FREDAGSKOS


Jippi!
Det er fredag :grin:
Jeg jobber denne helgen, men helg er deilig uansett.


I dag har jeg vært flink å lest en del.
Og som dere ser på bildet, kost meg med x-antall proteinkaffe.
Underveis i lesingen kom jeg på at jeg helt har glemt å fortelle dere hva jeg studerer.
Jeg har jo fortalt at jeg er på skolen og leser titt og ofte, men jeg har aldri fått med temaet.
Vel, jeg studerer personlig trening.
Går alt etter planen, er jeg personlig trener juni 2013.
Jeg er også underveis i en bachelor i ernæring. Det vet jeg at jeg har fortalt tidligere.
Trening, kosthold, helse og velvære er noe jeg synes er utrolig spennende.
Jupp, jeg er en nerd på området og jeg ønsker å hjelpe andre mennesker med å bli den beste versjonen av dem selv.


Til middag ble det en luksusvariant.
Vi fortjener litt luksus på en fredag, eller hva?
Dessuten laget jeg mat til flere i dag. Da er det med en gang morsommere å lage mat.


Lammelår med ovnsbakte rotgrønnsaker og poteter.
Det ser mye mer komplisert ut enn hva det egentlig er.
Du får kjøpt frossent lammelår til en nok så rimelig penge.
Og det lager jo nærmest seg selv.


Jeg gned lammelåret med salt, pepper og rosmarin.
Deretter skar jeg lommer i kjøttet og puttet inn hvitløksfedd.
Sett et steketermometer der kjøttet er tykkest og stek på 125 grader til kjøttet har nådd 70 grader. Det tok cirka to timer.
Pakk låret inn i aluminiumsfolie og la det hvile mens du lager resten av middagen.
Til grønnsakene skar jeg gulrot, pastinakk, sellerirot, nepe og rødløk i biter, og hadde de utover en bakeplate. Jeg la noen hvitløksfedd og timiankvister sammen med grønnsakene.
Potetene delte jeg i to og la over grønnsakene. Inn i ovnen på 225 grader i 25 minutter.
Server!
Utrolig godt. Både jeg og gjestene var imponerte.


Jeg slenger med en fristelse til når jeg først er i gang.
Dagens etter treningsmåltid ble nemlig en deilig fruktsalat.
Honningmelon, nektarin og jordbær i biter.
Som topping blandet jeg en halv boks cottage cheese med litt melk, ca en halv desiliter, en scoop med vaniljeprotein og en liten dæsj vaniljepulver.
To never nøttemiks på toppen.
Har jeg sagt at jeg elsker frukt? :grin:


Dagens økt var en kort og nok så dårlig styrkeøkt på ben.
Jeg var ikke motivert i det hele tatt.
Det er bedre med litt trening enn ingen trening, tenker jeg.
Derfor tok jeg meg en 25 minutters økt.
Jeg følte meg riktig nok litt bedre etterpå.
– 4 min oppvarming på mølle
rask gange
– Leg ex
4 sett * 6 -9 repetisjoner
– Ettbens benpress
3 sett * 10 repetisjoner
– Sittende lårcurl
2 sett * 12 repetisjoner
– Hack lift
3 sett * 6 -9 repetisjoner

I går hadde jeg også en kort økt.
Den var riktig nok veldig bra treningsøkt.
Biceps og triceps fikk gjennomgå.
Da trenger jeg ikke mer enn 20 minutter.
Raskt, tungt og godt.
– Triceps pushdown
3 sett *9 11 repetisjoner
– Biceps curl med stang
3 sett * 11 -12 repetisjoner
– Franskpress
3 sett * 9 -10 repetisjoner
– Sittende hammer curl med manual
2 sett * 12 repetisjoner

Ha en fantastisk dag videre.
Riktig god helg :grin:

Kristine

17 kommentarer
    1. Hei!
      Lurer på hvordan du får tid til å studere personlig trening ved siden av ernæringsstudiet?
      Jeg studerer ernæring selv, er på første året. Og studiet krever all fritiden min(nesten så jeg ikke har tid til trening engang :O )
      Aah, fikk lyst på fruktskåla 🙂

    2. Christina:
      Det kommer ann på hvor du tar det.
      Du må ikke ha real fag om du tar det på bjørknes eller atlantis. Tar du det på UiO må du ha realfag 🙂

    3. Malin:
      Hør på dine egne ord. Vi er bare mennesker, alle har vi dårlige økter.
      Når jeg har en dårlig økt, prøver jeg å tenke at ‘skitt au, jeg trente i hvert fall’. En dårlig økt er da bedre enn ingen økt. Dessuten vet jeg at neste økt mest sannsynligvis blir bedre.
      Tenk også på at om vi ikke hadde hatt noen dårlig økter, eller dårlige dager for den saks skyld, så hadde vi aldri kunne satt pris på de gode 🙂
      Tusen hjertelig takk for kjempe gode ord.
      God kveld 🙂

    4. Du er ikke den eneste som har dårlige økter, Kristine. Jeg hadde, mildt sagt, ei forferdelig økt på rygg i dag. Kan hende man tenker det er verre enn det virkelig er, men akkurat nå føler jeg meg bare nedfor. Har du forresten noen tips til hvordan man kan nullstille seg etter ei dårlig økt? Dumt å la det ødelegge resten av dagen. Vi er jo bare mennesker, så noen dårlige økter blir det nok innimellom.
      Ellers vil jeg bare si stå på! Det harde arbeidet du legger ned gir virkelig resultater – du ser jo fantastisk ut 😉 En stor motivasjon 😀 Nei, nå ble humøret hakket bedre, gitt! Hjelper alltid å klikke seg innom bloggen din, Kristine. Takk skal du ha! Ha en strålende dag ;D

    5. Hei, jeg mener og huske at jeg har sett en innlegg tidligere hvor du har brukt sukkerfri oboy eller sukkerfri nesquik, hvor får du tak i det? Jeg bor i Oslo og har lett overalt så kjempe fint om du vet hvor jeg kan få kjøpt det 🙂

    6. Hei Kristine!
      Hva kreves egentlig av kompetanse for å studere ernæring? Det er noe jeg interesserer meg veldig for, men jeg er ikke sikker på om jeg må ta opp realfag først?

    7. Det er utrolig spennende å hjelpe folk med trening og kosthold. I dag hadde jeg 2 veilednings timer og det var kjempe gøy! Mine kunder er så fantastisk!
      Lykke til med dine studier! 🙂 Og ha en fin helg også! ;*

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg