23 GRØTDAG


Etter trening dro jeg innom helsekosten, Kinsarvik.
Jeg finner alltid noe nytt og spennende der.
I dag ble det organiske mais kaker, jeg har prøvd samme versjon i riskaker, og sjokoladde søtet med stevia med 30 % mindre fett i smaken mørk sjokolade med vaniljefyll og melkesjokolade med pistasjfyll.


Jeg hadde en kjempe god økt på ben tidligere i dag.
Jeg trente tidlig på morgenen, da før frokost, og energien var på topp.
Når jeg trener på morgenen før jeg har spist, tar jeg alltid BCAA først  for å gi et boost i proteinsyntesen.

Dagens styrkeøkt så slik ut:
– Dype nebøy
5 sett * 5 -10 repetisjoner
– Utfall
3 sett * 8 -12 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg ex
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Et bens benpress
2 sett * 12 repetisjoner


Jeg må skryte litt av meg selv.
I dag tok jeg nemlig endelig knebøy med egen kroppsvekt. Altså at jeg har på like mye vekt på stangen som det jeg veier.
Det ble 5 repetisjoner.
Eller, egentlig 4.
På repetisjon nummer 5 måtte jeg få litt hjelp av PØ.
Likevel er det veldig gøy at jeg endelig har kommet meg opp til tunge, dype knebøy med egen kroppsvekt.
Jeg er små stolt! :grin:
Jeg er langt fra super sterk, men styrken kommer seg sakte men sikkert.
Fremgang er absolutt nøkkelen til motivasjon.


Som lunsj nummer to, før jobben-mat, laget jeg en god proteingrøt.
Det er grøtens dag i dag.
For 23 gang feires den her i Norge.
Nå spiser jeg så og si grøt hver eneste dag, men jeg måtte likevel slå til med en god grøtbolle.


Jeg lagde havregrøt på vanlig måte og blandet i 1 scoop mocca-protein og et par dråper stevia sjokolade når grøten var ferdig kokt.
Min grøt går oftest i mikroen. 2 dl havregryn og 4 dl vann i en stor bolle, inn i mikroen på full guffe i 4 minutter. 
Over grøten har jeg en blanding av cottage cheese og kesam.
Jeg toppet det hele med kiwi, frosne bringebær og valnøtter.
Ved siden har jeg corn cakes, disse måtte jo testes, med smørost i skinkesmak, spekeskinke og cherrytomater.
En appelsin måtte jeg også ha. De er blitt så gode nå.

Ha en riktig fin tirsdag videre :grin:
Jeg er på jobb i dag også. I morgenkveld har jeg endelig fri.

Kristine

24 kommentarer
    1. Hei!:-)
      Synes bloggen din er utrolig inspirerende og følger den hver dag!
      Hvilket proteinpulver bruker du når du baker f,eks. coocies eller kaker?

    2. Shit så flink du er, maten ser utrolig god ut! Er medlem på SATS men trener aldri, burde jo gjøre det. Inspirerende er du. Bra blogg!
      Har helt ny blogg så hadde vært glad for besøk: linephan.wordpress.com 🙂
      Ha en fin dag videre!

    3. Hei! For en bra blogg, akkurat min stil, så deg kommer jeg garantert til å følge videre! Masse fine innlegg og god matinspirasjon! Har lagt deg til som venn også 😉
      Ha en fortsatt fin dag og fortsett med bra skriving 😀

    4. Elsker å gå på “skattejakt” i helskekostbutikker. Finner jo alltid noe nytt og spennende som må prøves 😉 Gratulerer så mye med knebøyen! Ingenting er så motiverende som å se fremgang 😀

    5. lol Xerxes….masse løping og lite mat. tror ikke du i det hele tatt har lest bloggen. hu har kutta en del på treninga også begynt å spise mer.

    6. Hei!
      Jeg leser din blogg ofte og har sett deg på Elixia når jeg trente der for ett år siden. Liker det du skriver.
      Jeg har et spørsmål litt utenfor dette innlegget. Jeg lurer på om du jobber fulltid eller deltid? Ser det er så mange som blogger som har sene morgener, og virker som dere ha så god tid. Antar at du jobber kveldstid og helger for å få det til å bli full stilling da evnt?
      Jeg lurer bare fordi jeg synes hverdagen er så hektisk og tar gjerne i mot tips for å gjøre hverdagen enklere og likvel få det til å gå rundt i forhold til penger, lån, bil, barn osv:).
      Klem

    7. God grøtdag!
      Har dere Kinsarvik i Oslo også? Jeg har pleid å måtte handle i Bergen, og det har vært en fest hver gang. 🙂
      Klemmen!

    8. Det er en høy treningsvolum her ser jeg. Masse masse set og reps, i tillegg til masse løping. Å dette får du – helt utrolig – til med et så magert kosthold? Jeg tror du hadde prestert MYE bedre hvis du fikk i deg litt mer energi. Alternativt kanskje nedjustert volumen litt.
      Nå trener du jo som en bodybuilder med +3000Kcal energi-inntak…å hva får du i deg, +1000?

    9. Jeg var på helsekosten i går og kjøpte to av de sjokoladene. Måtte smake på begge, og begge var kjempe gode! 🙂 Gratulerer med framgang! 😀

    10. Du er så flink:) Men grøten i mikro? Hvordan smaker dette? Er det noe forskjeller?:) Putter du protein pulveret sammen m grøten inn i mikro også?

    11. Renate:
      Tusen takk for hyggelig tilbakemelding 🙂
      Det er nok en tilpasningssak vil jeg tro.
      Om du forsetter å ha ubehag, så ville jeg kuttet ned. Det skal ikke være sånn at du får ubehag. Du skal jo trives hver dag 🙂

    12. Jeg har den siste tiden trappet veldig opp på fruktinntaket og det er så godt! Men jeg sliter sånn med magen når jeg spiser det.. Er dette noe som går over tror du? Har spist slik de siste tre ukene, men ikke merket noe bedring på magen. Takk for daglig inspirasjon! Du er flott!:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg