DU ER TANKEN

Dagens ord fra kalenderen traff meg godt i morges.

Hva sier du egentlig til deg selv om morgenen?
Det første jeg gjorde i morges var å se meg selv i speilet og tenke “herregud så trøtt du ser ut!”.
Og slik har det lett for å balle seg på. “Jeg ser tykk ut i denne buksen, jeg får ikke til dette, det var teit gjort…
Har du tenkt over hva du sier når du snakker med deg selv? Den indre samtalen sier mye om hvordan du føler deg og hvorfor selvbildet ditt er som det er.
Det du sier om deg selv er som en tegning av den du er, et selvportrett til albumet som rommer selvbildene dine.
Du kan bestemme deg for hvordan du ønsker disse bildene skal se ut, du er et resultat av dine tanker, men da må du starte med å tenke godt om deg selv.
Neste gang du ser deg selv i speilet, si noe positivt om deg selv. “Jeg har pene øyne, for noen pene ben jeg har, jeg lærer fort, jeg er god til å lage mat” osv.
Si noe pent om deg selv om tro på det. Du er så mye bedre enn hva du selv tror.


Etter å ha sittet på rumpen og lest i hele dagen, knasket frukt, nøtter og proteinkaffe, måtte jeg ta meg en pause for å lage middag.
Søtpotetmos, chili-kylling, salat, pesto-dressing, frø og nøtter.


Jeg to to kyllingfileter og skar de i strimler.
Deretter stekte jeg dem i en panne med litt olje og en finhakket chili og 2 finhakkede hvitløksfedd.
Jeg krydret med tandorikrydder og rosmarin på sluttet av steketiden.
Søtpotetmosen laget jeg av en stor kokt søtpotet som jeg tok av skallet på og moste sammen med en kokt gulrot.


Salaten består av spinat, gul og rød paprika, cherrytomat og rødløk.
Pestodressingen er cottage cheese blandet med pesto og hvitløk.
Jeg liker hvitløk, ja :grin:
Etter at alt var på tallerkenen hadde jeg ketchup på søtpotetmosen og valnøtter og salatblanding (en lett ristet blanding av nøtter og frø) over det hele.
Veldig godt.


Nå har jeg akkurat laget pannekaker og vurderer å ta meg en liten tur på trening når de er spist.
Da blir det i så fall en kort rygg økt.
Jeg har en slik trøtt mandag hvor jeg egentlig bare vil være inne, godt innpakket i et ullpledd.
Vi får se om PØ klarer å overtale meg til å bli med på trening.


Pannekakene laget jeg av 1 egg, 1 ss mandelmel, 1 ss vaniljeprotein, 1 ss mager kesam og litt vaniljepulver.
Stekes som to pannekaker i en middels varm panne.


Det ble ikke noe mer fancy enn kesam, jordbær og blåbær oppå.
Pannekanene fikk også et godt dryss kanel og sukrin etter at bilde var tatt.
Godt var det!

Ha en fin kveld videre.
Husk at du er enestående og fantastisk akkurat slik du er.

Kristine 

18 kommentarer
    1. Dette innlegget likte jeg og det er så sant..
      Jeg har fått hjelp til å forstå hvordan tankene mine kan påvirke hvordan jeg føler meg og det har hjulpet meg mye å bli mer bevisst på det.
      Siden jeg var liten har jeg hatt en vane for å kalle meg selv stygg, tjukk, dum osv.
      Nå har jeg blitt flinkere til å si fine ting til meg selv istedenfor.
      Prøvde forresten ut oppskriften din på ostekaken. Den ble kjempe god og det var ikke minst enkelt å lage 🙂 Digger bloggen din!

    2. Det er utrolig viktig å si noe positivt til seg selv! Det merker jeg godt:)
      Jeg laget omtrent like pannekaker som deg i dag, men av et egg, sjokoladeproteinpulver, vanlig kesam, havregryn og litt vann. I går laget jeg de samme, men med revet ost i røren! Det bør du prøve, yummy! 😉

    3. Pannekakene så utrolig godt ut! Men ville egentlig si at dette innlegget var veldig bra skrevet, og er enig i mye av det du sier. 🙂

    4. Hm, det har nok mye å si. Før pleide jeg alltid å si negative ting til meg selv i speilet, men nå har jeg fått en vane å heller si positive ting og jeg føler meg såå mye bedre 🙂

    5. Du har noen fantastiskt oppmuntrende innlegg! å sjekke ut bloggen din er for meg et av “dagens høydepunkter”. fortsett slik, jeg ser virkelig opp til deg 🙂

    6. Å tenke godt om seg selv har jeg merket er utrolig viktig, både for hvordan du er med deg selv og ikke minst andre 🙂 Dessuten så det måltidet der fortreffelig ut! 🙂 ha en fin mandagskveld!

    7. Hei, hvor får du kjøpt den kalenderen? Kunne virkelig ha trengt enn sånn en!
      Gode ord du skirver!

    8. Fantastisk med innlegg som får seg til å tenke positivt. Synest det er ofte vanskelig å tenke rett, og vil gjerne kjøpe meg en så flott kalender som du har! Tips om hvor jeg kan lete, taes imot med takk!

    9. Har en skikkelig daffedag i dag jeg også. Har fortært en isboks og tanken på å dra meg på trening frister heller ikke stort.. Tror jeg tar meg en avslappningskveld i steden, er lov det også! 🙂

    10. Dette innlegget traff meg midt i magen i dag. Takk for at du deler, Kristine ♥ du er eit flott og inspirerande menneske!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg