GLA’LAKS


I dag hadde jeg fri.
Jeg benyttet anledningen til å sove ut noen timer.
Etter å ha stått opp fryktelig tidlig, allerede halv seks, hele helgen, var det deilig å hente inn noen timers søvn.
Selv om klokken ringte rett før ni, kom jeg meg ikke opp av sengen før nærmere ti.
Det var nemlig en søtnos som hadde veldig lyst på kos :grin:
Jeg klarer aldri å si nei til pusene.
Vi lå å dro oss lenge, Mildred og jeg.


Det ble salmalaks til frokost.
Servert med salat av ruccola, vårløk, cherrytomater, gul paprika og sesamfrø, og kokte egg.
Enkelt, raskt og veldig godt.
I tillegg ble det en dæsj wasabi, soya saus og syltet ingefær. Det hører med til rå salma.


Over til overskriften.
At fet fisk er sunt er noe jeg vil tro dere alle har hørt før.
Omega3 fettsyrer finnes i fete fisketyper som ørret, laks, makrell, kveite og sild.
Omega3 er en er essensielle fettsyre, det vil si at kroppen vår ikke klarer å lage den selv og at vi må få den tilført gjennom kosten.

Å spise fet fisk, eventuelt ta tilskudd, kan gi mange helsegevinster.
– Forbygger hjerte- og karsykdommer
– Styrker immunforsvar og hjernefunksjon
– Beskytter mot kreft
– Hjelper mot benskjørhet
– Hjelper mot depresjon
– Støtter optimale hormonnivåer
– Anti-inflammatorisk virkning, demper ledd/muskelsmerter og allergi
– Økt forbrenning og insulinfølsomhet


De dagene jeg ikke spiser fet fisk, tar jeg alltid omega3-tilskudd.
Jeg har både høykonsentrert omega3-tabletter og lakseolje, som jeg bytter på å ta.

Med et inntak av fet fisk holder du deg altså friskere, raskere og gladere.
Ja, rett og slett sunnere på alle måter.
Bli en glad’laks :mrgreen: spis opp fisken din.


Jeg hadde nok en kjempe økt i dag.
Som energien er god for tiden.
Herlig, herlig!
– 5 minutter gange på møllen som oppvarming
– Skulderpress med manualer
4 sett * 7 -8 repetisjoner
– Cable Rear Lateral Raises
3 sett * 12 -14 repetisjoner
supersett med
– Sidehev
3 sett * 9 -10 repetisjoner
– Franskpress
3 sett * 9 -10 repetisjoner
– Triceps pushdown
3 sett * 11 -12 repetisjoner
supersett med
– Dips på benk
3 sett * 15 repetisjoner
– Biceps curl med stang
3 sett * 11 -12 repetisjoner
– Skrå vri i benk (for mage)
2 sett * 16 repetisjoner
supersett med
– Spider crowl
2 stt * 16 repetisjoner

Biceps, triceps, skuldre og mage fikk kjørt seg.
Super (og harry?) pump!
Om du er usikker på en øvelse vil jeg anbefale deg å søke den opp på Youtube.
Der får du sett og forklart riktig utførelse.


Nå har jeg akkurat spist ferdig middag og skal sette meg ned med dessert.
Det er vel fortjent etter en super økt.
Dessuten er det jo lillelørdag.
Det skal sies at jeg spiser dessert hver dag.
Hver eneste dag fortjener en dessert i min verden, i hvert fall en sunn en.
Også blir det av den mer usunne typen i helgen. Kremt.


Appelsiner, plommer og kiwi, servert med kesam, cottage cheese, sjokoladekrem, pistasjnøtter, cashewnøtter, pekannøtter og et dryss kanel.
Sjokoladekremen laget jeg av mocca-protein som jeg blandet med en liten skvett melk, kakaopulver og stevia sjokolade.
Så godt!
Grunnen til at jeg har appelsiner i en egen bolle er rett og slett fordi jeg synes appelsinene er best alene. Blandes de med resten av frukten, smaker alt appelsin.
Ha en god kveld.

Kristine

29 kommentarer
    1. Maria:
      Jeg sier bare spis frukt.
      Jeg spiser mye selv og syens det er den beste karbohydratkilden. Det fungrer veldig bra for meg. Men noen vil kanskje få vondt i magen av så mye frukt. Man må nesten finne ut hva som fungerer for en selv 🙂

    2. Lena A. Gjertsen:
      Hjertelig takk for en fantastisk kommentar Lena.
      Du gjorde dagen.
      Håper du følger med videre 🙂

    3. Silje M:
      Jeg skjønner ikke hva du mener.
      Du vil ikke gå opp i vekt av å begynne å løpe. Ei heller det motsatte med mindre du passer på å få i deg nok mat.

    4. SunnhetsFriken:
      Jeg blir glade av dem jeg også. Gledesspredere 🙂
      For mye leverpostei? Hehe… Det var en ting å bli feit av.

    5. siljeeira:
      Da får du få deg en nydelig hund isteden. Det er masse kos i dem også 🙂
      Fisk kan lages på mange måter. Prøv forskjellige oppskrifter, så finner dere en dere kan like begge to 🙂

    6. Åhh, søte katten.. Synd jeg er allergisk, fordi jeg skulle så gjerne hatt en <3 Buhu..
      Men, det er jo noen hunder jeg kan ha da, OG hurra for det:)
      Jeg jobber med det å spise mer fisk, har en samboer som ikke liker det så godt, og da blir det mindre spising av det på meg der også.. Ikke bra:( MÅ skjerpe meg..
      Du tar jo så mange herlige bilder, hver dag snuppa:)
      Håper torsdagen din blir kjempefin:)

    7. Aw, jeg blir alltid så glad av pusen dine 🙂 De minner meg om katten til besteforeldrene mine da han var kattunge, før han ble småfeit av for mye leverpostei, hehe… Jeg er så grusomt glad i frukt, men grunnet det magetrøbbelet mitt får jeg så vondt om jeg spiser for mye av det på en gang (Volum).

    8. Heihei!:)
      Kan du skrive/forklare ka som skjer med kroppen når man begynner å springe/jogge? Når man ikke har trent ordentlig på flere år pga sf.
      Går man opp i vekt av å begynne å trene 2-3 ganger i uken? Eller om man går/spurter i 41 min en eller annen gang? Tenker litt på vannansamling/muskler?
      Hvis ja at man går opp i vekt. Koffer gjør man det når man begynner å trene? Man spiser jo samme energi mengde!

    9. Kjære vene for en FANTASTISK blogg !
      Tusen hjertelig takk, jeg kommer til å sverge til denne i all tid fremover 🙂
      Den er jo rett og slett perfekt <3
      Stå på videre ! Dette er det INGEN tvil om at du kan 🙂
      Ha en flott dag!

    10. Du er superflink! og lager så mye sunt og godt, MYE inspirasjon 😀 takk:)
      Stå på videre:)

    11. Herlig blogg <3Kristine 🙂
      Om duvil skrive en liten artikkel om frukt, hadde det hvert veldig fint!
      Lurer bla. på det samme som Ingrid:
      ?
      🙂

    12. Christineshobbyer:
      Det er godt, ja, men jeg er ikke så flink til å spise det.
      Godt jeg kan ta omega3 i mellomtiden 😉

    13. Ingrid:
      Hvorfor skulle ikke det gå?
      Jeg spiser omtrent 2 kilo frukt om dagen! Frukt er jo den beste karbohydratkilden 🙂

    14. Hvordan klarer du å holde nede fettprosenten når du spiser så mye frukt? Enig i at det er supergodt i hvertfall:):)

    15. For en herlig økt!:- ) Synes du er så flink :- )
      Desserten så utrolig god ut, elsker frukt :- D
      Kos deg masse videre, Kristine :- )

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg