SOVEHJERTE

Etter en slapp og sulten dag i går, er jeg tilbake for fult i dag.
Jeg sov i hele tretten timer i natt. Det kaller jeg et godt sovehjerte!
Etter å ha jobbet på Elixia i tre og et halvt år, forsov jeg meg for første (og siste) gang! Jeg liker så absolutt ikke følelsen av å feile på den måten.
Da jeg våknet med et brak  når klokken var 12.06 fikk jeg helt panikk ettersom jeg skulle vært på jobb for seks minutter siden.
Jeg bokstavelig talt hoppet i klærne, sminket meg i bilen og var på jobb allerede femten minutter senere. Heseblesende og veldig stresset.
Jeg som vanligvis sover veldig lett og våkner av de minste lyder og bevegelser, har sovet over vekkerklokken og ikke enset en lyd. Ikke engang kattepusene som vanligvis vekker meg, hadde klart å få liv i meg.
Det er vel et tegn på at jeg virkelig trengte noen ekstra timer søvn.


Dagen blir noe ødelagt når man forsover seg slik.
I hele dag har jeg følt at jeg henger på etterskudd og vært små stresset.
Planen var egentlig å trene før jobb, men det rakk jeg selvfølgelig ikke.
Isteden ble det en treningsøkt etter jobb.
Det var egentlig midt i middagstiden for min del, så jeg var ikke helt klar for trening verken kroppslig eller mentalt.
Jeg tok en liten styrkeøkt på forside ben før jeg løp hjem til middag.


Økten så slik ut:
– Benpress
4 sett * 5 -8 repetisjoner
– Leg curl
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Lett knebøy i smith maskinen
3 sett * 10 repetisjoner
– Bulgarsk utfall
3 sett * 10 repetisjoner


Jeg var så sulten da jeg kom hjem og måtte lage noe raskt.
Misosuppe og salmalaks.
Middag klar på tre minutter.
Jeg kokte opp vann, hadde misopaste i en skål og helte over det varme vannet.
Salmalaksen skar jeg i biter og hadde på en tallerken sammen med syltet ingefær, wasabi, soyasaus og sesamfrø.
Enkelt og godt.


Jeg ble selvfølgelig ikke mett, så nå har jeg satt meg ned med dessert.
Proteinkakao og en deilig frukttallerken.


Sharon, eple, kiwi, super mix (frossne bær og gijibær) kesam og Pauluns müsli.
Et godt dryss kanel fulgte også med etter at bildet ble tatt.


Kakaoen laget jeg av 20 g mocca-protein, 3 dl melk, 1 ts sukrin, 1 ss kakao og 3 dråper steiva sjokolade.
Jeg putter det hele i en bolle og kjører på full guffe i mikroen i et og et halvt minutt.
Du kan selvfølgelig varme kakaoen opp i en kjele også.

Nyt kvelden videre dere :grin:
Kristine

10 kommentarer
    1. Heihei!:)
      Lagde disse Proteinrike peanøtt -sjokoladetrøfler dem va god:) Men brukte hvite bønner isteden for.

    2. er enig med deg at dagen blir litt små ødelagt når man forsover seg, men det er fort gjort å gjøre det 🙂 så ut som en go middag og dessert, mm 🙂

    3. Da trengte du helt klart den søvnen, kjenner meg igjen med det å våkne lett 🙂
      Salmalaksen så fantastisk ut, kanskje det blir lørdagskosen til helgen.

    4. Ohh my goshj nå ble jeg sulten -igjen haha! Laks er jo noe av det deiligste i verden! Har du prøvd å ha litt oppkuttet avocado sammen med laksen? deilig! Dette må jeg lage snart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg