ELSK

Jeg har en fast morgenrute.
Det første jeg gjør er å gå bort til kalenderen min og lese dagens ord.
For dere som følger meg på facebook, her, har dere kanskje allerede fått med dere ordene: 
Alt du må gjøre er å tenke positivt hele tiden, dag for dag.


Selv om jeg befinner meg på sofaen, akkurat slik som på bildet, og føler meg ganske grumpy, så er det ingen grunn til å la de negative tankene gro.
Det kunne vært så mye verre.
Dessuten får jeg tilbragt masse tid med min kjære PØ, sett haugevis av filmer, slappet av og restituert meg.
I tillegg blir jeg servert både det ene og det andre, jeg har nemlig verdens beste kjæreste som varter meg opp.


Smil dere.
Det er lørdag.
Helgen er her.
Hver dag er unik, elsk øyeblikkene og dens gode stunder.
Denne dagen kommer aldri tilbake, gjør den best mulig


Til frokost laget jeg noe veldig enkelt.
Energien er ikke på topp, dermed blir det raskt og enkelt i matveien.
Rundstykker med fiskekaker, kesam, salat, paprika og ketchup.
Lofotens grove fiskekaker inneholder 80 % fisk hvor av laks, ørret, hyse og kveite.
Disse er veldig gode og et supert alternativ når tiden (eller lysten) er knapp.


Jeg fikk akkurat lyst på noe søtt og sjokoladeaktig.
Resultatet ble søte og seige proteinkuler.
Disse tar under fem minutter å smelle i sammen.


Jeg lagde disse av 2 ss yacon sirup (honning kan også brukes), 2 ss peanøttmel, 4 dråper stevia english toffee2 ss mocca-protein, 1 ss kakao og en liten klype salt.
Bland sammen peanøttmel, proteinpulver, kakao og salt. Ha så i yacon sirup og stevia.
Masse ble litt tørr så jeg hadde i et par dråper kaffe. Da ble de perfekte.
Jeg rullet små kuler som ble seige, søte og gode.
Mmmmmm….

Nå blir det en liten tur på buttikken, jeg trenger nemlig lørdagsgodteposen min.
Sjokoladefamilien, karameller, og smash står på listen i dag. Har du lyst har du lov!
Så er det tilbake til sofaen inntil PØ med noen flere gode filmer på lager.
Elsk denne dagen, nyt den :grin:

Kristine

18 kommentarer
    1. elsker positiviteten din kristine, du er motiverende og givende. tusen takk for det =)

    2. Må si meg enig med overstående kommentarer at tankegangen din, positiviteten og utstrålingen din er fantastisk, Kristine! Selv om vi alle har dager der vi føler oss helt på bunn, at formen svikter eller at negative tanker setter stopper for oss i hverdagen, er det viktig å stoppe opp og dvele ved det gode, det positive og BRA som vi er, som vi omgir oss med. Du er så flink til å formidle dette budskapet. Tror det treffer mange av oss her inne som følger bloggen din. Man skal likevel ikke glorifisere alt, og det tror jeg heller ikke du gjør; du bare snur og vender det negative om til noe lysere, noe som er lettere å hanskes med om man ser positivt, eller annerledes på det. Det er det poenget mitt er med dette; det at du greier å vri om begrensninger til muligheter; til å tenke fremgang i stedet for stagnasjon. Og det er en utrolig bra egenskap! 🙂 Tusen takk for alt du gir gjennom bloggen, du inspirerer så mye mer enn du aner 🙂 Håper kvelden din er fylt med kos og avslapping! Ny dag i morgen! 🙂 Klem

    3. Charlotte, jeg la ut en oppskrift på rawfood sjokoladekuler på min blogg i dag. De inneholder mandler og dadler. Sykt gode. Kanskje du finner interesse i den, krysti.blogg.no 🙂

    4. Heihei!
      God lørdagskveld til deg!
      Kunne du lagt ut linken til “sjokolade” kulene dine laget av dadler og mandler? De er så god, men husker ikke oppskriften 🙁

    5. Når du sleit med sf hadde du trenings tvang/gå (tur) tvang da?
      Hvis ja? Kordan klarte du å stoppe med det?
      Æ har sånn hvis æ skal redusere gåingen så må æ/blir det fort på en måte at maten også blir redusert. Egentlig så MÅ æ ikke gå så mye siden æ og behandler har avtalt kor mye extra å skal spise hvis æ går så å så mye. Men det e vanskelig å stoppe. Og gå tur tvangen kom ikke av sfen denne gangen, men den benytter sæ av det:(!!
      Håper betennelsen går over snart!! God bedring og god helg!!

    6. Du har en fantastisk tankegang, takk for at du får meg til sette pris på hverdagen og takk for at du sprer så positiv energi gjennom bloggen!

    7. Hørtes deilig ut, man må puste litt ut mellom slagan vet du! ^^ kos dere så mye, og masse god bedring til deg! 🙂

    8. Hei,
      Det er en utrolig inspirerende blogg du har! Beundrer at du alltid prøver å tenke så positivt, selv når det er motgang. Lurt å starte dagen med motiverende ord. Har du noen andre tips, slik som bøker eller lignende som gir deg motivasjon og inspirasjon? God bedring og ha en flott helg!

    9. Hei! Jeg ser at du lager mye godt og er interessert i det som er sunt. Så jeg ville bare tipse deg om at jeg har skrevet en kokebok som nettopp har kommet ut, den heter “Søtt og sunt”. (uten sukker, hvete og gluten). Jeg bruker mandelmel, kokosmel, fiberfin, sukrin, fiberhusk osv.Pluss masse bær, egg, nøtter, mørk 70% sjokolade osv. I boken er der også oppskrifter på konfekt/hjemmelaget sjokolade osv. Jeg legger ved en link. Lykke til til deg! http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/cappelen-damm/pressrelease/view/boken-soett-og-sunt-er-fylt-med-fristelser-som-er-sukker-og-glutenfrie-789207?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Alert&utm_content=pressrelease

    10. Du er så flink med å holde humøret oppe under sykedager. Det skal du ha 🙂
      Koselig med en sånn kalender, hvordan kalender er det egentlig?
      Prøv å slappe av og kose deg ikveld da 🙂

    11. Haha, satt akkurat å hadde dårlig samvittighet fordi jeg har spist en smågodtpose i dag.
      Da var det godt å lese at til og med du skal gjøre det samme. Hver gang jeg går innom bloggen din, gir du meg motivasjon, glede og i dag, ingen dårlig samvittighet. Visdomsordene hjelper virkelig på, og du er et fantastisk forbilde! Helt klart favorittbloggeren min. Takk skal du ha! Ha en fin helg, det fortjener du:)

    12. Herlig lørdag! Og gode og kloke ord. Du er så inspirerende og bloggen din og deg gjør meg bare glad og positiv! De gode tankene faller på plass med en gang:) Ha en fantastisk dag og helg og kos deg med PØ!
      Klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg