TIRSDAGS UPDATE

Jeg har virkelig fått smaken på min nye bestevenn Tassimo som jeg skrev om tidligere her.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg var en smule skeptisk da jeg bestilte kaffemaskinen i og med at den er såpass rimelig. Neida, den gir så god kaffe!
Tidligere har proteinkaffe var min eneste kaffevenn, men nå har jeg fått smaken på ren kaffe.
Spesielt Evergood dark roast, den er himmelsk.
Jeg prøver og ikke drikke for mye kaffe og holder meg til en eller to kopper om dagen.
Fast morgenrutine er en kopp kaffe mens jeg setter meg ned i fred og ro, tenker igjennom den kommende dagen og spoler tankene inn på det positive.
Hva jeg tenker har mye å si for hvordan jeg føler meg og da også hvordan dagen utarter seg.
Jeg starter derfor hver dag med fem minutters me-time med kaffe og positive tanker.


God morgen med min nye bestevenn.

Ryggen fikk seg en treningsøkt i dag.
Energien er på topp.
Det føles så godt :mrgreen: 
Fire dager pal på sofaen med en god porsjon næring, har virkelig gjort susen.
Jeg perset i stående roing. 8 repetisjoner på 55 kilo.
Da var jeg en fornøyd frøken.
Økten så slik ut:
– Oppvarming
5 minutter gange på møllen
– Stående roing
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– T-bar row
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Nedtrekk
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Sittende roing
3 sett * 12 -13 repetisjoner
supersett med
– Pull down i kabel
3 sett * 15 repetisjoner


Til lunsj ble det en god blanding.
Skiver med diverse pålegg, skyr, nøtter og frukt.
Jeg har faktisk gått til anskaffelse av et serveringsfat for å få plass til maten min.

Skiver
2 egg, 15 g fiber byggmel, 15 g bakepro, litt salt.
Skill eggeplommen fra eggehviten.
Bland sammen de to plommene med mel, bakepro, bakepulver og salt.
Stivpisk eggehvitene. Vend røren inn i eggehvitene og lag rundinger på en bakeplate.
Stek på 200 grader i 12 -15 minutter.
Byggmel kan byttes ut med annen meltype som speltmel, kokosmel eller lignende.
Bakepro kan byttes ut med annen tørrvare på lik linje med byggmel.


På dagens lunsjfat:
– Bolle med norske epler, skyr og nøtter
– Grapefrukt
– Skive med kesam, sukrin+ og kanel
– Skive med cottage cheese, sukkerfritt blåbærsyltetøy og peanøttsmør
– Skive smurt dijon sennep og ketchup, med skinke, lettere jarlsberg ost, tomat og gul paprika
– Skive smurt med wasabi og ketchup, med spinat, lettere jarslberg, paprika og syltet ingefær.

Nå skal jeg komme meg på jobb.
Ha en riktig fin tirsdag videre:grin:

Kristine

38 kommentarer
    1. Du er så flink og motiverende i matveien.Alt du lager ser helt fantastisk ut =)Takk for at du deler tips med oss! Klem <3

    2. Madeleine:
      Det er sant. Vi lever i en stressende hverdag med press fra alle kanter.
      Da er det viktig å ta seg tid til å koble ut, stresse ned og komme tilbake til “nuet”. Ha en god onsdag 🙂

    3. Synne:
      For en fantastisk kommentar. Tusen takk Synne 🙂 Jeg setter veldig pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen gode ord. Det motiverer et blogghjerte 🙂
      Jeg vil anbefalle protein pluss. Pb2 inneholder sukker. Jeg har riktignok begge to.
      Å, takk for tipset. Jeg har prøvd Artisana Raw Chocolate Coconut Butter, men da synes jeg ikke var så godt. Chocolate almond butter er lagt i ønskelisten 🙂

    4. E:
      Hei kjære deg <3 Jeg får vondt av å lese kommentaren din.
      Jeg vet hvordan du har det og føler det. Jeg slet med spiseforstyrrelse i flere år, som gikk over til å bli overspising på slutten. Jeg vil sterkt anbefale deg å få hjelp til å takle tanker og følelser. Det må komme på plass for at resten skal få komme på plass.
      Tankene har også mye å si. Selv laget jeg i lapp, når jeg var i tilfriskningsperioden, som jeg han på speilset på badet hvor det stod 'Jeg er enestående og fantastisk'. Hver morgen og hver kveld sa jeg dette høy til meg selv. Utrolig nok så begynte jeg sakte men sikkert og tro det.
      Pass også på å få i deg balansert og riktig mat. Spis gode måltider som består av proteiner, karbohydrater og fett. Det vil hindre sug og gjøre deg mer mett. Kanskje du også kan bynne å gå et par turer. Frisk luft gjør godt både for kropp og sjel. Men som sagt, først og fremst vil jeg anbefalle deg å ta kontakt med en psykolog.
      Jeg ønsker deg alt godt. Dette klarer du. Stor og god styrke-klem <3

    5. Elise:
      Jeg trener fortsatt myo-reps. Jeg trener mye forskjellig 🙂 Jeg har ingen plan og gjør akkurat det jeg føler for når jeg er på trening. Som regel har jeg et par øvelser med myo-reps 🙂

    6. B:
      Det skal nok gå helt fint, men da er det mulig du må tilsette litt væske. Mandelmel trekker til seg mer væske 🙂

    7. elida:
      Hei hei Elida 🙂
      Jeg bruker MyRevolutions protein, Mocca er min favoritt. Det bestiller jeg her
      http://myrevolution.no/rabatt-3kg-myoprotein
      Jeg har brukt det i over fire år. Det passer til alt; i kaffen, alene som shakes, i bakst, i pannekakerøre, osv. Du trenger bare et pulver 🙂

      Tusen takk for hyggelige ord, jeg setter utrolig pris på det 🙂

    8. rannveigmarlene:
      Det er veldig sant Rannveig. Vi lever i en hverdag hvor alt skjer på en gang. Det er viktig å finne en måte å takle stresset på.
      Håper du får en super dag. God klem tilbake 🙂

    9. Kari:
      Det kan jeg prøve på Kari. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvordan jeg gjør det rent praktisk. Jeg tror det rett og slett er blitt sånn fordi jeg har hatt en veldig turbulent og tøff fortid.
      Angående bok så kan jeg anbefale The Secret. Det er den eneste jeg har lest 😉

    10. Andrea:
      Hei du 🙂
      Jeg følger ingen treningsprogram og “setter opp” alt selv. Jeg gjør det jeg føler for men vet at underkroppen er det som må jobbes mest med og har derfor det i tankene.
      Gjennom årene har jeg opparbeidet meg såpass mye kunskap at jeg selv har mer enn nok peiling til å kunne sette opp trening og kost. Dette ser jeg jo også på de pt-kundenen jeg har hatt, det er gøy 🙂
      Angående pause, så ta så lang pause som du føler er riktig. Kroppen bestemmer alltid 🙂

    11. Hei, Kristine! 🙂 jeg bare lurte på om du pleier å sette opp treningsprogrammene dine selv, eller om du får noen/PØ til å gjør det for deg?
      Og når man trener med 4 sett, med 8-10 repetisjoner, hvor lang pause er det lurt å ha?
      Takk for en superinspirerende blogg!! 🙂

    12. Hei Kristine
      Kan du ikke skrive litt mer om positiv tenkning? Hvordan gjør du det rent praktisk?
      Tenker du “jeg er glad for bla bla.” eller er det mere generelle positive tanker rundt ting i hverdagen?
      Synes dette er spennende, og vet av erfaring at tankene har enorm kraft. Noen bøker å anbefale?

    13. Du lager så mye godt at jeg blir sulten uansett hvor mye jeg har spist! Nesten så jeg må slutte å titte innom her..

    14. “Me time” er SUPER viktig! Det er virkelig noe jeg og har innsett i en til tider stresset hverdag, med mange gjøremål. For å holde seg oppegående er det blitt en superviktig del av hverdagen her hvertfall 🙂 Flott bilde av deg, du gløder:) god klem<3

    15. hei!
      alt du lager ser syykt godt ut, noe som får meg til å ville lage det samme selv. Jeg lurer på er om du kunne fortalt litt om typer protein du får kjøpt, og hva det passer best å bruke hvert enkelt til:) har selv vert inne på proteinfabrikken og sett at det er forskjellige typer(soyaprotein, bakeprotein osv.) hadde vertfall satt stoor pris på dette!
      du er også et stort forbilde som klarer å balansere trening og ikke minst(!) kostholdet og samtidig spise det du liker!:) stå på!

    16. Hei, du er så flink med variert mat!! Tror du det går greit å bytte ut byggmelet med mandelmel?
      Tåler ikke gluten 🙂

    17. Kunne virkelig ønske at jeg så ut som deg. Du har virkelig det jeg definerer som drømmekroppen! All ære til deg som har klart å oppnå den fysikken du har nå. Skjønner godt at du er motivert til trening og sunt kosthold når du ser slik ut!
      Jeg har lenge hatt en veldig lav vekt, vært syk og har hele tiden etter sykdommen, dvs enda, hatt helt vrengte tanker om meg selv og et helt forferdelig kosthold. Veldig enten/eller. Nå har jeg lagt på meg kjempemye, er så deprimert for dette, men klarer selvfølgelig ikke å gjøre noe med det. Er helt tiltaksløs, tørr ikke gå ut, total isolasjon og selvdestruktive handlinger, har ingen klær som passer lenger og føler meg rett og slett som verdens fæleste menneske. Leser bloggen din hver dag, suger til meg masse gode og sunne tips fra deg. Du er virkelig et forbilde for meg, og jeg håper at jeg en dag kan se så flott ut og balansere trening og kosthold på den måten du klarer. Du fortjener all skryt du kan få!
      Klem

    18. Hei. Jeg har nettopp begynt å følge deg, men så at du tidligere trente etter myo-reps metoden. Har du sluttet med det, og hvorfor? Bra blogg 🙂

    19. Du er et herlig forbilde! Med all den sunne og gode maten du legger ut, den positive innstillingen og det smittende smilet ditt 😀 <3

    20. Når det kommer til sunne oppskrifter så vet jeg ingen som inspirerer meg mer enn deg, det er minst annenhverdag jeg vil hive meg rundt på kjøkkenet å lage noe jeg fant her!! Er helt enig i din kost-filosofi også og jeg beundrer deg virkelig! puh, måtte bare få sagt det, føler at du fortjener såpass 😀 Åsså lurer jeg på en liten ting: hvilket penøttmel vil du anbefale? pb2 eller protein plus?? Også lurer jeg på om du har prøvd noen av Justins nut butters? smaken Chocolate almond butter er HIMMELSK!

    21. Åh, den me-time’en din var utrolig lur! Jeg har hatt en periode med mye stress, men har prøvd noen ganger med yoga – og det er så deilig å lære seg å koble helt ut. Jeg prøver å få til noe “timeout-er” innimellom, for å hente meg inn igjen. Det er jo en ganske stressende hverdag man lever i, så det er godt å slappe av litt mellom slagene 🙂 Ha en fortsatt fin dag, Kristine!

    22. woow, nå ble jeg sulten! skal prøve å lage noe kreativt jeg også.. alt ser så fint ut når du lager det! Det må jo ta masse planlegging og energi i å lage slike fine måltider :O

    23. Alt sammen ser så godt ut, masse inspirasjon! Og du ser så blid og sunn ut:) Herlig med en morgenstund, det samme gjør jeg hver dag, det er godt! Ha en fin dag på jobben:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg