FRA TOPP TIL TÅ

Lillelørdag og ukens morsomste økt.
Onsdag på sitt beste :grin:
Jeg rett og slett elsker å trene biceps og triceps!
Det er nok fordi jeg får veldig lett “pump” i disse musklene og dermed føler meg både større og sterkere.
Jeg la til et par mage øvelser også på dagens styrkeøkt. Dermed ble det mage og armer.
I dag fikk jeg en kommentar av en mann om at jeg så stor ut.
Lille meg! Med rosa singlet (med det mest harry sitatet!!) og lilla bukse.
Jeg viste egentlig ikke hva jeg skulle svare. Ei heller om det var ment positivt eller negativt.
‘Takk for det’, sa jeg, ‘jeg har i hvert fall en drøm om å bli stor’, før jeg smilte pent, satte på meg øreklokkene og fortsatte med treningen.
Det er ganske morsomt akkurat det der. På trening, når jeg er opp “pumpet”, føler jeg meg ganske stor som i form av mye muskler. Med klær der i mot, føler jeg meg ganske liten.
Det er ganske stor forskjell på trenings-Kristine og hverdags-Kristine.
Uansett, jeg fyller meg selv fra topp til tå akkurat slik jeg er.
Det gjør forøvrig du også  
Vi har selvfølgelig alle forbedringspotensiale, ingen blir noen gang perfekte. Man må likevel kunne stå på sitt og være seg selv for den man er akkurat i dag. Det er jo faktisk ingen som er deg bedre enn akkurat deg selv.
Du er et unikt vesen.


Dagens økt så slik ut.
– Triceps pushdown
4 sett * 8 -12 repetisjoner
supersett med
– Biceps curl på stang
4 sett * 10 -12 repetisjoner
– Hengende benhev
3 sett * 15
supersett med
– Situps på BOSU-ball med vekt på brystet
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Franskpress
3 sett *  9 -11 repetisjoner
supersett med
– Dips på benk
3 sett * 15 repetisjoner
– Hammercurl med manualer
2 sett * 12 repetisjoner

Jeg hadde litt dårlig tid, derfor måtte jeg sette sammen øvelsene og gjøre flere supersett.
Da sparer man plutselig mye tid.
En god økt med masse pump!


Til middag laget jeg lasagne.
Jeg oppdaget til min store skuffelse av at vi verken hadde potet eller lasagneplater.
Valget falt derfor på squash isteden for plater.
Det fungerer veldig bra og blir minst like godt.
Mmmm….


Til en sulten Kristine stekte jeg 1 pakke karbonadedeig.
Opp i pannen hadde jeg finhakket chili og hvitløk. Jeg hadde også i litt løk og godt med krydder. Oregano, cummin og paprika.
Deretter hadde jeg i 1 boks hakkede tomater og 2 ss tomatpure.
Jeg lot det hele surre mens jeg brukte en ostehøvel til å skjære strimler av 1 squash.
Legg karbonadedeigblandingen i bunnen av en form, jeg brukte en rund kakeform, og ha over squashstrimler. Ha så over mer karbonadedeig og et lag til med squash. Legg et siste lag med karbonadedeig før du topper med ost. Jeg brukte lettere jarlsbergost og et dryss parmesan.
Stek på 225 grader i 15 minutter.
Nyt.


Til lasagnen serverte hadde jeg en enkel salat av paprika, lollo salat og cherrytomat.
Jeg synes det er veldig godt med noe frisk ved siden av.
Dessuten ser det mye bedre ut med litt farger. 
Vi spiser også med øynene vet dere.


Nå har jeg sunket ned i sofaen med Costume, en pimpet proteinkaffe og litt snacks.
Dette er en kost- og treningsblogg. Naturlig nok er det noe jeg har stor interesse av og som opptar mye av livet mitt.
Likevel vil jeg poengtere at jeg gjør langt mer i hverdagen enn å kun stå på kjøkkenet eller være på trening.
Som et helt vanlig menneske elsker jeg å være med venner, gå på kino, slappe av, se på TV, være med familie, studerer, jobber, tulle og tøyse, osv.
En av de tingene jeg virkelig liker i hverdagen, er å sette meg ned med et blad og koble helt ut.
Tro det eller ei, men jeg interesserer meg også for mote!


Denne pimpede proteinkaffen laget jeg av 30 g mocca-protein som jeg blandet med 0,5 dl vann. Dette gjør jeg i glasset ved å røre rundt med en skje.
Deretter hadde jeg over 4 dråper stevia sjokolade og en kopp svart kaffe.
Jeg varmet opp 1 dl varm soya melk, jeg synes soya melken er bedre når melken skal skummes enn lett melk, i mikroen og skummet den så med en melkeskummer.
Melkeskummet er så godt!
På toppen har jeg Hershey’s sukkerfrie sjokoladesaus.
En riktig hjerte kaffe.
Vi får aldri nok kjærlighet.


Plommer, riktig nok ikke så gode som de norske, grønne druer, pekannøtter, pistasjnøtter og tørket frukt.
Nå skal jeg kose meg! 
Nyt kvelden :grin:

Kristine  

16 kommentarer
    1. Så lav fettprosent gir jo en illusjon av å være “stor”, selv om du egentlig er svært slank. Dette vet du jo…….

    2. Du ser så sinnsykt bra ut! Elsker bloggen din, den er så inspirerende. Lasagnen så absolutt fantastisk ut 🙂 stå på !

    3. Som om du ønsker å være “muskel” stor. Så lenge som du har drevet denne bloggen og med de matvanene burde du hatt litt større muskler og vært litt større… noe som ikke stemmer her.

    4. Da har jeg prøvd dine sjokoladeballer, men med mine ingredienser. Linket til deg! Ble ekstremt gode! Lasagnen som du har laget, har jeg også prøvd. Synes det smaker mye bedre enn med pasta 🙂 Stå på Kristine 🙂

    5. Herlig matbilder, og ikke minst herlig styrkeøkt! Du ser ganske stor og sterk ut på bildene ine i treningstøy, så ikke rart han sa det 🙂

    6. Fikk en kommentar på trening for en tid tilbake selv..Trente mage med ei venninne idet en kar utbryter i det han går forbi: “Du har svære armer ass!!!” Visste liksom ikke hva jeg skulle svare jeg.. Føler ikke det selv akkurat 😉 Begynte å flire når han hadde gått.. vet enda ikke om han mente det positivt eller negativt.. Samme kan det være egentlig 🙂 Men han så iallefall at jeg hadde fått litt muskler da forhåpentligvis 🙂

    7. Den kaffen ser jo ut som kommer rett ut av den fineste cafe =) Nok et herlig innlegg fra din side, frøken. Ha en fortsatt fin kosekveld<3

    8. Liten eller store, pumped eller ikke, mest viktig er å føler bra med kroppen man ha! Gi meg beskjed når du er fri for noen kaffe og prat! 🙂 ;*

    9. Utrolig fint og ikke minst INSPIRERENDE innlegg:) Og ikke tro du er stor på en negativ måte!
      Håper du har hatt en fin dag!
      ( hyggelig med kommentar tilbake)

    10. Du er vakker akkurat slik du er og du har en personlighet av gull:) Blir like glad hver gang jeg ser Kristine smiler:)
      Nyyyt dagen inne i dt kalde været<3

    11. Du er så herlig! Jeg er altfor dårlig til å kommentere, men innimellom må jeg bare legge igjen en liten kommentar for å vise at jeg setter pris på deg og bloggen din. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg