BEGGE DELER TAKK

Jeg ladet opp med en veldig, veldig god frokost i dag.
Eller, jeg spiser fortsatt ikke frokost, men jeg kaller likevel mitt første måltid for frokost, selv om det for de fleste andre kan kalles lunsj.
Morgenmat er ikke noe for meg, rett og slett!
Vafler og proteinkaffe.
Da jeg oppdaget at proteinboksen min snart er tom, var jeg ikke snau om å bestille en ny. Det kunne blitt krise. Det går nemlig ikke en dag uten at jeg drikker proteinkaffe med Mocca-Protein.
Proteinkaffe-tid betyr nemlig Kristine-tid. Ikke bare er det utrolig godt men da senker jeg skuldrene, kobler ut omverden og bare nyter øyeblikket. Noen mediterer, jeg drikker proteinkaffe.


Når man ikke klarer å bestemme seg for salt og søtt, hva gjør man da?
Man lager begge deler selvfølgelig :grin:
Svaret for alle som er like Vingle Petter som meg; ja takk begge deler.

Grove proteinvafler

2 egg
1 dl havregryn
3 ss kruskakli
1 ss speltmel
1 stor scoop bakepro, 40 g
2 ss kesam
1 ss linfrø
1 ss sukrin
1 ts bakepulver
Salt og oregano
Stevia vanilje, kanel og kardemomme

Bland sammen egg, havregryn, kruskakli, bakepro, kesam, linfrø, sukrin og bakepulver.
Ha eventuelt i litt væske om det trengs.
Del røren i to boller.
Ha salt og oregano i den ene boller, og stevia vanilje, kanel og kardemomme i den andre.
Stek vafler.
Eller eventuelt pannekaker om du heller ønsker det.
Jeg fikk to store og to små vafler.


På de søte vaflene hadde jeg kesam, sukrin, jordbær og blåbær.
De salte vaflene serverte jeg med wasabi, ketchup, ruccola, kalkunskinke, paprika, sylteagurk og ingefær.
Godt og sunt som gir energi til trening.


Dagens styrkeøkt på rygg, bryst og skuldre var fantastisk.
Godt trykk, masse energi og godt humør.
Jeg tok meg selv i å smådanse flere ganger. Jammen godt det ikke var så mange på treningssenteret.
– Nedtrekk
4 sett * 8 -10 repetisjoner 
– Stående roing
3 sett * 10 repetisjoner
supersett med
– Push ups
3 sett * 16 -18 repetisjoner
– Benpress
4 sett * 9 -10 repetisjoner
– Flyes i kabel
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Sittende roing
2 sett * 15 repetisjoner
supersett med
– Pull down
2 sett * 20 repetisjoner
– Skulderpress
3 sett * 8 -10 repetisjoner


Må forresten vise dere min nye Nike treningsbukse.
Jeg elsker den!
Kanskje det var derfor dagens treningsøkt ble så bra.
Nye treningsklær gir alltid ny motivasjon.

Nå får jeg komme meg på jobb.
Ha en fortsatt flott tirsdag dere  :grin:

Kristine

17 kommentarer
    1. Å, jeg bare elsker bloggen din!!! Bloggen din lyser opp dagen min rett og slett.
      Kul tights foresten.
      Håper du har hatt en fin dag.
      Blir glad for kommentar tilbake

    2. Åh så gode de så ut! Lagret i bokmerker under “oppskrifter som SKAL prøves”! Må bare få kjøpt meg en ny pakke med bakepro…. Ha en super kveld søta!

    3. Det så ut som en skikkelig energi-røre til treningen ja 😀 Namnam!! Maten din er bestandig like fristende 😉 Såå fint bilde av deg, snuppa! Råflotte bein og mage<3
      Håper vi sees på NM? Billettene kom i posten i dag ^^
      Klem

    4. Hei! Her hvor jeg bor er det umulig å få tak i speltlomper noe jeg synes er utrolig dumt ! Har du tips til noe som kan erstatte disse ? Har tenkt på potetlomper? er det i samme kategori med tanke på næringsinnhold osv ?

    5. Kuleste tightsen ever 🙂 Skal på trening nå og skulle gjerne hatt den 🙂 Hvor er den fra eller hvor kan man få tak i den ??

    6. Disse skal jeg prøve meg på, tusen takk fine deg ! Skal lage disse om ha de med meg som lunsj i morgen. Du er kjempe flink, Kristine ! Og så inspirende og motiverende ! Klem !

    7. Elsker “ja takk begge deler,” that is my spirit 😉 HÆRLIGE baffler, såg kjempegode ut. Men get gjer jo all mat du lager 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg