LITT FORSKJELLIG


I dag har jeg hatt en slik dag hvor sengen er det eneste som frister.
Det blåser, er kaldt og vått.
Skikkelig høstvær ute.
Kristine i høsthumør inne.
Heldigvis for meg har jeg fri fra skole og jobb i dag. Dermed har sengen vært en god venn.


Jeg ble akutt sulten da jeg ventet på middagen.
Derfor tok jeg like så godt desserten før middag i dag.
Skyr naturell som jeg hadde i en skål sammen med banan, sharon, kiwi og valnøtter.
Riskaker med “sjokoladepålegg” hørte med.


Sjokoladepålegget laget jeg av mocca-protein, kakaopulver, sukrinmelis, et par dråper steiva sjokolade og en litt vann.
Tilsett så lite vann og det blir en tykk smørje.


Når desserten var spist opp, var middagen klar.
Ovnsbakt ratatouille med krispy parmesan kylling og feta fylt oliven.
Jeg hadde løk i båter, gul og rød paprika i biter, tomat i båter, finhakket hvitløk og chili, en boks hakkede cherrytomater (vanlig hakkede tomater kan også brukes), oregano og timian i en form som jeg dekket med aluminiumsfolie.
Deretter gikk hele formen inn i ovnen på 180 grader i 40 minutter.
Etter 20 minutter hadde jeg kyllingfilet i ovnen som jeg strødde parmesan og pepper over.
Så var det bare å vente i 20 minutter til.
Dette var kjempe godt og nok så enkelt.
En ny favoritt!
Jeg liker mat som lager seg selv i ovnen.


Dagens trening ble en våt power walk.
Det regnet ikke da jeg gikk ut.
Ti minutter senere pøste det ned!
Da var jeg allerede godt i gang, så jeg kunne ikke snu.
En smule jernvilje måtte også tas i bruk.  
Det ble 45 minutter rask gange.
Vel hjemme var jeg gjennomvåt.
Selv undertøyet vår vått.
Jeg skal ærlig innrømme at det ikke var så deilig underveis, men det føltes veldig godt etterpå.


Nå har jeg sunket ned i sofaen med en god kopp kakao, et eple, plommer, nøtter og tørkede frukt og bær.
Det er filmtid.
Det føles så fortjent!
Jeg er et sommermenneske og er ikke speseielt glad i høst eller vinter.
Det som derimot er veldig deilig med denne årstiden, er å gjøre det jeg gjør akkurat nå.
Sofa, en god film, noe varmt i koppen og en kjæreste som snart kommer hjem fra jobb og holder meg med selskap.


Kakaoen laget jeg av 4 dl melk, 3 ss med kakaopulver, 2 ss sukrin+, 1 kanelstang og 30 g mocca-protein.
Jeg kokte det hele opp i en kjele mens jeg rørte jevnlig. Når det begynte å ryke av kakaoen, tok jeg ut kanelstangen og helte kakaoen over i en stor kopp.
Da er det bare å legge bena på bordet :grin:
Nyt kveld.

Kristine

13 kommentarer
    1. Vet du ikke teller sånn. Men er det mye kalorier i kakao laget på vanlig kakaopulver (ikke proteinpulver eller noe sånn) og sukrin?

    2. haha, for en kommentar av anonyme Ingrid! Jeg pleier ikke å henge meg opp i sånt… og det er vel bare for å provosere. Det er forskjell på en trening -og kostholdsblogg og en som skriver om alt som skjer i løpet av en dag..
      Jeg blogger selv, men mest om trening/mat – men er veldig sosial og “lever livet” både i helger og kvelder med familie og venner 😉 Og jeg tyr svært sjelden til alkohol eller bytur for å kose meg 😉 Hahaha, en med dårlig samvitiighet over egen livsstil kanskje… Stå for det du sier i hvert fall… Ha en fin dag og stå på videre, Kristine – fantastisk blogg 😀

    3. Elsker livet ditt, du motiverer ^^men ikke minst virker det som om du liker livet ditt, og det er vell det eneste som betyr noe i den store sammenhengen 😀

    4. så du må ut på byen for å ha et liv? ja du drikker bort livet ditt ingrid, du må jammen ha et flott liv. Lol for en kommentar 😉

    5. Latterlig kommentar over av deg Ingrid. Så du mener at det er livet å drikke og riste seg løs? Det å være sammen med venner, familie og kjæreste er altså ikke å leve livet? Ei heller å studere, jobbe, trene og lage mat? Nei nå må du gi deg! Det får da være måte på å lissom skulle vite alt. Ikke at vi ser hele livet til Kristine på bloggen henner, men hu gjør jo likevel mye annet også. Skjerpings assa! For en tåpelig fjortiss misunnelse kommentar!!!

    6. hahaha det er så underholdende med folk som må kommentere negativt :p det er så smålig. Jeg synes det er rå godt ut og sporty av deg å fortsette tiltross for dritvær!

    7. Tack för en inspirerande blogg! snabb fråga, hur gör du för att det inte ska bli klumpar av proteinpulver när du gör kaffe/choklad!?

    8. Til deg over her: unnskyld meg, men hva er problemet ditt ?? Du har virkelig ikke lest bloggen til Kristine. Det du sier her gir ingen mening i det hele tatt og uansett så er det en ekstremt fjollete kommentar !! Vet ikke hvem som har et liv og ikke jeg, som skriver dette. Du kan oppskriften på det gode liv altså ? Jøssenam !! Kristine trener, lager god og sunn mat, men bruker tid med kjæresten, venner og familie også. Og det som er på bloggen her er ikke hele livet hennes, hun har et liv uten blogging også. Du burde tenke deg litt om før du skriver noe så dumt. Kunne ikke la være å svare på dette altså. Fortsett med det du gjør fantastiske Kristine ! Du motiverer og gjør en ellers grå dag lysere med din positive energi 😀

    9. du har virkelig verdens kjedeligste liv. skulle tro du var 65 år og pensjonist!! hadde det vært slik at du en gang i blant krøp opp i sofaen for film og kos, som du sier, hadde det vært en ting – for dette gjør vi alle. men dette gjentar du nesten hver eneste dag! stakkar, stakkar deg som ikke har andre ting å ta deg til, folk å henge med, dra ut på byen å rist løs på dansegulvet, reis på hyttetur med vennegjengen, LEV LITT!! du er for guds skyld i begynnelsen av 20-årene, og virker minst 40 år eldre på bloggen. og du bruker unormalt mye tid på å lage mat. minner om en person som rett og slett ikke har bedre ting å gjøre. og det er trist. lykke til videre.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg