FREDAGSKOS

Denne uken har gått fort.
Nå er helgen her allerede :grin:
Pusene får all min oppmerksomhet.
I dag lå jeg lenge på sofaen og koste. Vips så var tiden flydd forbi og jeg måtte løpe avgårde på jobb.
Dermed ble det en super kort benøkt på 20 minutter.
Det blitt noen kjappe økter denne uken. Skjerpings!
I morgen skal jeg få til en ordentlig treningsøkt.


En liten appetizer mens jeg ventet på at middagen skulle bli klar.
En espresso med et par dråper stevia sjokolade og litt sjokkis.

Til tross for kort tid på trening, rakk jeg en helt ok økt.
– Ettbens benpress
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg ex
6 + 3x (myo-reps)
– Gående utfall
3 sett * 10 -11 repetisjoner
supersett med
– Sumo squat
3 sett * 15 repetisjoner


Dagens middag var også en ovnsbakt variant:
Ovnsbakt svin indrefilet med ovnsbakte grønnsaker og ovnsbakt potetmos.

Jeg synes ovnsbaking er genialt.
Kjøttet blir alltid saftig og godt, og grønnsakene blir alltid smakfulle.
I tillegg er jo dette mat som lager seg selv, mens jeg kan fokusere på helt andre ting.


Svin indrefileten krydret jeg med pepper, hvitløk og salt før jeg hadde i et steketermometer og la kjøttet på en bakeplate.
På bakeplaten la jeg også poteter delt i to, brokkolibuketter, gulrot delt i to, løk delt i båter og paprika delt i to.
Hele bakeplaten gikk inn i ovnen på 160 grader til steketermometeret vise 60 grader.
Kjøttet får hvile mens potetmosen laget.
Jeg dro av skallet på potetene og moste de sammen med litt salt, et finhakket hvitløksfedd og et par spiseskjeer med matfløte.
Server.


Ingen dag uten dessert i min verden.
Et stort og godt fruktfat med nøtter.
Her har jeg eple, vannmelon, sharon, appelsin, kiwi og bringebær.
Frukt er sunt og utrolig godt.
Jeg rett og slett elsker frukt!

Nå skal jeg kose meg i sofaen med pusene og dessert.
Ha en riktig fin fredagskveld.
God helg :grin:

Kristine

23 kommentarer
    1. E:
      Siden jeg ikke spiser frokost må jeg spise større måltider for å få i meg det jeg skal. Men magen min er stort sett bunnløs. Jeg blir aldri stapp mett!

    2. T:
      Akkurat så mye jeg har lyst på.
      Noen ganger blir det mindre, andre ganger mer.
      I og med at jeg så og si bare spiser godteri i helgen, spiser jeg gjerne en del når jeg først gjør det 😉

    3. Ingrid:
      For en koselig kommentar Ingrid. En glede å lese 🙂
      Cookies n’cream er blitt min favoritt. Håper den faller i smak hos deg også :)Ha ne riktig fin helg. Kos deg masse 🙂

    4. God lørdagsmorgen, sprudlende Kristine! Blir helt imponert over all den gode maten du kokkelerer! Å får det til å se så fristende og innbydende ut! Mmm.. også chocoliteruten da! Fikk i går pakke fra Iherb med cookies ‘n cream som jeg gleeeder meg til å prøve!
      Utrolig skjønne pusekattsøstre du/dere har fått! Skjønner godt at det ikke er bare bare å skulle rive seg løs fra så skjønne skapninger 😉 Ønsker deg en kjempefin helg med masse kos, avslapping, god mat, kanskje litt trening og alt det du ellers måtte sette pris på å gjøre 🙂

    5. har sett et du, i likhet med meg, er glad i yoghurt godt 🙂 ca hvor mye pleier du å spise når du skal kose deg med det i helgene?

    6. Haha, jeg fatter heller ikke hvordan du klarer trykke i deg de der matmengdene!!! 🙂 🙂

    7. Ser deilig ut! Jeg prøvde meg på en av pizzabunnene idag,men må si det hele ble ganske mislykket. Deigen ble veldig klissete, og jeg fikk ikke en gang til å legge den på bakepapir, ble bare en klump som ikke ville bre seg ut. Har du en anelse om hva jeg gjorde feil? 🙂

    8. Du är så otrolig glad altid og har så mye gode saker a skriv om, digger bloggen din 😀

    9. sp bra ut den indrefileten. Kjekkt med slik lavkarbmat, så kan man boltre seg i litt frukt som du gjør. Har lyst på en pus å kose med! 😀 ha en fin fredag og helg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg