GJØR DET ENKELT

Onsdag og halvveis i uken.
Jeg starter med den faste “spalten”, nemlig dagens trening.
Biceps, triceps og litt skuldre :grin:
Det er den morsomste økten i mine øyne. Nettopp fordi jeg får utrolig lett pump i armene.
Noen ganger føles det ut som om armene skal eksplodere!

– Triceps push down i kabel
4 sett * 12 -15 repetisjoner
– Biceps curl med stang
4 sett * 10 -12 repetisjoner
– Triceps kickback
3 sett * 9 -12 repetisjoner
– Sittende hammer curl
3 sett * 7 -8 repetisjoner
– Sittende skulderpress
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Opptrekk i kabel
3 sett * 9 -10 repetisjoner

Harryfleksing av tricepsen, som forøvrig ser ut til å vokse.
I like!


Jeg er matlei for tiden.
Jeg blir jo sulten og har lyst på mat.
Lysten til å lage mat derimot, den er forsvunnet.
Helst vil jeg ha maten klar på noen få minutter.
Eller enda bedre, få den servert.


Derfor har jeg funnet ut at jeg rett og slett må gjøre det enkelt.
Matinspirasjon fra min side er dessverre noe skraltende for tiden, jeg beklager.
Jeg krysser fingrende for at lysten er tilbake om ikke lenge.
Julen nærmer seg og jeg gleder meg veldig til julebakst, så jeg vil tro at jeg snart er bakeklar igjen.


Dagens middag ble fryktelig enkel.
Brødskiver smurt med mager smørost toppet med røkelaks og eggerøre med gressløk.
Middag på under fem minutter!
Vi har vært så heldig å få hjemmerøkt laks av foreldrene til PØ. De kjøper nemlig hel laks, salter og røker den selv. Denne laksen er utrolig mye bedre enn den du får i butikken.
Jeg bruker Ingers Lavkarbo brød. Ikke fordi jeg er noen lavkarbo fanatiker (brødet inneholder forøvrig nesten åtte gram karbohydrater per skive, så det er vel egentlig ikke lav karbo), men fordi det er et brød som magen liker og som gjør at jeg slipper magevondt.


En enkel dessert ble det også.
Jeg sitter og spiser denne akkurat nå.
Pannekaker servert med varme bær (frosne jordbær og bringebær som jeg hadde i mikroen), cottage cheese, peanøttsmør, peanøtter og nektarin.
Her har jeg heller ikke stått mer enn fem minutter på kjøkkenet.
Hvem har sagt at sunn mat er vanskelig eller tidskrevende? Ikke jeg i hvert fall!


Pannekakene laget jeg av å mose en banan som jeg blandet med 1 egg, 1 eggehvite, 2 ss kokosmel, 2 ss vaniljeprotein, 2 ss melk, kanel, 1/2 ts bakepulver og 4 dråper stevia vanilje.
Stek i en panne på middels varme.
Når det begynner å boble på overflaten av pannekakene, snur du dem.
Server.

Nyt kvelden dere.
Kristine

22 kommentarer
    1. siljeeira:
      Håper matlagingslysten kommer seg.
      Om ikke så er jeg Ingers brød og sunt pålegg en enkel, sunn og grei erstatning 🙂

    2. Anine:
      Hei du 🙂
      Det er som du sier ingen fasitt svar. Men det handler om adaptasjon. En nybegynner kan trene mindre enn en person som har trent lenge, uten å gå på en smell. Det har også noe å si hvor hardt du trener, hva du gjør ellers på dagen og hvor mye / hva slags mat du spiser. Pass på at du får i deg nok og riktig næring, at du sover nok og ha minst en hvile dag i uken. Så må du nesten ta og føle på det. Hva synes din kropp?

    3. Ikke alltid man er lik motivert til å ekseprimentere med maten. Nå som jeg spiser så mye grønnsaker og “lik” mat, ender det ofte med å lage store porsjoner og dele i bokser. Litt kjedelig å spise detsamme to ganger daglig, men det er jo så god mat at jeg overlever 🙂
      Pannekakene dine her derimot, de ville jeg gjerne ha fått servert. Det er helt fantastisk ut!

    4. Hei Kristine!
      Jeg lurer på om du kunne svart meg på en ting. Jeg har akkurat begynt å trene styrketrening regelmessig, 3 ganger i uken. Resten av dagene spiller jeg fotball (rolige økter med mye ball) og løper korte løpeturer på 6-7 kilometer i veeeeldig rolig tempo. Jeg får med andre ord litt aktivitet/trening hver dag, men nå er jeg usikker.. Jeg meldte meg inn i et treningsforum og skrev et innlegg der, og fikk da beskjed om at jeg trener for mye og at jeg kommer til å gå på en smell. Jeg lurer på om du har noen meninger rundt dette? Du virker så flink, livlig og energisk, men er det virkelig sånn at man ikke kan trene hver dag hvis man vil og synes det er deilig? Er jeg dømt til å mislykkes da? Skjønner hvis du ikke har noe fasitsvar, men vil gjerne bare høre hva du tenker om det 🙂
      Hilsen meg

    5. God morgen din skjønne skapning:)
      Jeg SKJØNNER så godt hva du mener. . Jeg er også superlei av både mat og matlaging for tiden. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få lysten tilbake:( Ikke det at jeg er SÅ flink til å lage mat ellers, men det har i alle fall ikke blitt bedre nå.. bahh..
      Men, synes nå du er flink jeg da, ser jo supergodt ut dette, troor faktisk jeg må kjøpe hennes brød på butikken neste gang:) MÅ testes ut:)
      Ha en fin fin dag da <3 Klem

    6. Syns du er flink til å inspirere andre selv om motivasjonen din til å lage mat ikke alltid er helt på topp. Jeg og syns det er utrolig artig å trene armer, lett pump for min del og! 🙂 I dag ble det bryst, skuldre og triceps. Funker utrolig bra :)) hihi!

    7. Jeg også kjørte det enkelt med grove tortilla lefser med røkelaks og eggerøre i dag. Enkelt og godt da 🙂

    8. Det enkle er ofte det beste, er det ikke det det sies?
      Er ganske matlei selv også om dagen, så kjenner meg godt igjen i den følelsen. Men det så utrolig godt ut da, fristet jammen med eggerøre, og de pannekakene… Jummy!
      Ønsker deg en fortsatt herlig kveld! 🙂

    9. Dette så jo kjempedeilig ut, Kristine! 🙂
      Mmmm! Fikk skikkelig lyst på lakseskiver nå! Hihi!
      Ha en fin kveld! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg