SMÅ MÅL

Har dere hatt en fin mandag så langt?
Håper det :grin:
Akkurat nå skulle jeg likt å ha en pause-knapp.
Eller, i hvert fall en knapp der jeg kunne sette omverden på pause, mens jeg fortsatt kunne gjøre mitt.
Tiden flyr forbi...

Blid og fornøyd ladet jeg opp med en proteinkaffe (30 g mocca protein blandet med en dobbel espresso) og epler før det var klart for ukens første styrkeøkt.
Mandag, super motivert og bentrening.
Det måtte jo bli bra!
– Knebøy
4 sett * 6 -9 repetisjoner
– Utfall
3 sett * 10 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 12 -10 repetisjoner
– Frontbøy
2 sett * 10 -12 repetisjoner
supersett med
– Globet squat
2 sett * 15 repetisjoner
– Leg ex
3 sett 8 -9 repetisjoner

En utrolig deilig økt med masse energi og godt trykk.
Jeg gleder meg allerede til en ny styrkeøkt i morgen.


Mandag er en av yndlingsdagene mine.
Ny giv, ny uke, masse å se frem til.
Jeg pleier alltid å sette meg noen små mål hver uke.
For å holde seg motivert og yte litt ekstra, er det supert å sette seg mål og delmål.
Da strekker man seg ofte litt ekstra.
Denne uken har jeg satt meg to mål.
Det første går ut på at jeg skal lese “lekser” hver eneste dag.
Mål nummer to går ut på at jeg skal tilføre et ekstra mellommåltid hver dag. Rett og slett for å få i meg mer mat og kalorier.
Målene er hengt opp på veggen, slik at jeg ser de stadigvekk. Da er det ikke like lett og sluntre unna.


Dagens sene middag ble pizza.
Med grov og sprø bunn, god hjemmelaget saus og masse ost.
Smeltet ost er så godt.


Bunnen laget jeg av 1 dl rugmel, 1/2 pose gjær, litt salt og kanel og vann til passe konsistens.
Deigen fikk heve en halv time før jeg kjevlet den ut, da brukte jeg litt speltmel på kjøkkenbenken, og hadde den på et bakebrett.
Bunnen forstekes i 10 minutter på 225 grader nederst i ovnen.
Så er det bare å ha på ønsket fyll.
Mens bunnen stod i ovnen hadde jeg 2 tomater som jeg hakket i grove biter, 1/2 løk i terninger, 1/2 paprika i biter, finhakket hvitløk og chili, pizzakrydder og en dæsj vann i en kjele. Det hele kokes opp og blir en deilig saus.
Jeg hadde sausen over bunnen og toppet med noen champignonskiver, lettere jarlsberg ost og et dryss parmesan.
Inn i ovnen igjen i 10 minutter.
Kjempe godt.


Nå sitter jeg her med desserten min.
Pannekaker.
Det blir jeg aldri lei.


Jeg hadde 1 scoop, ca 30 g, vaniljeprotein (kan byttes ut mot mel) i en bolle sammen med 1 scoop havremel (annet mel kan også brukes), 2 egg, ca 1 dl melk, kanel og kardemomme.
Det ble 6 deilig pannekaker.
På har jeg frosne jordbær som jeg varmet i mikroen, kiwi og kesam.

Ellers så gjorde jeg noe utrolig gøy i dag.
Jeg så en stor og veldig fristende vanndam.
I og med at jeg hadde på meg Hunter støvlene løp jeg bort og hoppet gjentatte ganger i den.
Barnslig? Ja, men så utrolig gøy! :grin:
Ha en god kveld.

Kristine

31 kommentarer
    1. dinaDina:
      For en koselig kommentar. Tusen takk Dina.
      Jeg har lært at man faktisk må spise for å holde seg på topp. Uten mat og drikke, duger helten ikke 🙂

    2. Ingvild:
      Jeg vil aldri bli helt voksen 😉
      Jeg kryper meg sakte men sikkert litt opp i vekt, ja. Kunne tenke meg å få på meg et par kilo til 🙂

    3. Benedikte:
      Hei Benedikte.
      Jeg får vondt av å lese kommentaren din. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelse og vet hvor vanskelig det er. Mat er mediesin for kroppen. Ikke la en dum stemme i hodet ødelegge livskvaliteten din <3
      Er det vanskelig å forklare øvelser, men jeg vil anbefale deg å søke dem opp på youtube. Da får du sett riktig utførelse.
      God klem til deg 🙂

    4. fitnessjenta:
      Jeg tror det er viktig for å holde motivasjonen oppe, uansett hva det gjelder, når man har noen mål.
      Ble det pannekaker på deg? Jeg tror jeg kunne spist pannekaker i det uendelige 😉

    5. Elisabeth:
      Ingen spørsmål er dumme Elisabeth 🙂
      Supersett er når du går fra en øvelse rett til en annen uten noen pause.
      Ha en god kveld 🙂

    6. Du lager alltid så mange gode ting!! 😀 blir glad av å se på bildene dine! 🙂
      Lurer bare på om hva menes egentlig med supersett?? … Haha følte meg dum nå!
      Ha en kjempe fin uke Kristine, du er rå! 😀

    7. Ser virkelig for meg deg som hopper opp og ned i den vanndammen 😀 Viktig å ha kontakt med sitt indre barn og ikke være så særiøs hele tiden!

    8. Så flink du er, ikke minst til å sette deg noen mål! Det er alltid lurt :- )
      Stå på videre søta :- D
      Og de pannekakene så jo kjempegode ut! Ser godt hva som blir kveldskosen i dag :- D

    9. Heisann! Elsker bloggen din, den er veldig inspirerende. Har hatt problemer med spiseforstyrrelser veldig lenge nå, og må si du har hjulpet meg veldig på bedringens vei. Men jeg lurer litt på treningsøktene dine, kunne du kanskje forklart hvordan du gjør knebøy, utfall,markløft,frontbøy, globet squat og leg ex? (:
      Maten du lager ser også helt fantastisk ut, du er veldig kreativ! Stå på! (:

    10. Du er søt du! 🙂 Man trenger ikke bli voksen før om leeenge vel??
      Er målet med et ekstra måltid å komme litt opp i vekt?

    11. Så herlig at du kommer med så enkle oppskrifter som den bunnen. Krevde ikke så mye ingredienser så den må jeg jo lage i dag! 🙂 Ønsker deg en super uke, skjønne! 🙂

    12. God morgen fina:)
      Mål er ALLTID bra å sette seg! Tipper du klarer å nå de også, du er jo så flink:)
      FYYY søren så mye god mat det var her, jeg skal prøve å lage den pizzadeigen en dag iallefall, den så veldig god ut for å si det sånn!
      Haha, må le.. Det er koselig å være barnslig en gang i blant:) DET er jeg også:)
      Ha en flott dag!!

    13. Haha, det siste avsnittet der, om vanndamen, fikk meg til å trekke på smilebåndet. Liker sånn oppførsel, bare å gjøre noe litt barnslig for seg selv 😀
      Maten ser helt herlig ut, som alltid! Du er kreativ og flink.
      Ha en fin tirsdag, søta! 🙂 Håper ting går bra med deg.

    14. 1. Jeg elsker at du har så store porsjoner
      2. Og at du har så detaljerte oppskrifter
      (Ikke misforstå ang store porsjoner. Men er så deilig å se masse masse mat + sunnhet og trening istedenfor en salat og minimåltider. Det funker jo ikke)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg