SVETT


Banenisen ble min redning etter trening i dag.
Denne er så god.
Jeg har alltid frosne bananskiver liggende i fryseren.
Da har jeg en sunn og god is på en -to -tre om jeg ønsker det.  
Fremgangsmåten finner du her.


I dag tilsatte jeg 30 g vanilje protein pulver, en liten skvett melk og noen dråper stevia vanilje.
Resultatet: en deilig vaniljeis med karbohydrater og proteiner.
Perfekt som påfylling til musklene etter trening.
På toppen har jeg hjemmelagde sukkerfrie sjokoladedråper (oppskrift her) og en stor rute mørk sjokolade.
Ren luksus etter trening.

Dagens treningsøkt var sirkeltrening.
Det var utrolig gøy :grin:  
Ikke minst ble jeg svett og fikk skikkelig pump i hele kroppen.

Økten så slik ut:
– Runde 1
Clean and press: 10 -12 repetisjoner
Plank row: 9 -12 repetisjoner
Bulgarsk utfall: 10 -12 repetisjoner
Chins: maks antall rep, 11 -5 repetisjoner
Jeg gjorde øvelsene rett etter hverandre.
Deretter tok jeg en pause på 2 -3 minutter før jeg gjentok.
Denne runden gjorde jeg totalt 3 ganger.
– Runde 2
Inverted row. 10 -8 repetisjoner
Dips på benk: 15 -12 repetisjoner
Sumo squat: 12 -10 repetisjoner
Denne runden gjorde jeg totalt 3 ganger.
– Runde 3
Box jump: 12 -10 repetisjoner
Push ups: 15 -12 repetisjoner
Burpees: 10 repetisjoner 
Denne runden gjorde jeg totalt 2 ganger.

Phu, det var så gøy, men også slitsomt.
Jeg har ikke trent på denne måten før.
En skikkelig god økt på 55 minutter.


Nå er det tid for litt fòr.
Jeg gadd ikke stå på kjøkkenet og kokkelere, det får når jeg skal spise kveldsmat.
Dermed ble det veldig enkelt og greit.
– Speltlomper
Med brunost og syltetøy, og med kesam, sukrin+ og kanel
– Eggetallerken
Hjertesalat, cherrytomat, gulrot og paprika med kokte egg og skinke
– Kesam glede
Kesam og cottage cheese toppet med eple, blåbær og kanel
– Te
En god kopp Pukka te. Dette er den som heter ‘after dinner’, veldig god.



Håper dagen din har vært bra.
Ha en super duper tirsdag videre.

Kristine

29 kommentarer
    1. Hei Kristine!
      Bare litt nysgjerrig på hvor tunge vekter du brukte på de ulike øvelsene og om du kjørte runde 2 og 3 med eller uten pause mellom? Tenkte eg skulle prøve den økta sjøl en dag 🙂
      Og så lure er på en liten ting til. Korleis ser en vanlig dag ut for deg sånn trening og måltidsmessig? 🙂

    2. Kristine Haugland:
      Så utrolig mange Kristiner det var her i dag da, en hel gjeng med navnesøstre. Koselig 🙂
      Litt av alt er jo det beste. Da får alle smaksløkene fått sitt 😉
      Ha en fin dag 🙂

    3. Koda:
      Alle buttiker har det, ja.
      Buer er det merket som har fantastiske speltlomper. Kiwi, Joker, bunnpris Ultra og Meny har disse 🙂

    4. Karina Dale:
      Det viktigste er jo å variere. Jeg tror det er da treningen blir virkelig gøy, når man ikke gjør det samme hele tiden 🙂

    5. Helene:
      Så utrolig koselig å høre Helene. Tusen tusen takk 🙂
      Hvordan gikk det med proteinrullen?
      Det er så gøy å høre at oppskriftene blir brukt. Ha en fin dag 🙂

    6. kristine eller noe sånn:
      God ettermiddag navnesøster, får jeg si da 😉
      Jeg er vel et lite matvrak, men trives med det.

      Det er bare å spørre i vei vet du. Psykisk har jeg vel aldri vært helt god. Hehe.. Neida 😉 Fettprosenten min ligger rundt 14 nå, og ja, det er lavere enn hva jeg vil anbefalle noen å ligge. Hva som er grunnen til at jeg kan ligge der uten problemer vet jeg faktisk ikke. Jeg spurte legen min om det (jeg går til jevnlig sjekk annenhver måned på grunn av hjertefeil) og han hadde heller ikke noe godt svar på det. Det er genetiske forskjeller, men det henger trolig sammen med at jeg har vært veldig undervektig fra jeg var 11 til jeg var 13 -14 år,pga spiseforstyrrelse. Mest sannsynligvis har kroppen adaptert og tilpasset seg dette. Jeg mistet mensen da jeg var syk, men fikk den tilbake når jeg var 18. Nå er den som den skal.
      Etter jul har jeg gjort støre endringer i livet mitt. Jeg har gått fra å skulle gjøre alt på en gang, få til alt og gjøre alle til lags. Jeg beynte å bli veldig sliten, var stresset hele tiden og sov dårlig. Jeg kom til et punkt hvor jeg skjønte at jeg måtte gjøre noe. Jeg har lev som lille frøken perfekt i mange år, og det har slitt utrolig på kroppen. Nå hadde jeg fått nok. I slutten av desmeber begynte jeg hos en coach (egentlig en yogalærer) som lærte meg å puste og avspenne musklene. Jeg tok også en grunndig gjennomgang av livet mitt. Hva trenger jeg ikke å gjøre. Jeg kuttet ned blant annet ned på jobbingen, slik at jeg fikk mer tid og stresset mindre. Nå er jeg der. Jeg tar en dag av gang. Jeg har lakt fra meg tanken om at jeg må være perfekt, for det er jeg absolutt ikke. Jeg er meg, med mine feil og mangler, men det er akkurat bra nok, for jeg er unik. Hver dag setter jeg av noen minutter til å ikke gjøre noen ting hvor jeg avspenner kroppen. Jeg stresser nesten aldri lenger og jeg nyter hver dag. Det har også gjort at jeg er mer avslappet i forhold til mat og trening. Jeg vil trene, spise godt og kose meg med det. Det skal være en gledelig og positiv del av livet, ikke føles som en må-ting. Det sier også mennesker som ikke har møtt jeg på en stund, at jeg virker forandret, mer tilstede og mer avslappet. Livet mitt og meg er mye mer down-to-earth, avspent og de-stressed. Jeg tror det er hovedårsaken, rett og slett at jeg nyter hver dag uten å gruble eller stresser og trening og mat. Jeg bare gjør det jeg vil og har mer tid til å slappe av og kose meg.
      Dette ble mange ord, som er litt vankkelig å få ned på papiret. Jeg vet ikke om du skjønte meg eller om du fikk noe ut av det jeg skrev, men jeg håper det. God klem til deg Kristine 🙂

    7. God morgen navnesøss! Du og den maten din ass… Sikler HVER gang. Og du er superforbruker:) men jeg må bare spørre (igjen); er hormonbalsnsen din som den skal? Og alt annet fysisk og psykisk? Du har svæææært kav fettprosent ,noe jeg egentlig misunner, men vet med meg selv at hvis jeg var så lav ville både menstruasjon vært borte og mest sannsynlig mye psykisk stress vært til stedet. Nå sier jeg ikke at dette gjelder deg! Jeg bare blir så fascinert over at det faktisk er mulig at jenter har så lavfettprosent OG er sterke og raske:) klemmer i kø

    8. Så herlig.. nam! Må si du inspirerer meg virkelig med matveien. Kjenner jeg er litt matlei om dagen og det liker jeg dårlig ettersom både trening og kostet har fungert BRA lenge nå.. tenkte og prøve meg på proteinrullene dine til lunsj i dag. Prøvde meg på microbrownies her om dagen og det smakte bare så fantastisk godt 🙂

    9. Har du noe søtningsmiddel i cc og kesamen din? synes det smaker altfor beskt uten.

    10. Du er skikkelig inspirerende! Kommer nok til å prøve noen av dine oppskrifter etterhvert! Greit jeg deler dem på bloggen min, med link til din blogg? 🙂

    11. Du er så utrolig flink, og fin og smilende og glad! Kjempe forbilde Kristine! Vakker både inni og utenpå!
      Ha en superfin uke videre!
      Klem:)

    12. Åhh, den treninga virka supergøy! 😀 Et slikt oppsett må ej prøve engong. Sjøl bruka ej å trene med supersett, føle treninga går raskare og e mykje meir effektiv då 🙂
      Og herlig mat! Kjenne det e på tide med kveldsmat, ja!

    13. Så flink du er kjære Kristine !!! Den følelsen når man har hatt en god treningsøkt er jo bare helt herlig. Skal straks spise en god kvelds selv og ble veldig inspirert av din kvelds. Blir nok mye forskjellig på mine fat også. Ingenting er så godt som en god kvelds. Ha en flott dag min flotte venn !!! Klem !

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg