PROTEIN SKIVER OG IS

Fredag og fridag.
Det blir en bra dag!
Jeg jobber hele helgen, derfor benyttet jeg anledningen til å sove noen timer ekstra i dag.


Til brunsj laget jeg cottage cheese skiver aka protein skiver.
Jeg blandet sammen 1/2 boks cottage cheese med 2 ss kokosmel, 1 ts fiberhusk, 1 eggeplomme (spar på hviten), litt salt og væske til en deigkonsistens, cirka 0,5 dl. Jeg stivpisket så 2 eggehviter før jeg vendte deigen inn i de stivpiskede eggehvitene. Lag så seks sirklet på en bakeplate og stek på nest nederste rille i ovnen i 10 -12 minutter på 200 grader.


Jeg klarer aldri å bestemme meg for hva jeg vil ha på.
Som regel vil jeg ha både søtt og salt.
Jeg serverte derfor noen skiver med søtt tilbehør; kesam, sukrin+, kanel og jordbær, og de resterende med salt tilbehør; wasabi, ketchup, kalkunskinke, lettere jarlsbergost, sylteagurk, løk og paprika.

Jeg har ikke trent i dag.
På treningsplanen står det kardio.
Tidligere i dag tenkte jeg egentlig å gjøre det til en hviledag, men jeg blir alt for rastløs av å skulle sitte på rumpa og lese hele dagen.
Nå merker jeg at jeg må ut å røre på kroppen.
Dessuten skinner solen. Det må benyttes!
Da blir det en power walk i høstsolen med nrj på øret så fort te-koppen min er tom.


Siden det er fredag ble det dessert etter brunsj.
Benedikte fortalte om en oppskrift på sjokoladeproteinis under dette innlegget på mandag.
I dag måtte den testes.
Tusen, tusen takk :grin: Oppskrifter tas alltid imot med stort takk.
Originaloppskriften på Benediktes sjokoladeproteinis:
2 eggehviter stivpiskes, vend inn 1 youplait 0% vanilje yoghurt, 1 scoop sjokoladeprotein, 1 ts kakaopulver, 1 ts sukrin og 1 dråpe sitronsaft. Sett i fryseren en time.


Jeg valgte å lage vaniljeis isteden.
Vaniljeproteinis:
Stivpisk 1 eggehvite. Vend forsiktig inn 1 beger youplait 0% vanilje yoghurt, 20 g vaniljeprotein, litt vaniljepulver og en liten dert, ca 1/3 ts med sitronsaft. Sett i fryseren i 45 minutter.
På toppen har jeg kiwi, bringebær og peanøttsmør.
Dette ble kjempe godt.
Jeg kan tenke meg at det nesten er enda bedre med sjokolade.
Mmmm….


Jeg ble litt kald under isspisingen.
Nå sitter jeg derfor og nyter en kopp te.
Yogi er favoritten.
Kun fordi jeg elsker visdomsordene som alltid følger med. Det gjør hver kopp te til en glede.

Ha en super duper fredag :grin: 
Riktig god helg.

Kristine

22 kommentarer

Siste innlegg