FREDAG, FREDAG

Fredag, fredag, fredag :mrgreen:
Denne fredagen kom ikke et sekund for tidlig.
Det føles så godt å ha fri!
Jeg har ikke gjort stort i dag, og jeg har virkelig nyt det.


Etter som jeg har deloaduke ble det kun Yoga som dagens trening.
Det er første gangen jeg har prøvd Yoga og det var ikke bare-bare.
Jeg er stiv som en stokk og slet med å utføre flere av stillingene.
Når jeg i tillegg skulle puste på en spesiell måte….ja, det var ikke lett.
Fremover skal jeg gå på noen Yogatimer, i hvert fall en i uken.
I følge instruktøren må jeg trolig beregne fire til seks yogatimer før jeg føler at jeg mestrer det. Øvelse gjør mester.
Det er utrolig bra både for avspenning, stretching og avslapping.
Når timen var ferdig var jeg så rolig at jeg hadde lyst til å bare bli liggende i gruppesalen og sove.


Da gikk turen hjem til sofaen isteden.
Etter middag laget jeg denne deilige desserten: fruktsalat med vaniljekrem og mørk sjokolade søtet med stevia.
Til fruktsalaten har jeg brukt kiwi, nektarin, eple, drue og stjernefrukt.
Vaniljekremen består av kesam som jeg pisket sammen med vaniljeprotein og stevia vanilje.
Til slutt strødde jeg over hakket sjokolade.
Utrolig godt.
Jeg tror jeg aldri blir lei frukt, det er jo så godt.



Og nå ligger jeg her.
Helt oppslukt av tv’en.
Med dessert nummer to, yoghurtgodt.
Jeg har en følelse av at det blir mer utover kvelden.
Denne helgen skal nytes til det fulle.

Har dere forresten noen bra filmer å anbefale?
Jeg har planer om å tilbringe noen timer i sofaen denne helgen og trenger noen nye innputt :grin:
Akkurat nå er det District 9 som står for kveldens underholdning.
Nyt fredagskvelden videre.

Kristine

40 kommentarer
    1. Tusen takk for mange gode filmtips.
      Jeg har satt en hel haug på nedlastning.
      Sex and the City og Hungergames gikk i går. To favoritter 🙂

    2. Kristine Haugland:
      Den har jeg sett og synes var veldig bra. Anbefaler den absolutt videre.
      Ha en super søndag 🙂

    3. A:
      Jeg skal prøve litt forskjellige yogatyper, takk for tips 🙂
      Håper jeg kommer fort inn i selve “yoga-verden” 🙂

    4. jernehelse:
      Jeg tror absolutt det er noe de fleste kan ha godt av å gjøre.
      Jeg gir det noen uker før jeg sier ja eller nei 😉

    5. Fy flate, du er helt rå på sunne fristende oppskrifter! Jeg tar av meg hatten for deg 🙂 Får helt vann i munn av alle de sunne godbitene jeg finner på bloggen din altså, mmm!!!

    6. Når du lagde karbolett fra Idun, byttet du jo ut noen ingredienser.. Men hvor lenge stekte du de og på hvilken varme?? =)

    7. Hva vil du anbefale av stevia sjokolade og stevia karamell/english tofee, når den skal brukes i sjokoladegrøt?( proteinpulver, kakao) Ser mange bruker stevia karamell/english toffee. Er ikke sjokolade så bra på smak?

    8. Når kjæresten er ute av stuen synes jeg det er utrolig morsomt å se på “Legally blonde” filmene. Skikkelig jentefilm 😉
      Kos deg!

    9. Heeej Kristine 🙂
      Først og fremst takk for herlig inspirasjon som vi hver dag kan nyte fra deg 🙂
      De yougurt godiser ko har du kjøpt de henne? Jeg er litt ny i byen ser du 🙂

    10. Shutter Island, Spis, elsk, lev, Slumdog millionair, He’s just not that into you, “Sex & the city-filmene”. Ja, som du ser er jeg ikke den største filmelskeren:-P Mange gamle her!

    11. jeg testet oggså yoga for første gang denne uka! Ble positivt overrasket over at jeg kjente det litt i kroppen dagen derpå – uvant aktivitet! Har også fått høre at en virkelig bør gi det en god del forsøk for en bestemmer seg for å “ikke like” det =)
      Gode filmer: The Science of Fiction (KOSELIG!!!), Donnie Darko, Benny and Joon =)

    12. Har lenge hatt lyst til å prøve ut Yoga. Har trent en del Pilates, så jeg har litt erfaring med den pustemetoden. 🙂

    13. Vet du, jeg har vært ei styrkejente lenge, og har trent utallige timer med tung styrketrening. Til slutt ble jeg bare sliten og lei av alt. Det evinnelige jaget etter tyngre løft og strammere kropp. Treningssentrene med masete musikk og alt for mye folk.. De siste månedene har jeg trent kun yoga, og jeg har på mange måter fått et nytt liv! Yoga er fantastisk, og du merker utrolig raskt fremgang dersom du trener det regelmessig. Det gjør underverker for både kropp og sinn, og hjelper deg med å forene sansene med det fysiske, slik at du blir et mer harmonisk menneske. Og de som sier at yoga ikke er bra trening.. De har ikke prøvd avansert ashtanga-yoga 😀 Lykke til!

    14. Er veldig dårlig på filmer, altså…. Men jeg er desto bedre på å spise! Vaniljekesamkrem…. Kan livet bli bedre? Ja, kanskje om man kombinerer med frukt? 😉 Ha en herlig kveld!

    15. Youghurtgodis, namnamnam! Fredagen din høres så koselig ut. 🙂 Personlig er jeg veldig glad i drama filmer. Seven Pounds og The Notebook for eksempel. Begge litt hjerteskjærende da..

    16. Så herlig 😀 Her står middagen i ovnen – gleder meg til film og godis i beste armkroken litt senere 🙂 Ha en nydelig helg, Kristine! 🙂

    17. Nyt helgen, det skal jeg også! Hva er det yoghurtgodtet du stadig blogger om og hvor kjøper du det? 🙂

    18. Jeg har nettopp lånt Julie&Julia, for andre gang.. tehe. Verdt å se! Kos deg videre 🙂

    19. Hadde akkurat samme følelse som deg etter min første yoga-time: ville bare bli liggende i salen for alltid:)

    20. Yoghurtnøtter og frukt!! PERFEKT!! Eg har laga heimelaga yoghurtnøtter eg koser meg med, nam ;( GOD helg 🙂

    21. Fine Kristine ! Du må kose deg masse og nyte fredagen !! Jeg har hørt at hungergames skal være ganske bra, kanskje du vil like den ? 😀 Kos deg med godte ditt ! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg