TIRSDAGSPOWER

Jeg føler meg sterk og super motiver.
For en fantastisk herlig følelse :grin:
Da klokken ringte i morges var det første jeg tenkte på at jeg gledet meg til trening.
Dagens rygg og brystøkt så slik ut:
– Pull ups
2 sett * 11 og 9 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 7 -10 repetisjoner
– Enarms roing med manual
3 sett * -9 -10 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 7 -12 repetisjoner
– Stående roing
3 sett * 10 -12 repetisjoner
supersett med
– Push ups
3 sett * 15 -16 repetisjoner
– Flyes i kabel
3 sett * 7 -10 repetisjoner
– Sittende roing
2 sett * 13 repetisjoner
supersett med
– Facepull
2 sett * 16 repetisjoner

En skikkelig power økt.
Masse energi, god kontakt med musklene, godt humør og god pump.
Virkelig gøy med slike treningsøkter.


Da jeg var kommet hjem laget jeg meg noe raskt og godt.
Å få i seg næring etter trening er viktig.
Når vi trener brytes musklene våre ned.
For at de skal kunne bygge seg opp igjen er de avhengig av påfyll; næring.


Jeg passer alltid på å få i meg karbohydrater og proteiner minimum en halv time etter at jeg har trent.
Skal jeg rett hjem fra trening, da er jeg hjemme 15 minutter etterpå, lager jeg noe kjapt når jeg kommer hjem, slik som i dag.
Vet jeg derimot at det blir lenger til jeg får laget mat, tar jeg en proteinshake og frukt og / eller riskaker.
Speltlomper smurt med sjokoladecheese (cottage cheese blandet med kakaopulver og sukrinmelis) og bananskiver, og speltlomper med cottage cheese strødd med sukkerfri oboy pulver, ble dagens etter treningssnacks.


Jeg har akkurat spist en deilig power lunsj.
Salat laget av forskjellige salattyper, gul og oransje paprika, tomat og rødløk, servert med to kokte poteter, en boks tunfisk, en halv avokado, en halv boks linser, et halvt eple og to plommer.
En proteinkaffe (20 g mocca-protein og 2 ts instant coffee) hørte med.
Jeg er ganske så mett og fornøyd akkurat nå.


Det er faktisk første gangen jeg spiser linser.
Godt og sunt.
Jeg skal desidert spiser mer av det.
Linser er en god og kompleks karhydratkilder.
De inneholder også godt med protein og fiber. 
I linser finner vi mye av mineralene folinsyre, jern, kalsium og magnesium.
Muskelmat med andre ord.
I tillegg er de billige.

Nå skal jeg løpe avgårde på jobb.
Jeg sender ut et stort energi- og motivasjonsboost til dere alle :grin:
Ha en super tirsdag!

Kristine

51 kommentarer
    1. Hei,
      Har du et godt proteinpulver å anbefale? Jeg tar 30 gram om morgenen med frokost og 20 gram etter
      styrketrening eller annen hard trening. Takk 🙂

    2. Beklager! meldingen ble delt opp. Det gikk litt fort i svingene… Kommentaren min skulle være:
      Shit!! Så vanvittig tynn du er… Bare skinn og bein jo.. ….og muskler da! 🙂 Synes du er utrolig flink med treningen og maten!! Takk for alle de gode oppskriftene 🙂
      Det var bare positivt ment! Jeg synes du ser råfin ut!! Keep up the greate work!! :-))))))

    3. siljeeira:
      Tusen, tusen takk for en kjempe koselig kommentar Silje.
      Det setter jeg veldig pris på og tar det rett inn til hjerteroten. Takk og klem til deg 🙂

    4. anne:
      Jeg har svart deg før.
      Ja, det tror jeg, men du må nok bruke mindre kokos-/mandelmel i forhold til vanlig mel, da de trekker til seg mer væske 🙂

    5. martesandvik:
      Jeg kjøper det stort sett over alt. Kiwi, Ultra, Joker, Ica Maxi, Bunnpris… Hmm… De burde jo ha dem hos dere også!

    6. Lompene så kjempe gode ut! og sjokocottagecheese, takk for tipset! 🙂 Hvor får du kjøpt speltlomper? Er det kun på Hitra vi ikke har det eller ? 😛

    7. Jeg vet ikke hva du prøver på anonym…men sånne kommentarer kan man holde inni seg. Folkeskikk!

    8. Speltlomper smurt med cottage cheese, kakao, sukrinmelis + bananskiver var skikkelig digg 🙂

    9. Det har ikke noe med inlegget å gjøre, men tror du det går ann å bruke mandelmel eller kokkosmel istedenfor vanelig i kanelbolle oppskriften du la ut for noen dager siden?:)

    10. Hei!
      Jeg må bare si at du ser utrolig bra ut snuppa:) Du er en inspirasjon du, og det BØR du ta til deg:)
      Har akkurat spist, men kjenner det rumler i magen av de bildene dine, det gjør det ALLTID når jeg leser bloggen din 😀
      Ha en fin lille-lørdag!!

    11. ….og muskler da! 🙂 Synes du er utrolig flink med treningen og maten!! Takk for alle de gode oppskriftene 🙂

    12. Så glad for at jeg fant denne bloggen! Hjalp litt med motivasjon til å trene, og nå har jeg masse ideer til sunn mat. Gleder meg til å spise! hahaha
      fortsett slik! :))
      ps du fikk akkurat en ny følger på bloglovin 😉

    13. Du burde prøve linsesuppe, det er kjempegodt 🙂
      Herlig økt på deg, syns du begynner å bli større og sterkere nå. Fortsett jobbingen, du er dødsflink!

    14. vilblifrisk:
      Takk du, det var veldig koselig å høre 🙂
      Jeg planlegger aldri, men tar det jeg har og har lyst på. De fleste måltidene jeg lager er rask-mat, slik som i dag, som ikke trenger spesielt mye tillagging.

    15. Siri:
      Hvor bor du Siri?
      Jeg kjøper de på Kiwi, Ultra, Ica Maxi, Joker og Bunnpris! Så rart at du ikke finner dem.

    16. Dine retter er alltid så utrolig spennende og inspirerende. Bruker du mye tid på å planlegge alt det du “kokkelerer” på kjøkkenet?

    17. Ann Kathrin:
      Hei du, og takk for koselige ord.
      Jeg bruker lett tohousen island, balsamico (krem varianten), ketchup og pesto ofte. Men jeg spiser det også ofte uten. Nå som i dag hvor jeg hadde avokado og linser, som gir mye væske, føler jeg ikke for noen dressing.

    18. Hei, søte Kristine.
      Jeg har i lang tid nå lett etter speltlomper i butikkene, men jeg finner ingen steder.. Hvor er det du kjøper dine? Finner hverken på kiwi, rema, rimi, meny eller helsekostbutikker.

    19. L:
      All aktivitet er bedre enn ingen.
      Om du ikke trener noe nå, vil du selvfølgelig ha fremgang.
      Hjemme kan du trene knebøy med bøker eller noe annet tungt i armene, utfall, pushups, planke, osv, osv. Gjør du dette tre ganger i uken vil det gi resultater 🙂

    20. Hei !:) jeg har tenkt å begynner å trene styrke, har ikke mulighet på noe treningssenter
      Men hjemme, vil en kort styrkeøkt på f. Eks armer
      Tre ganger i uken gi noen resultater?:P eller måå
      Øktene være lange?:P

    21. Hei. Herlig å stikke innom bloggen din og lese 🙂 Og hei det var en fin rygg! godt trent:)
      Jeg lurte på en ting, du lager så gode salater! Men du bruker sjeldent saus eller dressing på salatene,
      jeg synes ting som fks tunfisk og potet blir tørt uten, synes ikke du?
      Takk for tipset om linser.

    22. fysikken din er blitt så jævlig bra kristine. tydlig mat maten gjør sin nytte =)=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg