HARRY IGJEN

I dag var jeg oppe klokken seks på morgenen.
Etter å ha kost meg med familie middag og hygge i går kveld, kjente jeg at jeg godt kunne sovet noen timer ekstra. Jammen godt vi skal stille klokken i natt og får sove en time “ekstra”.
Likevel spratt jeg opp da jeg og mamma skulle ta turen over grensen og være harry igjen.


Denne gangen dro vi til i Strømstad og deretter til Svinesund.
Jeg elsker å ta turen over grensen.
Noen av produktene deres er jeg ordentlig forelsket i og savner i Norge.
Dagens fangst bestod av:


– Rug gryn
– Fiber havregryn
– Pauluns eple og kanel müsli
– Sukkerfritt syltetøy
– Low carb pasta
– Ekstra sterk salsa
– Pepperkakekrydder
– Kalkunfilet
– Kalkunbacon
– Ytrefilet av storfe
– Kalkun krydder pastrami
– Keso (elsker keso, så jeg kjøpte mange spann)
– Kesella (samme som over, endte med 6 stykker)


– Et par Celsius energidrikker med sitron og lime
etter å ha hørt meg rundt fikk jeg beskjed om at dette var den beste smaken
Lett yoghurt
– Riskaker i forskjellige smaker
– Lettsaltede riskaker
– Swebar med pepperkakesmak
– Sjokolade søtet med stevia i forskjellige smaker
– Light philadelphia
– Lett ristet og saltet nøttemiks
– Tørkede bær og nøttemiks
– Licorise tyggis
– Frossen supermix (frosne bær og gojibær)


I og med at vi kom oss så tidlig avgårde, var vi også tidlig hjemme.
Vi var tilbake rett før to.
Da er fortsatt masse av lørdagen igjen.


Etter å ha ryddet ut, laget jeg en ekstra god lunsj.
Super lunsj :grin:
Salat, kokt egg, kokt potet, biff, avokadomos og sopp med bacon.
Jeg brukte ytrefilet og kalkunbacon fra Sverige.
Fersk biff er så utrolig godt.


Jeg stekte shiitake sopp, portobello sopp og championgong i pannen med et hvitløksfedd og litt olje. Stek på høy varme til soppen gir fra seg en del væske.
Når soppen var ferdig stekt slang jeg oppi baconet og sprøstekte det før jeg skar det i skiver og blandet det med soppen.
Biffen krydret jeg med salt og pepper før jeg stekte den på middels varme et par minutter på hver side.
Jeg moste en halv avokado sammen med litt sitronsaft og en spiseskje med keso (cottage cheese eller kesam fungerer også)
Salaten består enkelt av spinat, gul paprika og cherrytomat.
Å koke potet og egg regner jeg med at dere kan. Jeg har forøvrig nesten alltid kokt potet og kokte egg i kjøleskapet. Det holer seg i flere dager og er perfekt til matpakker eller raske måltider.
Godt og raskt, laget på under ti minutter, selv om det ser nok så komplisert ut.


Da åpner jeg Celsiusen og tar meg en tur ut.
Dagens trening blir en power walk.
Det er ordentlig nydelig høstvær her på Østlandet.
Sol og klar, blå himmel. Riktig nok også forferdelig kaldt, så det er bare å kle seg.
Ha en flott lørdagskveld :grin:

Kristine  

22 kommentarer
    1. MMm.. jeg som hadde planer om å dra over i dag siden vi fikk en time “ekstra” i dag 😉 Jaja, får ta turen en dag til uka – er jo enda nærmere grensa jeg da…. og må ha kalkunbacon og philadelphia ost, samt frosen bær! og keso/kesella ja 😉

    2. Hei.
      Jeg har et treningsspørsmål. Da jeg trente styrke tidligere pleide pulsklokken min å vise at jeg hadde forbrent omtrent 700 cal på en styrkeøkt. Nå viser ofte klokken min i underkant av 400 cals. Kan du tenke deg hva dette kan skyldes? Jeg trener stort sett på samme måten som tidligere, men øker ikke like mye vekter som jeg gjorde før. Er dette årsaken kanskje?

    3. Mye bra shopping. Å nevne seg selv først i en setning er noe jeg sr mange bloggere gjør. Det er feil.
      Mamma og jeg dro til Sverige.
      Ikke : Jeg og mamma dro til Sverige.

    4. Har du smakt på pastaen? Jeg kjøpte den for lenge siden, og jeg syntes den var så tørr! Prøvde å koke den flere ganger, både etter anvisning på pakken og for mye (slik jeg egentlig liker pastaen best, hehe)….
      Den tyggisen kjøpte jeg også – er så god! Bortsett fra at den jeg kjøpte nå sist hadde gått ut på dato. Kjempesei, men det er litt smak igjen. Tenker ikke på å sjekke dato på tygis liksom. Har du prøv den med pære? <3

    5. Det var storhandelen sin over grensa, hehe! Vil du avsløre hvor på svinesund du fant all herligheten?
      Så ovenfor at du var innom maxi mat, men var du andre steder også? Bor også nærme grensa:)

    6. Celsius med lime er best ja… og så likte jeg godt den med fersken som er uten kullsyre 🙂 Jeg synes holdbarheten på keso, kesella osv er så dårlig jeg… Fryser du ned noe eller rekker du å spise opp alt før datoen “går ut “?

    7. Eeeelsker keso. Dumt jeg bor for langt unna grensen til å hamstre.
      Forresten, da jeg kjøpte yoghurtgodterier der forrige uke synes jeg de smakte hvit sjokolade. Er det disse eller de fra Norge du liker best?

    8. Hvor mye betalte du for handlekurven?? Bare lurer på hvor mye billigere det er i Sverige:-)

    9. Hvor finner man kalkun bacon? Hver gang jeg er på Nordby på maxi mat finner jeg det aldri 😛 så skikkelig godt ut alt du har kjøpt!

    10. Håper du hadde en super dag med mamman din ! :)) Mange gode innkjøp ser det ut som 🙂
      Kos deg masse i kveld, fortsatt god helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg