DOBBEL SJOKOLADEGLEDE

(Scroll for English)

Etter dagens frokost var jeg ikke helt mett.
Dessuten meldte sjokoladesuget seg.
Da ble det sjokoladeproteinpannekaker med sjokoladekrem.
Gjett om det var godt!

Sjokoladeproteinpannekaker

2 egg
1 ss sukrin
2 ss kokosmel
2 ss mocca-protein
1 ss kakaopulver
3 -6 ss melk eller vann

Pisk egg og sukrin lett med en gaffel.
Ha i kokosmel, proteinpulver og kakao.
Tilsett væske etter hvor tykk røre du vil ha.
Jeg tilsatte 3 ss med melk og da ble pannekakene tykke og gode.
Stek pannekakene på middels varme i en panne.

Sjokoladekremen laget jeg av philadelphia ost, mager kesam, kakaopulver, sukrinmelis og noen dråper steiva sjokolade.
Så utrolig godt.

Chocolate protein pancakes

2 eggs
1 tbsp erythritol or sweetener of choice
2 tbsp coconut flour
2 tbsp chocolate protein powder
3 -6 tbsp milk or water

Beat the eggs and sweetener with a fork.
Add coconut flour, protein powder and cocoa.
Add the liquid. 
I added 3 tablespoons of milk and got thick pancakes.
Cooke the pancakes in a pan on medium heat.

For the chocolate crème I mixed cream cheese, low fat quark (or use Greek yogurt), cocoa powder, powered erythritol (or you can use a sweetener of choice) and a few drops steiva chocolate.
So delicious and tasteful.

Jeg fikk spørsmål om jeg fortsatt har to puser.
Og, ja. Selvfølgelig!
De to søte søstrene har jeg ikke hjerte til å skille fra hverandre.
Spera og Mildred er på hverandre som knoll og tott.
Det eneste er når man koser med dem. De liker tydeligvis ikke å dele på kosingen.
Så fort èn blir kose med, holder den andre seg borte.
Når de ligger for seg selv derimot, ligger de aller helst oppå hverandre. 

Jeg hadde egentlig tenkt til å ha hviledag i dag, men jeg hadde alt for mye energi.
Når jeg likevel måtte på Elixia for å jobbe, snek jeg inn en liten kondisjonsøkt.
Det ble 35 minutter:
– 3 minutter oppvarming
hastighet 7, stiging 1
– 30 minutter rolig jogging
hastighet 10, stigning 0,5
– 2 minutter nedtrapping
hastighet 6, stiging 1

Jeg tror jeg ble bitt av runnershigh når jeg løp.
Ellers så var det rett og slett alt for mye energi som flommet over etter gårsdagens lørdagsgodt.
Det føltes som om jeg svevde!
Skikkelig deilig var det.

Nyt søndagen videre da dere  :grin: 
Jeg har bare noen timer igjen på jobb.
Så blir det hjem til kjæresten, kveldsmat og filmkos.

Kristine

32 kommentarer
    1. Merethe:
      Veldig koselig å lese kommentaren din. Tusen takk 🙂
      Jeg bruker nesten bare Mocca-protein fra MyRevolution. Skal du velge et vil jeg anbefale dette. Det har jeg brukt i 5 år 🙂
      Når du baker lønner det seg å bytte ut litt av tørrvarene med proteinpulver, ja. Ikke bare blir baksten magrere, men den blir også mer proteinrik og protein er det næringsemnet som metter mest 🙂

    2. Har lest mye i bloggen din de siste dagene og funnet så mange oppskrifter som jeg har lyst til å prøve 🙂 Jeg tenker å bestille meg et proteinpulver, men jeg må holde meg til én med det første. Er det noen av sjokoladeproteinpulverne som kan brukes i mange oppskrifter, hvis du skulle anbefalt ett? Lurer også på om det er en fordel å bruke proteinpulver når man vil lage bakst med så få kalorier som mulig?

    3. Marthe:
      Jeg har ikke regnet ordentlig på det, men oppskriften gir crika 250 -300 kcal. Hvor mange du får avhenger av hvor store du lager de. Jeg fikk 4 🙂

    4. Sjokopannekaker er så godt, lenge siden jeg har spist det nå.
      Håper du koste deg masse i går kveld med både puser, kjæreste og film 🙂

    5. Hvor mange kalorier, proteiner, karbohydrater og fett er det i bare pannekakene og hvor mange får du på oppskriften? P.S det ser veldig godt ut 😉

    6. Hei! Prøv å mose en moden banan som du tilsetter i røra, det blir gode og saftige pannekaker, i tillegg til at bananen gir god sødme. Fin måte å bruke opp en moden banan på:)

    7. Lotte:
      Etter spiseforstyrrelsen slet jeg veldig mye med overspising. Da kunne jeg stå å spise ut av søppelbøtten om det var nødvendig. Et spisekick er et tegn fra korppen om at noe er galt. Du har tydeligvis ikke gitt kroppen det den vil ha og den er trolig i underkskudd på både kalorier og næringstoffer. Derfor reagerer den med å få deg til å hige etter mat for å få fylt på igjen. Det handler også mye om tanker og følelser.
      Sørg for å gi kroppen din nok og riktig næring. Prøv å kjenn etter om du er sulten. Er du sulten så spis, og spis et ordentlig måltid. Ikke overse kroppens signaler, men lytt til den.
      Håper det løser seg for deg Lotte 🙂

    8. Har nettopp spist vanlige pannekaker, men nå fikk jeg jammen meg lyst på noen med sjokoladesmak også 😉 Ha en fin søndag!

    9. Jeg sliter med overspising som følge av en laaang diett på underskudd.. Har stoppet dietten nå og skulle begynne å spise mer og bra mat.. Det gikk heeelt over styr, og jeg har spist til jeg har vondt både i mangen og ryggen nå i to uker!! Hva skal jeg gjøre for å få orden på dette her igjen?! :/
      Har du opplevd noe lignende??
      Kroppen har endret seg totaaalt på disse to ukene og det er søren meg like før jeg gir opp hele greien!! :/ Det er sykt overspisinger dt er snakk om!! Aner ikke hva som skjer, jeg bare spiser og spiser….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg