MIN LØRDAG


Slik startet jeg dagen min.
Ganske så slakt på sofaen, med bena på bordet og kattepusene ved siden av meg.
En ekstra god kopp kaffe, Evergood dark, og en Big100 proteinbar fulgte med.
Jeg simpelthen elsker min Tassimo og angrer ikke et sekund på at jeg bestilte denne.
Jeg er blitt en kaffekjerring etter at jeg fikk den i hus!
Antrekket mitt er kanskje noe spesielt. Shorts og ullsokker gjør seg godt sammen når det er kosedag i sofaen.


Treningsforum sendte live fra Norway Open.
Da er hele lørdagens underholdning i boks.
Jeg benytter anledningen til å gratulere alle utøvere for flotte prestasjoner.
Jentene er jo så lekre at jeg nesten blir målløs.
Masse lykke til de som er i finalen. Jeg heier fra sofaen.


Deilig og søt snaksmat.
Frukttallerken med jordbær, ananas, vannmelon, blåbær og moreller.
Proteinkakao med vaniljeis og Hershey’s sukkerfri sjokoladesaus.
Proteinkakaoen laget jeg av 30 g Mocca-protein som jeg ristet i en shaker sammen med 2,5 dl melk, 1 stor ss kakao, 1 ss sukrin og litt vaniljepulver. Jeg puttet rett og slett hele shakeren inn i mikroen og varmet opp.

Som dere vet er Mocca-protein mitt favoritt proteinpulver.
Det har det vært i over fire år!
Jeg har fått tilbakemeldinger om at mange av dere også har forelsket dere i dette pulveret. Derfor vil jeg tipse om at det nå er tilbud på Mocca-protein
.
Penger spart er penger tjent, er det ikke slik.
Jeg vet i hvert fall at som student slike tilbud gull verdt.



Nå sitter jeg og venter på at klokken skal bli fire.
Norway Open finale, sofa og godtepose.
I kveld er det kjærestekveld og PØ skal lage middag.
Det blir så klassisk som film, kos og tente lys.
Så deilig! Jeg gleder meg.

Håper du har en aldeles herlig lørdag.
Kos deg masse :grin: 

Kristine

13 kommentarer
    1. Hei! Jeg lurer litt på det samme som Erika spør om over her:) Hva er planen din for å nå målet ditt fremover (som du har sagt er å legge på deg noen kilo (helst mest mulig muskelmasse))? Du har jo f.eks. skrevet at du vil begrense cardio noe, men jeg tenker at hvis du virkelig vil litt opp i vekt så burde du vel sørge for å få i deg mer energirik mat? Jeg respekterer at du vil spise ren og sunn mat, men ut fra det du legger ut på bloggen virker det som om du svært ofte velger de magreste produktene. Selv om du kanskje spiser store nok mengder i seg selv, så virker det for meg som om de fleste måltidene dine f.eks. er svært lave på kalorier, og veldig magre. Jeg stusset f.eks. litt over innlegget ditt nedenfor med “tacoen”; en helt ren og utrolig mager tacosalat med kun karbonadedeig, grønnsaker, _lettere_ ost og kesam (regner med at den og er mager..). Jeg forstår at du vil droppe tacolefser hvis det er slik at du får vondt i magen av hveteprodukter (jf. innlegget ditt tidligere (- men btw; hva med tacoskjell som jo består av mais, eller bruke speltlomper?)), og jeg respekterer selvføgelig også at du bruker karbonadedeig fremfor kjøttdeig. Men hvorfor bruker du lettost og mager kesam? Hvis målet ditt virkelig er å legge på deg noen kilo, muskelmasse eller ikke, så er det vel lurt å spise mer energitett mat, og ikke alltid velge de magreste produktene? Er det noen grunn til hvorfor du ikke spiser f.eks. vanlig fullfettsost og rømme/crème fraîche til tacoen, og generelt mer energirik mat (enn hva det virker som ut i fra hva vi får se via bloggen) til måltider ellers?
      Når det er sagt vet jeg jo at f.eks. ett middagsmåltid ikke er representativt for alle dine måltider, men av de måltidene du legger ut på bloggen så må jeg likevel si at det ser ut som du veldig ofte velger de magreste variantene av ulike produkter. Jeg vet jo at du også noen ganger spiser mer energirik mat, og synes f.eks. det er fint at du ikke nøler med å ta litt is i proteinkakaoen (sel om dette kanskje også ?mager? is ala. dream is eller annen lettis..), spise litt fetaost på salaten osv. Men jeg tenker at hvis en person virkelig vil opp i vekt så vil man vel prøve å spise nokså energirikt til de aller fleste måltider, f.eks. kanskje erstatte (hvis det er metthetsfølelsen som hindrer deg) noe av frukten eller den magre proteinbaksten med ting som _mer_ fetaost, mer avocado, mer nøtter, osteruller e.l., og ikke velge magre varianter av produkter som f.eks. ost og kesam/rømme/crème fraîche? Jeg håper ikke du tar dette som en negativ kommentar, for faktum er at du inspirerer jo veldig med all den sunne maten du lager og spiser ? og jeg liker bloggen din godt, men i og med at du har satt som mål å gå opp noen kilo lurer jeg bare litt på hva du selv tenker om hvordan du skal nå det målet ? altså mtp. kosthold, utenom å begrense cardiotrening? Hva tenker du f.eks. selv om det å spise mye magre produkter og (tilsynelatende, ut fra bloggen) relativt lite nøtter, avocado, fullfettsost o.l, når du har som mål å gå opp igjen noen kilo? Håper på svar, og beklager lang kommentar (rim unintended:-))! Ha en fortsatt fin søndag:)

    2. Frukt er fantastisk! Kan ikke tro at det finnes 😀
      Angrer litt på at jeg ikke så på Norway Open egentlig. Kjenner en som var med, men da er det alltids NM 😉

    3. Hei Kristine !
      Jeg lurte på en ting: De skillingsbollene du har lagt ut som du har laget tidligere. Lager du vaniljesausen etter pakken eller bruker du bare selve pulveret ? 🙂

    4. Kan ikke du skrive litt om hvordan du har tenkt å gå frem da, målet ditt fremover er å ligge på deg litt i form av muskler, og hvordan du har tenkt å gjøre dette på best mulig måte?
      Lite kardio, overskudd av kalorier- hva er planen ? 🙂

    5. Hva studerer du? Om det ikke er en hemmelighet :). Har ikke sett at du har skrevet om det.

    6. For et hærlig fruktfakt! Mmm 🙂 Du er heldig som har kaffemaskin. Får jeg ikke til jul så skal jeg garantert kjøpe meg en i januar 🙂 Ha en super helg!

    7. ja hvorfor er ikke du på scenen kristine? du er så vakker og sjarmerende. synes du skal vise deg frem på en scenen tror du kunne gjort det bra =)=)

    8. Så koselig. Sitter faktisk med shorts og ullstrømper jeg også, det er absolutt favoritt antrekket når jeg bare skal daffe hjemme. Er for øyeblikket godt gjemt under dyna, mens jeg følger med på Norway Open finalen. Jeg har riktignok ikke neon fristende frukttallerken i nærheten, men det er koselig under dyna her likevel. Deilig med en sånn kosedag innimellom, særlig på høsten. Håper du får en fin lørdagskveld 🙂

    9. Heihei!:)
      E det sånn at hvis man begynner å trene 2-3 ganger i uken etter 1 års ++- pause at man går opp i vekt automatisk selv om man spiser det man skal? Eller e det sånn at man kan være stabil selv om man begynner å trene igjen?
      Hvis man går opp i vekt pga vann eller muskler uten å øke mat mengden blir vekten stabil igjen etterhvert? Vet du kor lang tid den tar å stabilisere sæ igjen?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg