CHOCO BANANA MOUSSE


Jeg elsker sjokolade i alle former.
Det er noe med oss jenter og sjokolade, jeg kan i hvert fall aldri få nok!
Jeg prøvde meg på en ny versjon av sjokolademousse.
Denne gangen med sjokolade og banan.
Det ble så godt!

CHOCO BANANA MOUSSE

1 banan
30 g mocca-protein
1 egg (eventuelt bare 1 hvitte)
1 plate gelatin
2 ss kokende vann
1 ss kakaopulver
Om ønskelig: bittelitt salt, et par dråper stevia sjokolade

Bløtlegg gelatinplaten i kaldt vann slik som beskrevet på pakken. Smelt den i kokende vann.
Skill eggeplomme fra eggehvite.
Mos bananen sammen med mocca-protein, kakao, salt og stevia. Tilsett eggeplommen om du ønsker å bruke denne. Her får du sunt fett. Vil du ha en magrere variant, kan du droppe denne.
Stivpisk eggehviten.
Ved sjoko-banan-blandingen inn i eggehviten med et skje og rør inn den smeltede gelatinen.
Ha i en form og sett kaldt en time.
Nyt.


På toppen har jeg bringebær og *kremt* nugatti melkesjokolade.
En sarlig blanding av sunt og mindre sunt.
Har du lyst har du lov.


Til middag i dag ble det en skikkelig god middag.
Stek med ovnsbakt potet, tomat og stekt sopp.
Poteten og tomaten hadde jeg i ovnen på 200 grader i 35 minutter. Tomaten ble krydret med hvitløk og oregano, mens poteten fikk følge av hvitløk og pepper.
Soppen skar jeg i skiver og stekte i pannen med litt olje, finhakket hvitløk, salt og pepper.
Kjøttet vet jeg faktisk ikke helt hva er. Det er rester fra noe PØ lagde i går.
Godt var det!

Jeg ønsker å si noen ord om dette med balanse.
Her på bloggen skinner bare en liten del av livet mitt igjennom. Jeg har valgt å skrive en kost- og treningsblogg og det er nettopp dette som skinner igjennom her på bloggen. Livet mitt dreier seg om langt mer disse temaene. Selv om mat og trening er en stor hobby og noe jeg liker å drive med, har jeg et liv utenom også.
Dessverre er det mange som ikke forstår dette. Derfor ønsker jeg å poengtere det. Trening og mat tar bare et par timer av min dag og døgnet har, som dere vet, langt fler timer. Disse buker jeg som alle andre på jobb, studielesing, tulling og tøysing, kjæreste, venner, gjøre ingenting, osv.

Jeg har funnet et kosthold og en treningsrutine som får frem det beste i meg, og fått disse to inn i en sunn og naturlig hverdag.
For meg har det vært viktig å finne en balansegang mellom det sunne og det usunne. Jeg spiser stort sett sunt, men skeier gjerne ut med noe mindre sunt (det finnes ikke noe usunt i min verden) i ny og ne. Jeg har lært meg hva slags type trening og hvilke mengder som kropp og sjel trives med.  Dette er ting som skal gi meg glede og energi i hverdagen, ikke det motsatte.

Livet er en gang dere, det her og nå.
Hvordan vil du leve livet ditt?
Det dreier seg om så mye mer enn kropp, trening og mat. Tenk hvor kjedelig og ensidig livet hadde blitt om dette skulle være alt.  Du skal leve hver dag!
Jeg ønsker å få inn treningsglede og matglede og dele mitt på disse områdene. Husk likevel at det finnes så mange flere gleder enn dette.
Jeg vil leve på den måten som gjør meg mest lykkelig og som gir meg mest glede.
Jeg vil la hverdagen min bestå av mange forskjellige momenter som får meg til å smile og som gir meg glede. Ja, kost og trening er med på dette, men det er også så mye mer.
Du er herren over ditt eget liv. Lev det slik du vil leve og gjør de tingene som gjør deg lykkelig.


Nå skal jeg spise opp lompen min.
Speltlomper med brunost og syltetøy er så godt!
Deretter er det tid for trening.
Det blir en styrke økt på rygg og bryst
Pump it!!

Ha en super dag.
Lev livet.
Spis sunt, tren jevnlig, smil hverdag og gjør hver dag unik :grin:

Kristine 

16 kommentarer
    1. Hei Kristine ! Mm, ser godt ut som vanlig !! Jeg er utrolig glad i brunost, men har kuttet det helt ut-.- HUFF, kjenner jeg savner det mye akkurat i dette øyeblikket.. Jeg har planer om en godtedag til helgen og da kan jeg nok unne meg litt brunost, wiii !! Er ikke lett når tankegangen ikke er på plass, veldig irriterende.. HUSK du er min største motivasjon og du hjelper meg så utrolig mye kjære Kristine.. Uten deg hadde ikke dagene gått rundt.. Du er super ! stor klem

    2. Åh, du lager så mye utrolig godt! Skulle ønske jeg hadde tid og vilje til å lage så mye god mat som du gjør (: Elsker bloggen din! Leser den hver dag, men dette er første gang jeg kommenterer her, så, ja (: Har forresten laget noen av oppskriftene du legger ut! Stå på!

    3. Jeg MÅ prøve gelatin en gang, men den ser så skummel ut i butikken, jeg skjønner ikke hvorfor. Choco banana mousse må være verdt et forsøk i alle fall – jeg skal tenke hardt på det.
      Ha en super onsdags!! <3

    4. othilie, hvilke proteinpulver burker du? om du bruker et som smaker vondt vil alt du laker smake vondt =)

    5. Åå, jeg skjønner virkelig ikke hvordan du klarer å lage så mye godt! Jeg prøver å lage masse kreativt med det proteinpulveret men det smaker like pyton hver gang :/

    6. Hei! Lurer på hva du mener om speltlomper? Hvorfor du spiser det :p Spelt er jo hvete og det er ikke noe som helst bevis på at spelt er sunnere eller mer gunstig enn vanlig hvetemel. Bare lurer på hva du tenker om det? 🙂

    7. Hei Kristine! Jeg titter ofte innom bloggen din. Du kommer med masse gode oppskrifter. Men jeg må bare si at det du skrev om balanse er så sant:) Jeg er så enig med deg. Livet er nå! 🙂 Stå på videre 🙂

    8. balanse er viktig. mat og trning er bare en bitteliten del av mitt liv. mye viktigere saker der ute. 🙂 moussen så god ut. bruker å lage en masse mousse når jeg først lager, for vet at den forsvinner på 123 😀

    9. Godt poeng! Jeg har valgt å starte en serie på bloggen “Jeg, en gråblogger” for nettopp å vise at livet er ikke alltid en dans på roser.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg