TÅRN

Jeg var flitting frøken i morges.
Allerede klokken syv var jeg på Elixia for en styrkeøkt.
Det er skole hele helgen og jeg rekker ingen mer trening.
Dermed måtte jeg benytte muligheten og få inn ukens siste økt.


Det ble en styrkeøkt på bakside ben og rygg.
– Markløft
4 sett * 8 -9 repetisjoner
– Kickback i kabel
3 sett * 12 repetisjoner
– Hiptrust
3 sett * 15 repetisjoner
– Stående roing med stang
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Roing i kabel
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Nedtrekk
8 +4 x (myo-reps)

Jeg merket godt at det ikke var den beste tiden på døgnet å trene, men det var likevel godt å få beveget kroppen litt før den skulle sitte ni timer på skolebenken.


Når jeg kom hjem, nå nylig, stupte jeg inn på kjøkkenet og laget disse utrolig gode pannekakene.
De beste pannekakene jeg har spist på lenge!
Ekstra pluss for at de er raske å lage, at de er sukkerfrie og inneholder godt med proteiner.
Jeg tror jeg kunne spist proteinpannekaker til alle måltider…..eller, nei, det kunne jeg ikke, men jeg kunne gjerne spist det hver dag. Jeg blir aldri lei!

Proteinpannekaker

2 egg
2 ss kokosmel (eventuelt annen meltype)
2 ss vaniljeprotein (eventuelt annen tørrvare / mer kokosmel)
½ boks cottage cheese
Litt vaniljepulver

Miks sammen alle ingrediensene og stek på middels varme i en panne.
Jeg hadde litt kokosolje i pannen, men om du har en god teflonpanne, er ikke det nødvendig.
Ha over ønsket topping.


Jeg laget et tårn av pannekakene.
På toppen har jeg peanøttkrem og kokosflak.
Peanøttkremen er laget av like deler peanøttsmør og kesam som jeg blandet sammen med litt sukirnmelis.
Ved siden av har jeg varme bringebær og jordbær (frosne som jeg varmet i mikroen), mango og peanøtter.
Himmelsk godt!

Ha en riktig fantastisk helg.
Ikke bry dere om gråværet. Lag det heller ekstra koselig inne :grin:
Tenn noen lys og ha noe varmt i koppen. Vips så føles vinterkvelden så mye bedre.

Kristine

7 kommentarer
    1. Lagde nettopp pannekakene! Det ble kjempegodt! Hadde bare sjokoladeprotein igjen, men det ble en vinner! 😀 God helg!

    2. Disse pannekakene så utrolig gode ut, spesielt toppet med den kremen og alt av frukt rundt! Ni timer på skolen må være beinhardt, syns du er utrolig flink jeg. Så kommer man ganske så langt med god planlegging som at du var tidlig på trening i morrest. 🙂 Herlig, og god skolehelg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg