SOFASLITER

Endelig fredag :mrgreen:
Da er det helg!
Jeg hadde gledet meg til denne helgen.
Frihelg og masse på agendaen. Men slik ble det ikke.
Jeg har fått en betennelse i munn- og kjeveområdet som har laget store smerter og problemer i nakke og hode. I hele dag har jeg ligget pall på sofaen med sterke smertestillende og en penicillinkur på gang.
Jaja, jeg får i hvert fall slitet ut sofaen og sett en hel haug av filmene jeg har lastet ned.


Jeg har ikke sovet mye de siste nettene og har en hodepine ut av en annen dimensjon.
Er det flere som er som meg og har en gnagende sult på søvnunderskudd? Jeg blir jo aldri mett!
Samtidig så er energien nok så fraværende grunnet nada søvn og smerter.
Dermed gadd jeg ikke lage middag i dag.


Da passet det jo perfekt at SmartClub har 40 % rabatt på all sushi.
Dagens middag ble derfor et brett tempura maki og en ekstra porsjon med sashimi.
Jeg skal være ærlig, det er ikke den beste sushien jeg har smakt, men den var absolutt ikke så verst.


Til dessert løftet jeg på rumpestumpen og lagde pannekaker.
Jeg serverte de med ananas, bringebær, kesam og blåbærsaus.
Blåbærsaus er egentlig bare frosne blåbær som jeg varmet i mikroen med sukrin og moste. Det høres mer delikat ut med blåbærsaus en moste blåbær, gjør det ikke?

Enkle og gode protein pannekaker

1 egg
1 banan
100 g kesam
30 g vaniljeprotein

Mos bananen.
Tilsett resten av ingrediensene.
Jeg hadde i tillegg i litt vaniljepulver og en liten klype salt.
Stek pannekaker i en varm panne.
Server.


Det var veldig godt og ikke minst enkelt.
Jeg har funnet ut at banan gjør seg godt i både vafler og pannekaker.
Resultatet blir alltid saftig og smakfullt.


Akkurat nå ser verden min slik ut.
Rosa kosebukse, godt plassert på sofaen, yoghurtnøtter, tørket frukt og peakannøtter som snacks og filmen Bridesmaids på TV.
Jeg skal ikke klage, det kunne så absolutt vært langt verre.
Fingrende er krysset for at jeg føler meg litt mer fit for fight i morgen.

Riktig god kveld.
Håper du får en fantastisk helg :grin:

Kristine

27 kommentarer
    1. Åh, så mye godt du skal kose deg med! (eller, har kost deg med sikkert, siden klokken er altforsent!) 🙂
      Håper du fikk en super kveld, og at du slappet av, og koste deg masse! 🙂

    2. Håper formen er litt bedre og at du klarer å slappe av og kose deg litt også i helgen 🙂 Du er så inspirerende når det kommer til ditt syn på trening og kosthold, det syns jeg er så fint. I det siste har jeg spist en del større måltid enn før, men bare 3-4 måltid for dagen. Jeg spiser mye egg, kjøtt, frukt og grønt og jeg stortrives med det. Formen responderer godt, men det gjør overhode ikke magen. Prøvde derfor noen dager med flere små måltid, og med knekkebrød og litt lettere mat. Jeg trives godt med å spise meg skikkelig mett og færre måltider, men det gjør tydeligvis ikke magen. Tror du at det er noe som bli bedre etterhvert, eller er det mange som reagerer på store mengder frukt og grønt, egg osv? Jeg spør deg for det virker som du sitter inne med mye kunnskap, og litt “prøving” og “feiling” selv?:)

    3. JA! Jeg blir kjempesulten de dagene jeg har fått lite søvn, slik var det i går..
      Masse god bedring, kos deg med filmer og bli frisk frøken 🙂

    4. Det er masse kcal i nøtter pga fettet. Men det er sunt fett, som er bra for kroppen, right? Greit med litt nøtter innimellom, men ikke for mye. Hvor ille er yoghurtnøtter sammenlignet med andre nøtter? Yoghurtnøtter er så farlig godt! (Spiser det bare på lørdager da, haha 🙂

    5. God bedring:) Håper du blir fort bra! Jeg er også ekstremt sulten de dagene jeg ikke får sove, som i dag feks. Spiser mer om natta enn om dagen, ingen metthetsfølelse:/

    6. Håper du kommer deg etter en god natts søvn og avslapping i kveld 🙂 Ikke noe gøy å skulle starte helgen på den måten! Krysser fingrene for at du er i form til i morgen 🙂
      Sushi’en så bare helt herlig ut. Likeså pannekakene dine! Har virkelig fått helt pannekakedilla jeg 🙂 Men undrer bare på en ting, når du steker dem, steker du dem da på svært svak varme? For mine blir som regel bare brent, klumpete, eller klissete deigrøre.. Og har man en god dose proteinpulver i dem i tillegg, så bobler overflaten og røra “fester” seg ikke ordentlig, slik at det ofte ender i total flykræsj på panna 🙁 Skulle gjerne ha sett å få til noe som faktisk ligner på og kan minne pannekaker! Har du gode tips å komme med hadde jeg blitt glad altså 🙂 God natt!

    7. God bedring i massevis! Du inspirerer selvom du er dårlig og sofaliggende, ikke værst bare det! 😀
      God helg!

    8. Appetitten øker betraktelig når jeg har fått for lite søvn…etter skolestart har jeg vært trøtt hver dag, og det merkes. Bra at du klarer å kose deg litt tross alt. 🙂 God bedring!

    9. Huff, så leit…får håpe du blir fort frisk igjen! Du må ha masse god bedring, Kristine :- )
      Så får du kose deg med masse god mat og bli frisk :- )

    10. God bedring til deg! Nyt kvelden, og ikke minst helgen! Du er en fantastsik fornuftig og sunn inspirasjon <3 Mange klemmer

    11. Ha ein nydeleg kveld! No må eg stikke og kjøpe yoghurtnøtter eg også 😉 Det er SÅ godt :):)

    12. Huff, god bedring min venn !! Du får unne deg noe godt så flink som du er ! Ta vare på den flotte kroppen din og lytt til den når det trengs. Du er kjempe flink ! Stå på kjære flotte Kristine ! KLEM

    13. Det høres ikke noe godt ut med den betennelsen, men til gjengjeld høres en kveld på sofaen med film oog godis bra ut 😉 Det er slikt som skal til for å bli frisk! God bedring, Kristine!

    14. Huff, god bedring min venn !! Du får unne deg noe godt så flink som du er ! Ta vare på den flotte kroppen din og lytt til den når det trengs. Du er kjempe flink ! Stå på kjære flotte Kristine ! KLEM

    15. Åå det var kjedelig å høre:( Håper du blir bra igjen straks! Se film, tenk positive tanker, spis god mat og ha godT selskap, så blir du bra fortere enn du aner!:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg