POWERMEAL


Spørsmålet om jeg spiser lite karbohydrater, dukker stadig opp.
Det gjør jeg ikke, men jeg spiser spiser mesteparten av mine karbohydrater på kvelden.
Grunnen er rett og slett at jeg har lett for å føle meg søvnig etter et måltid med mye karbohydrater, noe jeg ikke ønsker på dagtid. Det er derimot perfekt før leggetid. Samtidig kunne jeg aldri kuttet karbohydratene da jeg har mye mer energi, godt trykk på trening og bedre fremgang med gode karbohydratmengder. Dessuten smaker de så godt! :grin:
Kveldsmaten viser jeg dere sjeldent. Mest fordi jeg som regel blogger før kveldsmåltidet, men også fordi kveldsmaten min så å si alltid ser ut som et eneste stort rot. Det er sjeldent særlig apetittvennlig.
I dag har jeg i heldig prøvd å gjøre kveldsmaten min fin og tar dere med på mitt powermeal.
Slik ser altså et typisk kveldsmåltid ut hos meg.


Kveldsmaten min består alltid av en bolle med frukt, dere vet jo at jeg elsker frukt, oftest gidder jeg ikke skjære dem opp.
I tillegg blir det som oftest en bolle som består av havregryn / frokostblanding med diverse topping eller kokte søtpoteter med kesam, kanel og annen topping, denne miksen er utrolig god – prøv, eller poteter og noe kjøtt.
Jeg varierer selvfølgelig noe, men det er for det meste dette det går i.


Som jeg har sagt tidligere, er jeg en kveldsspiser og spiser mest på kvelden.
Det er det jeg trives best med og som fungerer godt for meg.
Husk at vi alle er forskjellige og må ta og føle på hva som er riktig for akkurat en selv.
Rundt klokken ni pleier kveldsmaten å bli inntatt.
I dag har jeg vært oppe siden klokken seks og har generelt sovet lite de siste dagene, nå blir det derfor tidlig kveldsmat og en tidlig natta.
Jeg gleder meg allerede til å stupe i seng.


Dagens kvelsmat består av:
– 3 dl havregryn blandet med 3 ss peanøttmel og 3 dl melk som jeg varmet i mikroen.
Som topping har jeg cottage cheese, kesam, kiwi, frosne bringebær, cashewnøtter, pistasjnøtter, pekannøtter og kokosflak
– Frukt
Appelsin, druer og plommer
– Riskaker
2 med brunost og sukkerfritt jordbærsyltetøy og 2 med skyr

EDIT:
Denne frøkna var ikke helt mett.
Det ble to skillingsboller, de siste to, og et glass pepsi max.
Nå er jeg fornøyd.


Det skal sies at nå ser bollen min absolutt ikke fin ut.
Etter bildet ble tatt har jeg dynket grøten med masse kanel og sukrin+ og rørt alt sammen.
Det er jo da grøten smaker best!

Jeg må beklage at jeg ikke har fått svart på kommenatene deres de siste dagene.
Skolen og forelesning har tatt hele helgen.
Jeg skal gjøre det godt igjen i morgen :grin: Håper det går bra.
Riktig god kveld og god natt.

Kristine

14 kommentarer

Siste innlegg