GLA’MANDAG


Å våkne til solskinn en mandagsmorgen, ja da vet man at denne uken blir bra.
I tillegg sov jeg utrolig godt i natt. Endelig har pencelinen satt inn og smertene borte.
O, herlige gla’mandag!

Det er ganske kjølig ute, men i solen er det nok så deilig.
Jeg kledde på meg høst jakken og tok med meg lunsjen ut for å nyte solstrålene.
Kruttgo’ tykke skiver biff med krydder fylt med hjemmelaget potetsalat servert med salat og grapefrukt.
Potetsalaten laget jeg av Mils hvit og luftig majones, kesam, kokt potet, agurk, et par skiver sylteagurk og en liten dert dijon sennep.

Etter fire dager pal på sofaen helt uten trening og aktivitet, var det utrolig deilig å kjenne at kroppen endelig var klar for en treningsøkt.
En god natts søvn var alt som skulle til.
Jeg valgte likevel å ta det litt forsiktig for sikkerhetsskyld.
Det en lett og god benøkt.
– Utfall i smith maskinen
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 8 -12 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 6 -9 repetisjoner
– Haclift
3 sett * 8 repetisjoner
supersett med
– Dype knebøy
3 sett * 15 repetisjoner

Da jeg tok markløft stod det en mann i racken ved siden av meg.
Jeg er ikke spesielt sterk, men jeg fikk meg et ordentlig selvtillitsboost da jeg løftet tyngre og med like mange repetisjoner som ham.
Girlpower, hell yeah :mrgreen: 


I dag blir det dessert før middag.
Jeg har en Holte Kylling i ovnen.
Den må stå en times tid og jeg er sulten NÅ!
Akkurat nå er det Kristine-tid med Costume, tente lys, et glass pepsi max og noe søtt mens maten, kylling, potet og grønnsaker, lager seg selv i stekeovnen.
Perfekt.


Sjokoladekremen har jeg laget av en halv boks cottage cheese som jeg har blandet med en halv boks skyr naturell, en god dose økologisk kakaopulver, en liten klype salt, sukrinmelis og et par dråper stevia sjokolade.
På toppet har jeg hakket mørk sjokolade som er søtet med stevia.
Druer og norske, deilige plommer og epler er også med.


Forresten, jeg elsker rååsa.
Rosa og genial sports bh fra EsayRun, toppet med rosa t-skjorte og et stort smil.
Ikke rart denne mandagen ble bra.

Ha en super duper mandag videre :grin:
Smil og var gla’.
Kristine

20 kommentarer
    1. Ingrid Marie:
      Hei, du 🙂
      Så herlig at du er kommet i gang med treningen 🙂
      Når det kommer til matlaging og bakeing, er det bare å prøve å feile. Gå til anskaffelse av noen bakevarer, feks sukrin, mandelmel og et proteinpulver, så er det bare å kose seg på kjøkkenet.
      Proteinpulveret mitt kjøper jeg hos http://www.myrevolution.no
      Lykke til 🙂

    2. Hei 🙂 Bloggen din inspirerer meg utrolig masse! Jeg har trent godt i noen måneder nå, og kjenner det er på tide å gjøre noe mer med kosthold. Har du noen tips for hvordan man kommer igang med matlaging og godsaker som er noe sunnere? Hvor kjøper du proteinpulver osv? Tar i mot alle tips! 😀 Ha en fantastisk dag! 🙂

    3. marianne:
      Tusen, tusen hjertelig takk Marianne.
      Det var dagens kommentar. Nå gjorde du dagen min 🙂
      Jeg setter veldig pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord. Det betyr mye for meg.
      Ha en riktig fin tirsdag 🙂

    4. Vilde:
      Går fortsatt på pencelin, men meker at jeg føler meg litt bedre for hver dag som går 🙂
      Jeg bor et lite stykke unna, det tar cirka 40 minutter å gå, slik at jeg kjører. 1 km, da bruker du vil cirka 5 -10 minutter. Da er det supert å gå til og fra 🙂

    5. Å, blir alltid så glad av å lese bloggen din Kristine! Masse smarte men enkle oppskrifter og du skriver om så mye koselig også! Dagens høydepunkt 😉

    6. Haha, eg tok like mykje som den sterke mannen på sats i dag i leg ex, girlpoWer!!:D

    7. Så bra at du er bedre:) Håper det holder seg!
      Omtrent hvor langt er det fra der du bor til det senteret du trener på? Kjører du bil/tar buss/går/jogger? Selv bor jeg bare 1 km fra der jeg trener, så jeg synes det er veldig deilig å varme opp/trappe ned ved å gå frem og tilbake:-)
      NAM til desserten din!

    8. Vil bare si TAKK til deg! Du inspirer meg hver eneste dag- og endelig har jeg funnet en mat og fitness- blogger som faktisk spiser ting jeg kan lage selv.Du inspirerer også til å SPISE- og er et forbilde for unge jenter som tror at man må sulte seg for å se bra ut. Kjøleskapet mitt er fullt av Stevia og walden farms- jeg har fått dilla på speltlomper; kokosmel, mandelmel og sukrin+. Tenk at det å spise sundt kan innebære så mye GOD mat! Så igjen- takk for at du deler en liten bit av hverdagen din med meg, håper du fortsetter i lang tid fremover.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg