HERLIGE MANDAG

Mandag.
Ny uke og mange nye muligheter står foran oss :grin:
Etter helgens regn og kulde var det fantastisk deilig å våkne opp til solskinn.
I og med at jeg jobbet hele helgen benyttet jeg denne mandagen til å sove lenge.
Eller, lenge og lenge. Rett før ni våknet jeg av at den ene pusen slikket meg i ansiktet mens pus nummer to la seg oppå pannen min.
De er så skjønne.
Vi ble liggende å kose en lang stund før vi kom oss opp av sengen.


Hva er vel bedre enn å få en kjempe overraskelse?
Dette må jo være tidenes mandag!
Jeg forelsket meg helt i disse Met jeansene for en liten stund tilbake.
Å finne bukser som sitter bra er alltid et problem.
De skal forme bena, stamme her og der, og ikke minst gi en bra bakende. Dere kjenner kanskje til det?
Disse buksene sitter som støpt. Problemet var bare at jeg synes de var alt for dyre.


Jada, jeg er verdens heldigste.
PØ kjøpte buksene til meg.
‘En så fin jente fortjener fine ting’.
Ren lykkerus hos en bortskjemt Kristine!


Jeg spiste en kjempe god lunsj tidligere i dag.
Planen var egentlig å dra rett på trening etter at jeg hadde spist, derfor fylte jeg på med en god dose karbohydrater.
Godt med karbohydrater sørger alltid for at treningen går bedre.
Plutselig var sofaen litt mer fristende enn å komme seg på trening, og jeg endte opp med mer puse-kosing.


Jeg panerte torsk i sitronsaft og fint revet parmesan før jeg hadde den i ovnen på 200 grader i 15 minutter.
Inn i ovnen sammen med torsken hadde jeg også en søtpotet som jeg skar i skiver.
På tallerken hadde jeg spinat, cherrytomat, gul paprika, asparges og salatblanding (en lett ristet mix av nøtter og frø).
Tilslutt hadde jeg torsken og potetene over det grønne sammen med en liten skvis sitron.


Som dessert ble det havregrøt som jeg toppet med kesam, kanel og sukrin+ og norske plommer og epler.
Godt!

Jeg har tenkt til å prøve meg på noen fullkroppsøkter en liten periode.
Rett og slett for å gjøre noe helt annet.
Da blir det 3 -4 styrkeøkter i uken hvor jeg vil variere belastning, antall sett og antall repetisjoner.
I dag blir det en lett økt med flere repetisjoner på ben, rygg og bryst.
Den vil se slik ut:
– Benpress
3 sett * 12 -15 repetisjoner
– Gående utfall
3 sett * 15 repetisjoner
– Leg ex
2 sett * 15 -16 repetisjoner
– Flyes
4 sett * 12 -15 repetisjoner
– Nedtrekk
3 sett * 12 -15 repetisjoner
– Roing
3 sett * 14 -15 repetisjoner
– Sidehev
3 sett * 12 -15 repetisjoner


Nå er det treningstid, men først litt snacks ala pre-workout.
De gode og saftige appelsinene er endelig tilbake i butikkene.
Jeg serverte appelsinene med Chocolite cookies n’creme proteinbar og valnøtter.
Da er det klart for trenings snart!

Ha en fortsatt fantastisk mandag :grin:
Sett pris på hver dag og gjør dette til gledens uke.

Kristine

29 kommentarer
    1. Mari:
      Jeg har aldri trent på Lambertseter, men jeg har hørt at det skal være bra der.
      På Elixia er jeg resepsjonist 🙂
      Takk for hyggelige ord. Ha en vin dag 🙂

    2. Sandvika, ja. Har aldri vært der, men vurderer å dra dit for å se hvordan alt ser ut osv! 🙂 Jeg hører til Lambertseter, så bruker mesteparten av treningstiden min der. Ellers er jeg også innom Colosseum for noen treningsøkter en gang i blant 🙂
      Er du instruktør, eller hva jobber du med på Elixia egentlig?
      Forresten så har du en fantastisk blogg, er innom for kostholds – og treningstips hele tiden!! Du skriver mye nyttig!! 😉

    3. Tips om du sliter med å finne jeans, prøv Tiger of Sweden, de er magiske og sitter som bare det! 😀

    4. Er det da for lite av meg å ligge under 1500 kcal? Jeg skal gå ned i fettprosent. Per dags dato trneer jeg ikke på noe studio, men jeg står på jobben hele tiden.

    5. elise:
      Hei du og takk for hyggelige ord 🙂
      Jeg spiser mye first price produkter, tunfisk, kyllingfilet, torsk, ytrefilet, riskaker, osv. FirstPrice har masse gode og rimelige produkter. Havregryn er også super rimelig, og havregrøt er alltid et godt alternativ.
      Så er det frukt og grønt. Jeg vil anbefale å lese reklame eller tilbud. Om det er noen gode tilbud (Ica har ofte 50 % på grunn av kort holdbarhet) kjøp i større mengder og frys ned. Det gjør jeg hele tiden.
      Jeg har ikke mye penger, ei heller motsatt. Stort sett tenker jeg penger hver gang jeg handler mat. Maten min er faktisk stort sett nok så rimelig 🙂

    6. Cecilie Lykke:
      Cookies er den beste av de alle etter min mening. Farlig gode! Jeg har måtte bestille en ny boks allerede! Hehe…

    7. Linnea:
      Jo, den inneholder noe palmeolje.
      Men som alt annet. Palmeolje er ikke super sunt, men her må man tenke mengder. I små mengder er det ikke noe farlig 🙂

    8. Nøtti:
      Jeg har bare testet vanilje og fudge brownie.
      For å være ærlig ville jeg ikke brukt det som hverdags proteinpulver, da det inneholder sukker. Men en gang i blant til baking og sånt er supert 🙂
      Jeg liker vanilje best 🙂

    9. Stine:
      Da tror jeg du har missforstått. Jeg vil tro at du har et vedlikeholdsnivå på ca 1500 kcal, altså den mengde mat kroppen trenger for å holde kroppen i like – holde jevn kroppstemperatur, få hjerte til å slå, gi næring til hjernen, osv. Med en gang du begynner å bevege deg, små ting som å lage mat, gå på do, osv, vil dette stige. Trener du i tillegg ligger det langt over dette.
      En jente på 60 kilo som trener har et vedlikehold på ca 2200 kcal.

      Jeg vet ikke hvor mye jeg forbrenner hver dag. Ingen vet det. I og med at hver dag er forskjellig vil man forbrenne forskjellige mengder fra dag til dag.
      Når jeg ikke spiser frokost, må jeg få inn 3 store måltider om dagen + dessert / snack. Da kan jeg spise store måltider når jeg først spiser 🙂

    10. Hvordan kan du spise så mye uten å legge på deg fett? Hvor mye forbrenner du per dag? Jeg forbrenner 1510 kcal hver dag.

    11. Hvem er best på smak av chocorite protein pulverne??:)) tenkte på vanilje,den med
      Peanøtt og choco Fugde brownie eller hva den het??:)

    12. Wow, skulle ønske kjæresten min var så snill han også! :p
      Jeg ser du trener på Elixia – hvilket senter trener du på? 🙂

    13. Åå, herlig! Snill kjæreste du har.
      Maten din så også sykt god ut, ingen tvil om at cookies n cream-barene må bli med neste gang. Skulle bestille de små sist, men bestile heller de store med mørkt sjokoladetrekk, ikke like gode:/

    14. Hei=)
      Jeg er daglig innom bloggen din og syns den er utrolig bra, og blir veldig inspirert av den. Har også prøvd å lage en del av oppskriftene du legger ut, men for en fattig student er det vanskelig og få råd til å lage de rettene du legger ut. Derfor lurte jeg på om du kunne komme med forslag til noen billigere sunne retter??
      Tusen takk for en kjempe fin inspirasjonsblogg!=D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg