PÅ EN MANDAG

Hei og hopp,
mandag er topp :grin:
Eller hva?
Har du hatt en fin start på uken?


Usminket og trøtt en mandags morgen.
Jeg er sååå klar for å sette meg ned å studere. Ehh, nei, egentlig ikke!
Midt på dagen måtte jeg ta et avbrekk i lesingen og komme meg på trening.
De dagene jeg har hjemmestudier og fri fra jobb, er det veldig godt å trene midt på dagen.
Når jeg går lei lesingen tar jeg med en økt, får brukt energi og frigjort tankene. Da er jeg klar for å sette meg på rumpestumpen og fortsette lesingen etterpå.

Dagens økt ble en styrkeøkt på rygg og bryst.
– Chins med kroppsvekt
3 sett * 11 -6 repetisjoner
– T-bar roing
4 sett * 10 -9 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 9 -8 repetisjoner
– Stående roing
3 sett * 6 repetisjoner
– Flyes i kabel
4 sett * 12 -9 repetisjoner
– Face pull
3 sett * 15 repetisjoner
super sett med
– Sittende roing i kabel
3 sett * 16 -14 repetisjoner


Chop suey ble dagens middag.
Jeg hadde skiver av helstekt storfe mørbrad (FirstPrice, grei pris og grei kvalitet) i fryseren, rester fra en tidligere middag, som jeg serverte til grønnsakene.
Så og si alle proteinkilder passer til chop suey. Du kan bruke kylling, fisk, bønner, osv og velge om du vil tilsette det i gryten. Skjer da eventuelt kjøttet i biter og ha det i pannen sammen med sausen. Eller du kan servere det ved siden av, slik som jeg gjorde i dag.


Jeg kuttet brokkoli i biter og har i en varm panne sammen med litt olje og finhakket hvitløk og chili.
Etter at brokkolien har surret et par minutter har jeg i rødløk, sopp og paprika  i biter.
I en bolle blander jeg sammen en del soyasaus, to deler vann, litt jbk-mel og en liten klype sukrin. Rør godt og hell sausen over grønnsakene.
La det putre noen minutter.
Server.
Raskt, godt og sunt.


Som de fleste andre på Østlandet, våknet jeg til snø i dag.
Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det.
Snø er flott så lenge den er hvit og kald, men slik det er nå ser det ut som om det bare blir slaps og grått.
Med snøfallet synes jeg det var på sin plass å unne meg en god kopp kakao med krem.
Amerikanske Elle og et snacksfat med cherrytomat, appelsin, plomme, druer og valnøtter hører meg.
Jeg sitter å koser meg med dette akkurat nå.


Kakaoen er av den sunnere varianten, men kremen er av den mindre sunne varianten.
Kakaoen laget jeg av 4 dl melk som jeg hadde i en kjele med 2 ss kakaopulver og 1 ss sukrin+. Når det begynte å ryke av melken hadde jeg i 30 g mocca-protein.
Jeg helte kakaoen over i et glass og toppet med Tine kremtopp.


Håper du har hatt en herlig mandag.
Jeg ønsker dere en riktig god og sporty uke :grin:

Kristine

15 kommentarer
    1. Hvem tar du din PT utdannelse hos? Er du fornøyd med opplegget?
      Er det PT du vil jobbe som eller skal du bygge på med f.eks ernæring studier? 🙂
      Du er flink!
      Klem

    2. Lidenskap for ein sunn livssti:
      Det hørtes herlig ut med fjelltur og hvit vakker snø.
      Takk for det, veldig hyggelig med slike ord 🙂

    3. Maja Nordic:
      Kan du ikke ta det på nett via Polen?
      Ja, det er dyrt å betale 50 000 kroner for studer, men jeg tenker at det vil lønne seg i det lange løp. En vil jo tjene de inn 😉

    4. Jeg er så enig. Det beste under studielesing er å kunne ta seg en liten pause med litt trening, føler at hodet er mye mer fokusert etterpå da, i stedet for å sitte i timesvis og miste konsentrasjonen 🙂

    5. Kan du skrive litt mer om PT utdanning som du tar nå? Det er min neste mål innom fitness men kan ikke bestemme når jeg begynne å studere – i Polen eller i Norge. I Polen det er billigere (men med det samme, høy nivå) men det er tung å ta så store pause fra jobb og vanlig liv som jeg her i Oslo..
      Hilsen! ;*
      Maja

    6. Sørpesnø er ut, glinsande kvit snø på fjellet er in 🙂 Eg har hatt ein fantastisk løpetur på fjellet i dei mest fantastiske omgivelsene i dag. Sånt blir man glad av 🙂 Og så blir man glad av å kikke innom bloggen din, du oser av god energi =)

    7. Kristina:
      Jeg jobber på Elixia.
      Jeg studerer PT, altså personlig trening.
      Som regel varmer jeg opp ved å gå 5 minutter på møllen eller bare ved å ta et par lette sett på første øvelse.
      Antall kilo på trening som økes varierer. Det er alltid lettere å øke i en ny øvelse, enn en øvelse jeg har tatt lenge.
      Håper det gav deg svar 😉

    8. Hva jobber du som/med?
      Hva studerer du?
      Hvordan varmer du opp før en styrkeøkt?
      Hvor ofte øker du kilo på trening?
      Håper på svar, for du er et forbilde!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg