HIGH


Nok en regnfull dag.
Men det gjør vel ingenting, eller hva?
Håper du har hatt en flott dag til tross for dårlig høstvær.

Jeg hadde bestemt meg for å ha fri fra styrketreningen i dag.
Dermed tenkte jeg å ta meg en liten kardioøkt.
Jeg ladet opp med BCAA og en kopp kaffe før jeg tok turen til Elixia.
Det endte med en fantastisk god løpeøkt.
High energy!


Så klar!

Økten var helt super.
Energien oser over.
Jeg løp 1 mil og koste meg hele veien.
Totalt ble det 55 minutter på møllen, inklusiv oppvarming og nedtrapping.
90 talls musikk på øret og et et smil om munnen.  
Halleluja! :mrgreen:
Jeg er høy på energi.
Og kanskje en smule runnershigh.
Jeg vet ikke hva som skjer med meg om dagen, men energien flommer.
Jeg deler sender gjerne ut en god dose til dere. Det henger nok sammen med et økt matinntak. Mer næring = mer energi.
Deilig er det uansett årsak.


Å fylle på mat mat etter trening er viktig.
Det ble et restemåltid med mye forskjellig.
Man tar hva man har.
Jeg liker ikke å kaste mat og tar alltid vare på middagsrester.
Det er supert å bruke som matpakke eller lunsj dagen etter.



Jeg laget en salat med ruccola, bønner, tomat og gul paprika, før jeg hadde over kokt egg (rester), egg stekt med skinke og ost, avokado, curry stekt torsk (rester), valnøtter og avokado.
En god kopp YogiTea hørte med.
Da var energien fylt på og jeg var klar for jobb.


Husk at uten mat og drikke, duger helten ikke.
Ha en super kveld.

Kristine

30 kommentarer
    1. Lidenskap for ein sunn livssti:
      Det er så sant.
      Mat er undervurdert hos mange og det er så synd. Uten rett og nok mat, er trening nærmest bortkastet!

    2. Helsebloggen Lovelyliller.com:
      Det kan jeg altså.
      Det er bare litt synd at jeg faktisk må fokusere på mat for å klare å få i meg nok. Om jeg ikke passer på, har jeg lett for å spise for lite. Men, men…

    3. Mari:
      Jeg er ekstremt nøye på hva jeg bruker penger på, fattig student! Denne måneden har jeg kun brukt 1300 så langt! Men det varierer fra måned til måned 🙂

    4. Birgitta:
      Takk for det 🙂
      Jeg sier nei. Selv spiser jeg rundt 2 kilo om dagen! Jeg synes frukt er den beste karbohydratkilden. Men vi er alle forskjellige. For noen er det supert, for andre kanskje ikke. Om du trives med å spise mye frukt, så gjør det 🙂

    5. Anniken:
      Ikke ta ut avokadostenen.
      Om jeg spiser en halv avokado, lar jeg stenen stå i i den andre halvdelen og pakker den inn i plast. Da holder den seg like fin 🙂

    6. Hei:) ser at du, som meg, veldig ofte spiser en halv avokado så da lurte jeg på om du har noen tips for å holde den halvdelen som blir igjen i “fin form”?!;)

    7. Restemat er alltid godt, syns jeg! Har ofte stående rester av kjøtt og rotmos i kjøleskapet, det er så enkelt å kaste i en boks med litt salat så har man et fullverdig måltid in no time 😀
      Herlig løpeøkt, deilig å føle endorfinene bruse i årene!

    8. Bloggen din er så utrolig inspirerende og fin- og ikke minst all maten din som ser så utrolig god ut 🙂 Bare lurte på en ting, jeg spiser mye frukt selv men mange sier det er mye sukker i det- ser jo at du spiser en del også, så kan det noengang bli for mye? Altså sånn at det blir usunt? Ha en fortsatt fin kveld:)

    9. Du lager så mye god mat! 🙂 et lite spørsmål – hvor mye bruker du egentlig på mat i måneden? Som student selv syns jeg det kan være vanskelig å leve billig nok samtidig som maten skal være sunn…

    10. trener tidlig om morgenen for å få tid til alle dagens gjøremål, og følte meg ekstremt heldig for akkurat den lille timen jeg var ute, valgte vèrgudene å stoppe regnet.Da jeg var 2 minutter unna huset ååpnet himmelen seg igjenn. H E R L I G 🙂

    11. Så deilig!! ingenting er bedre enn runners high 🙂 Ble restelunsj her også idag – ingenting i veien med det nei, er ofte da man oppdager nye smakskominasjoner 🙂 Ha en fin kveld Krisine!

    12. Hærligenergi på deg om dagene, digg å lese bloggen din:) Nei, ein skal aldri undervurdere rett dose mat 😀 55 min på mila, knallbra! !Tommel opp! Aldri kjedeleg med ei god løpeøkt, og runners high er ikkje å forrakte 🙂

    13. FLINKE KRISTINE ! Har akkurat hatt meg en god styrkeøkt og fikk den gode mestringsfølelsen idag. Vi løp 3000 meter med skolen og jeg hentet 6èr ! ÅÅÅÅ SÅ GLAD JEG BLE. Dette fordi du har motivert og inspirert meg!! Jeg er så utrolig glad. Du er en helt fantastisk person, Kristine ! Jeg unner deg alt godt ! STOR klem fra en glad jente !!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg