremover. Det er viktig å lytte til kroppen når den trenger hvile.
Mye sofasliting og tv-titting har stått på agendaen i dag.
Jeg har fri til helgen, men frem til det kommer jeg til å ta det nok så med ro.
Mye hvile, godt med mat, masse søvn sammen med sambucol. Det gjør alltid susen.

 
Jeg er ikke i matlagingshumør.
Likevel er det viktig å få i seg næring.
Da kan man gjøre det enkelt.
Frokosten i dag ble Ingers Lavkarbo brød som jeg smurte med litt kesam og dijon sennep, før jeg hadde over salat, cherrytomater, Lofotens grove fiskekaker og majones.
Disse fiskekakene inneholder 80 % fisk og består av en blanding av laks, ørret, hyse og kveite slik at du får i deg sunne omega3-fettsyrer.
En av de bedre fiskekakene etter min mening, både med tanke på smak og næringsinnhold.

Hva passer bedre enn en pakke fra iHerb på en ellers slapp og regnfull tirsdag?
Jippi, det er alltid gøy med pakker!
Spesielt fra iHerb.

Sukkerfri Nesquik
Denne solgte de i Norge før. Hvorfor de har sluttet å selge den er jeg usikker på.
Super å blande i kesamen, til kakao og bake med.
Arizona grønn te med granateple
Denne teen er en favoritt. Veldig god og smakfull
Passer også veldig godt som iste. Lag da sterk te, tilsett noe søtt om du ønsker det og sett kaldt.
Chocolite peanut butter cup patties
Jeg har flere av godisene fra Chocolite og alle har falt i smak.
Perfekt når sjokoladesuget melder seg og man vil ha en sunnere erstatning.
Bamboo blush kost
Jeg har et par sminkekoster fra dette merket fra før av.
Alle produktene deres er laget av naturlige og resirkulerbare materialer. Børstene er utrolig myke og deilige. De er også billige og gode i bruk.
Husk at du får 5 $ i rabatt om du bruker koden OKE701 på din første bestilling hos iHerb.


Som den utålmodige sjelen jeg er, måtte jeg ta i bruk Nesquik pulveret med en gang.
Jeg laget enkle pannekaker med kesamkrem (pisket inn litt yaconsirup i kesamen) og strødde over nesquik.
Pannekakene laget jeg av 2 egg, 1 moden banan og 1 ss kokosmel som jeg moste sammen og stekte som små pannekaker.
Jeg hadde 2 ss røre i pannen føor hver pannekake og strødde over 1 ts med nesquik mens de stekte. Det er derfor de ser litt svidde ut.Pannekakene er altså ikke svidd, det er sjokoladepulveret.
Utrolig godt og veldig enkelt.

Nå vurderer jeg å bli med PØ en liten tur på Elixia.
Det blir ingen hard trening, jeg holder meg i ro noen dager fremover.
Det går en Pilatestime. Min stive kropp trenger absolutt få strekt og tøyd litt på seg. Jeg synes slike timer er så kjedelige! Aller helst vil jeg ha fart og spenning.
Håper du har hatt en fin start på uken :grin:
Ha en fortsatt flott kveld.

Kristine

17 kommentarer
    1. Så kreativ du er! Jeg hadde aldri tenkt meg å sprø kakao over pannekaker men det er genialt! Takk for tips!:)
      Det er veldig lurt å ta det med ro nå, det er virkelig mange som ble forkjølet. Ta vare på seg selv og du blir snart full av energi igjen!
      Ha en kjempe fin uke videre!=)

    2. Takk for tips til neste iHerb-bestilling! Pannekakene og fiskekakene så kjempegode ut, er selv veldig glad i 80% kakene, synd ikke flere fiskekaker inneholder så mye fisk.

    3. Sukkerfri kakao, ny te, her skal jeg ut å handle snart ser jeg! God bedring, sliter med både rennende nese og kjetting i halsen men satser på at det går over snart. Ha en super dag!

    4. De fiskekakene bruker jeg mye. Bare synd de koster litt. Håper du kommer deg, det er nok bare å ta det litt med ro skal du se 🙂

    5. Heisann 😀 jeg har bare et spørsmål jeg lurte du kunne svare meg på! Hvordan er det med jenter og kreatin? Jeg har lest hele netter igjennom og sitter forsatt her som er spørsmålstegn.. Jeg vil ha maksimalt ut av treningen min og neste år er det befalskolen som står for tur. Jeg lurer bare på om det er “juks” på noen slags måte?… Jeg har brukt det i ca. en mnd nå og jeg er kjempe fornøyd. Målet mitt er å gå ned i fett% og få synligere muskler. Hvordan er det evnt. når du slutter å bruke det? Da mister man jo mye vann, men hvordan effekt har det da på musklene? Tenkte jeg bare skulle høre med deg før jeg tar en beslutning i og med at du er forbildet mitt når det kommer til trening 😀
      Klem fra fast leser:)

    6. Må bare få sagt at jeg EELSKER bloggen din!:) Et sant lyspunkt i min dag, i alle fall.

    7. Jeg E-L-S-K-E-R de fiskekakene og etter at jeg fant de takler jeg ingen andre typer fiskekaker, uansett hvor mye fisk det er i de. Hehe, grunnen er ganske enkelt at i disse er det filetbiter og ikke most fisk :P:P

    8. Du er flink til å lytte til kroppen, det er viktig! Veldig inspirerende:) tror mange har noe å lære av deg der! Det er slik man opprettholder formen året gjennom, ved å ta pauser når man trenger det og trene variert slik som du gjør! Takk for en fin blogg:)

    9. Av og til er det betre å ta seg ein lur enn å stresse kroppen 🙂 Hørtes fornuftig ut :)Pilates er så deilig innimellom, kos deg på timen 🙂 nydelig mat som alltid 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg