DAGENS


Dagens deilige lunsj.
Lunsjen ble inntatt tidligere enn normalt i dag, så jeg skulle rekke å få i meg et godt måltid før trening.
Tunfiskbiff med salat og ovnsbakt paprika.


Salaten laget jeg av ruccola, gul og rød paprika, maiskorn, cherrytomat, løk og feta ost.
Tunfiskbiffen krydret jeg med wasabi krydder før jeg steke dem raskt, ca 30 sekunder, på hver side i en varm panne med litt olje.
Paprikaen, resten fra gårsdagens kveldsmat, hadde jeg i ovnen på 200 grader i 40 minutter.
Godt!


Dagens dessert / pre-workout.
Speltlomper med brunost og sukkerfritt syltetøy, og kesam, sukrin og kanel.
Jeg tok lompene noen skunder i mikroen etter at bilde ble tatt. Det ble utrolig godt.
Brunosten smelter og blir nesten som prim, mens lompene blir ekstra saftige.



Dagens trening ble en økt på bryst og rygg.
Denne jenta vokser!
Det er virkelig gøy å trene for tiden, da jeg stort sett har masse energi og god fremgang.
Å trene samtidig med Line gjorde at økten tok dobbelt så lang tid, mye prating, men i tillegg blir det dobbelt så koselig :grin:

– Nedtrekk med bredt grep
4 sett * 9 -12 repetisjoner
– T-bar roing
3 sett * 8 -9 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 4 -10 repetisjoner
– Stående roing i smith-maskin
4 sett * 10 -11 repetisjoner
supersett med
– Push ups
4 sett * 15 repetisjoner
– Flyes i kabel
3 sett * 8 -12 repetisjoner
– Pull down
2 sett * 15 repetisjoner


Dagens tips til alle fattige studenter; kjøp matvarer som er i ferd med å gå ut på dato.
Dette gjør jeg hele tiden.
I dag kjøpte jeg laksefilet som går ut på dato i morgen. 300 gram for kun 15 kroner. Det jeg ikke spiser i dag eller i morgen, legger jeg i fryseren.
Hos Rema1000, Ultra og Ica finner jeg alltid matvarer til nedsatt pris grunnet dato. Det er stort sett sånn jeg kjøper kjøtt / fisk.
For dere som har dårlig tid, disse laksefiletene kan stekes i mikroen. Jeg la to laksefileter, en pakke, på en tallerken og stekte på maks effekt i mikroen i to og et halvt minutt.
En av dagens matpakker ble nemlig laks og potet (som jeg forøvrig også laget i mikroen), og laksen ble kjempe saftig.  Perfekt når man har dårlig tid.

Riktig god tirsdag videre :grin:
Kristine

32 kommentarer
    1. siljeeira:
      Nå måtte jeg smile stort du. Tenk at du tenkte på meg på Fiji! Det var koselig 🙂
      Det er utrolig godt og veldig raskt å lage også.
      God natt. Klem 🙂

    2. vilblifrisk:
      Kiwi og Ultra hos meg har tunfisk. Flere ferskvaredisker selger også fersk tunfisk, men det er dyrere. Hør med dem om de ikke kan ta det inn 🙂
      God kveld og god klem 🙂

    3. Jolene:
      Hehe… Jeg vet det sies at næringsinnholdet holder seg bedre utenfor mikroen, men det er bedre med mikro mat enn ingen mat 😉

    4. *Kremt*, i mikroen? Kristine, da! 😛
      Jeg prøver å unngå å bruke Micro, kun en sjelden gang hvis det er noe som ikke er helt tint eller jeg skal smelte smør (Ja, kan godt gjøres i kjele, i know).
      🙂

    5. Åh, tunfiskbiffen! Spiste det en periode for en tid tilbake, men nå finner jeg den ikke i butikken lenger! Ser stadig etter deg i fysedisken, men den er ikke å se:( Det er den fra findus jeg snakker om er det denne du bruker. Hvor kjøper du den i så fall?
      Håper på tilbakemelding og at du ikke sier Meny eller Ultra (langt unna):P haha
      Ha en super dag i dag! Klem fra meg<3

    6. Du din lille søting (mener store og sterke), du er så flink:) Prøvde faktisk tunfisk filet for første gang da jeg var på Fiji i sommer.. Jeg tenkte faktisk på DEG da jeg bestilte den:) OG det var sinnsykt godt! Tunfisk in my <3 sier jeg bare!!
      Og speltlomper, blir aaaaldriii lei!!
      Ha en fin morgen søta <3 Klem fra Elverum

    7. Hei 😀 Lurer på hvordan du lager den sjokoladekaken i innlegget ”Litt av alt”. Jeg har ikke mikro, kan du fortelle hvordan man gjør det i vanlig stekeovn? Den ser deilig ut! 😉
      Jeg tenker å begynne med styrketrening, men vet ikke hvilke øvelser jeg skal gjøre/hvordan det utføres på hvilke maskiner. Kan du tipse om øvelser for armer, mage, rygg, ben? Kanskje legge ved en video av hvordan man utfører det?
      På forhånd takk!:-)

    8. Ahh, jeg har helt hekta på speltlomper om dagen selv <3 Gleder meg til sukrin gold kommer i postkassa, jeg håper den er ok å lage "lefser" av!! =)

    9. Takk for godt svar på et tidligere innlegg! Så det først nå :)) Men jeg sliter med julegaveønsker, så jeg lurer på om du evt vet om en god bok som omfatter det viktigste av kosthold/styrketrening på norsk? 🙂 Har studert idrett, så har litt, men er ute etter en litt annerledes bok enn de 🙂

    10. Brunost <3 Eit lite tips: Philadelphia light med sukrin, kanel og brunost. Lika godt i mikroen som uten! 😀

    11. Jeg pleier også å kjøpe matvarer som er i ferd med å gå ut på dato!
      Fint at du deler slike tips! Miljøvennlig er det også! Ellers ville jo butikken kastet det.

    12. Jeg gjør det samme i Rema 1000!Alltid sjekker tilbuder først! ;))
      Hvor ka jeg kjøpe tunfiskbiff? Er det dypfrysset eller i vanlig fisk disken?
      Stor klem!

    13. meny selger også varer som er i ferd med å gå ut på dato til halv pris!:D flink du er:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg