SYV UKER

Hurra for mandag.
Ny uke med nye muligheter :grin:
Håper du har hatt en fin dag så langt.
Ingen blåmandag her i gården, nei!


Til middag ble det en klassiker.
Karbonadedeig servert med guacamole og parmesan. 

Guacamolen laget jeg av å mose en avokado sammen med saften fra en halv lime, tre hvitløksfedd, en halv chili, salt og pepper. Jeg brukte stavmikseren og kjørte til en glatt masse.

Avokadoen gir oss sunne fettsyrer.
Den inneholder også antioksidantene Vitamin C, vitamin E og glutation og godt med mineralene kobber, kalium og magnesium.


Stek en pakke karbonadedeig med en hakket rødløk, et par finhakket hvitløksfedd og krydder (oregano, chili, cummin og cayenne).
Ha så i en boks hakkede tomater og litt tomatpurè. La blandingen surre noen minutter.
Server.
Godt, raskt og enkelt.


Jeg hadde en kjempe god økt på ben i dag.
Denne uken starter jeg med et nytt treningsprogram med hovedfokus på underkropp.
Jeg er uproporsjonal og sliter med mindre masse i bena i forhold til overkroppen.
Frem mot jul er det derfor ben som har hovedfokus.
I’m ready

– Knebøy
4 sett * 6 -10 repetisjoner
– Utfall i smtih maskinen
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 7 -10 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 7 -10 repetisjoner
– Ettbens benpress
2 sett * 12 repetisjoner


Dagens deilige dessert.
Nok en enkel, men likevel god, rett.
Jeg liker generelt mat som er rask å lage samtidig som den er sunn og god.
Det er sjeldent jeg står mer enn et kvarter på kjøkkenet.


Appelsiner, de gode juleappelsinene er kommet, epler, varme jordbær (frosne som jeg varmet i mikroen), pasjonsfrukt, cottage cheese, kesella (svenskenes kesam) og valnøtter.
Etter at bilde ble tatt hadde jeg også over en god dose kanel.
Kanel er godt på alt, men det ser ikke fult så lekkert ut på bilder.


Viste du at det er julaften om nøyaktig syv uker?
Om syv uker sitter jeg og knasker ribbe og riskrem på dette tidspunket.
Jeg fikk en ordentlig godfølelse når jeg tenkte på dette og måtte lage meg en kopp kakao.
Kakaoen laget jeg av 3 dl melk, 2 ss kakaopulver, 2 ss sukrin og 30 g mocca-protein som jeg blandet sammen i en bolle og hadde i mikroen.
På toppen er det tine kremtopp.


Jeg var vist ikke den eneste som kunne tenke meg en kopp kakao med krem.
Telefonen ringte og jeg gikk inn i stuen.
Da jeg kom tilbake ti minutter senere, var det en kattepus som koste seg.
Jeg måtte le da Mildred så på meg med melkebart og et uskyldig utrykk. Frøkna skjønte tydelig at hun ikke fikk lov til det hun gjorde, Hun listet seg ned fra kjøkkenbordet, la seg på gulvet rett foran føttene mine med potene i været og begynte å male. Vips så kunne jeg ikke være irritert lenger. Hun vet akkurat hvordan hun skal sjarmere matmor i senk.
Jeg varmet kakaoen i mikroen og koste meg med resten. Det var tross alt ikke mye hun hadde tatt. 

Ønsker deg en fantastisk uke videre.
Kristine

32 kommentarer

Siste innlegg