IKKE EN DAG UTEN


Jeg har noen gjengangere som går igjen.
Faktisk en hel del, når jeg tenker etter.
Et vanemenneske?
Ja, jeg er vel kanskje det.
Enkelte ting klarer jeg meg ikke en dag uten.
Som proteinkaffe for eksempel.
Den MÅ jeg ha hver enste dag.
20 -30 g mocca protein blandet med en svart kaffe og et par dråper stevia sjokolade.
Det er en fast slager hver eneste dag.


Grønnsaker er jeg avhengig av.
Fordi det smaker godt og gjør at maten ser fargerik og lekker.
Et bonus er at de gjør godt for kroppen, og tilfører fiber, vitaminer og mineraler.
Egg spiser jeg også hver eneste dag.
Kokt, stekt, i pannekaker, som eggedosis.
Akkurat nå er jeg veldig glad i kokt egg med bløt plomme.


Dagens lunsj ble grønnsaker, ruccola, gul, rød og oransje paprika, løk og asparges med kokte egg, cottage cheese, bacon, og feta ost.

Kjæresten er en klippe.
Det er en klisje, men jeg trenger en god klem og et nydelig smil fra verdens beste hver eneste dag.
Jeg føler meg utrolig heldig og privilegert som får ha gleden av å ha PØ i mitt liv.

Glade tanker må tenkes hver eneste dag :grin:
Dette er nok en klisje, men jeg er overbevist om at glade tanker gjør dagen bedre.
De dagene hvor jeg virkelig føler meg dritt, gjør det faktisk underverker å snu tankene over på den positive kanalen.
Det har så mye å si hvordan innstillingen din er.


Sjokolade…
Jeg elsker sjokolade.
Den siste tiden er jeg blitt farlig avhengig av sjokoladesmaken.
Jeg må ha det hver dag!
Heldigvis har jeg mange sunn måter å spise det på, slik at jeg kan prøve å holde melkesjokoladen til helgen.


En liten dessert mens middagen lager seg selv i ovnen.
Mikro kaken koser jeg meg med akkurat nå.
Har blandet jeg 30 g mocca-protein med 1 egg, 2 ss kesam, 1 ss kakaopulver, 1 ts sukrin, 1 liten dert smøressens, 4 dråper stevia sjokolade og 1 ts mandelmel.
Rør alt sammen i en kopp og ha i mikroen i 45 sekunder.


På toppen har jeg nugatti melkesjokolade og peanøttsmør.
Det var en annen som også hadde fryktelig lyst på *slikke seg rundt munnen*

Pusene Spera og Mildred er blitt to daglige gledesspredere.
Selv om vi ikke har hatt dem så lenge, så er jeg blitt veldig avhengig av dem.
Måten de kryper seg inntil meg mens jeg sitter i sofaen, eller legger seg oppå meg når jeg prøver å sove.
De er herlige.

Jeg ser ikke på meg selv som en veldig musikalsk person, men musikk må jeg likevel ha.
Livet blir så mye bedre med musikk og jeg blir i så godt humør!
Stort sett setter jeg på radioen med en gang jeg står opp.
Gjerne vrikker jeg litt på rumpa mens jeg står på badet. Det ser sikkert veldig fint ut der jeg stor med morgentryne og merkelig vrikking…
For ikke å snakke om at god musikk gjør en hver treningsøkt deilig.
Når vi først snakker om trening, jeg er treningsavhengig.
Selv om det er dager hvor jeg ikke trener, så er trening noe jeg elsker og gjerne skulle brukt mer tid på.
Trening er både et fristed hvor jeg får utløp for tanker og bare er, men det er også et sted hvor jeg presterer.
Jeg har alltid en god følelse etter endt treningsøkt. Trening gjør meg til et bedre menneske.
Hva må deg? Hva må du ha hver dag?

Ha en fortsatt fin torsdag :grin:
Stor klem til dere alle samme, fordi dere leser bloggen min og legger igjen hyggelige hilsener.
Jeg setter utrolig pris på det.
Kristine

27 kommentarer
    1. For at en dag skal vere perfekt må den inneholde en god frokost, trening, bestevenninnen min, MELK og tid for meg selv. Selvsagt er ikke alle dager sånn, men mer enn halvparten av uka består av dager som inneholder dette, og det er vel mer en vel nok! Bra er dagene uansett! 😀

    2. lol Katrine, gå et anna sted med kommentarene dine. det er en treningsblogg! =)

    3. Hei Kristine!
      Jeg lurte på hvordan en vanlig dag ser ut for deg, sånn trening og aktivitetsmessig 🙂 Jeg trenger litt inspo når det kommer til trening og hverdagsaktivitet 🙂

    4. Hvilket peanøtt-smør bruker du, og hvor kjøper du det fra? 🙂
      Mvh,
      C

    5. Skal ikke si at jeg MÅ hver dag, men det går ikke mange dagene uten at jeg leser bloggen din:-) Den har så mye positivitet og gode mattips, og jeg kjenner at jeg blir glad av å lese den:-)
      Men det jeg virkelig MÅ ha hver dag, er en dusj – med en gang jeg står opp. Uten det er det ikke godt å si hvordan humøret mitt er;-)
      Riktig god helg Kristine!
      Hjertelig hilsen Hanne.

    6. Det eneste jeg kommer på som jeg MÅ ha (nesten) hver dag er peanøttsmør. Fins ikke noe bedre enn havregrøt med peanøttsmør og banan:-)
      Jeg lurer på noe. Leser du noen amerikanske/engelske blogger? I så fall hvilke?
      Jeg kan iallefall anbefale onefitfoodie.com og squatlikealady.blogspot.com 🙂

    7. Du er så skjønn, som alltid. 😉 Er også helt sjokoladegal om dagen. Går det ann å lage den microkaken i stekeovn?
      Ha en flott kveld videre 🙂

    8. Frukt! Pepsi max! Cottage cheese! Blogger med fine ord og inspirasjon! Lørdagsgodt!
      🙂 smil til deg

    9. Mmm, sjokolaade <3 Har blitt helt avhengig av mikrokaker i det siste.. Nam! all maten så sykt god ut 🙂 å du ser flott ut! Ha en fin kveld videre:)

    10. Når det kommer til mat så må jeg ha en god dose frukt og grønt hver dag. Det samme gjelder også yoghurt og egg. Rett og slett fordi det er enkelt og godt, og at man ikke kan gå lei når man kan variere i det uendelige 😀
      Eller så må jeg ha en telefonsamtale med kjæresten, og minst 5 kopper kaffe.
      Hvis jeg i tillegg får en god treningsøkt, så er det en veldig bra dag! 😀

    11. Jeg leser bloggen din daglig! I love it!
      MEN, til den microkaken din – hvor viktig er stevia sjokoladedråper?

    12. På matfronten er jeg nødt til å ha havregrøt hver morgen og kaffe! Ellers fungerer jeg rett og slett ikke 😉 Påfyll av frukt og grønt utover dagen er også et must + proteinshake etter hard styrketrening. Jeg er også avhengig av å trene – på en eller annen måte; enten det er en zumbatime, styrketrening, gåtur eller spinning – jeg MÅ være i en form for aktivitet. Ellers må jeg ha positivitet rundt meg for å føle at jeg lever godt 🙂 Det er mye jeg er avhengig av, men det er da sannelig godt at det bare er gode ting ;))

    13. Du er bare vakker! Elsker å lese bloggen din, blir så glad og inspirert ^-^

    14. Som deg og etter ispirasjon fra deg, har jeg blitt avhengig av proteinkaffe. MÅ ha det HVER dag 🙂 Jeg er nok også en person som trives best med noe søtt HVER dag (desverre) -men prøver å holde det til noe sunt i hverdagen iallefall.. Det kan være micro-kaken (enda etter inspirasjon fra deg), CC og kesam med eple,sukrin og kanel, mørkssjokolade, proteinbar med lavt innhold av “netcarbs”, atkinsbar, speltlomper, riskaker osv. Jeg må også spise middag hver dag, trene regelmessig og få min dose av Tv-underholdning om kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg