DAGENS

Dagens ord

Jeg får stadig kommentarer på at jeg er så flink til å lytte til kroppen min.
Det har ikke alltid vært sånn.
Dessverre måtte jeg gå på noen smeller før jeg skjønte at kroppen min er mitt tempel og at jeg må ta vare på den. Det er her jeg skal bo resten av mitt liv. Jeg vil være min egen kropps bestevenn slik at vi kan gå hånd i hånd og støtte hverandre, ikke motarbeide hverandre slik jeg har gjort tidligere.
Vi har alle en indre stemme. Kroppen din forteller deg hvordan den har det og føler seg. De aller fleste av oss overstyrer denne stemmen. Selv om det der og da kanskje virker mye greiere å overse sin egen kropp, ødelegger du for deg selv i det lange løp.
Jeg skulle gjerne ha skjønt dette tidligere. Nå har jeg en hel del kroniske skader som følger meg og hindrer meg, nettopp fordi jeg har oversett kroppens signaler. Kjørt på og tenkt at om målene mine skal nåes, må jeg være hundre prosent målrettet. Feil! Å ikke lytte til kroppen førte til skader som isteden har gjort at det går tregere for meg og gitt meg mange hindringer på veien.
På en annen side, gjort er gjort, spist er spist. Jeg får ikke gjort noe med fortiden og velger heller å tenke at disse skadene er med meg nå for å minne meg på at jeg må lytte til kroppen min og at jeg vil være dens venn. 
Et sunt liv handler ikke bare om å spise sunt og å trene. Det handler vel så mye om en god psyke, en frisk og sterk kropp og et glad legeme. For å komme dit er du nødt til å ta vre på kroppen din, den er en viktig del av deg.


Dagens middag
Jeg tok en tidlig middag før trening
Her snakker vi en frøken lathans som bare har satt alt inn i ovnen, kylling, grønnsaker og rundstykker
Ovnsbaking er min gode venn.


Jeg skar gulrøtter i skiver, sopp i båter, paprika i biter og squash i skiver og hadde det i en ildfast form med litt olje.
Deretter la jeg oppi et par hele hvitløksfedd.
En stor kyllingfilet ble lagt oppå grønnsakene.
På med krydder. Jeg brukte hvitløk, merian, curry og paprika.
Inn i ovnen på 200 grader i 20 minutter.
Som dressing blandet jeg cottage cheese med pesto.


Rundstykkene laget jeg av 1 egg, 2 ss cottage cheese, 2 ss havregryn, 2 ss kruskakli, litt salt og 2 ss vann.
Skill eggeplommen fra eggehviten. Bland sammen eggeplommen med havregryn, kruskakli, salt og vann. Stivpisk eggehviten og bland sammen deigen med eggehviten. Lag klatter på en bakeplate, jeg fikk tre stykker, og stek på 200 grader i 15 minutter.
Jeg stekte rundstykkene sammen med kjøtt og grønnsaker, men tok ut rundstykkene 5 minutter før resten var ferdig.
På rundstykkene har jeg wasabi, lollo salat, spekeskinke, jarlsbergost og ketchup.

Dagens trening
En god økt på rumpe, bakside lår og rygg.
Er det en ting jeg aldri kan få nok av så er det rumpe. Den kan helst bli ti centimeter større  :grin: Da er det bare å jobbe for det.
– Markløft
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Lårcurl på ball
3 sett * 15 repetisjoner
– Kick back i kabel
3 sett * 10 – 12repetisjoner
– Nedtrekk
3 sett * 7 -9 repetisjoner
– Sittende roing
3 sett * 6 -10 repetisjoner
– Face pull
3 sett * 12 -15 repetisjoner


Dagens dessert
Enkelt og greit.
Dadler med hvit sjokolade søtet med stevia.
Smaken av dadler minner meg om bolledeig. Med en rute hvit sjokolade ble kombinasjonen uslåelig, det var godt! 
Det blir helt klart noen flere av disse godbitene i løpet av kvelden.

 

Dagens ønske
Jeg ønsker at dere alle får en fantastisk helg, at dere tar vare på dere selv og dem dere er glad i.
God fredag :grin: Og riktig god helg.

Kristine

24 kommentarer
    1. hvor mye kcal er det i rundstykkene ca?
      kan de kalles brødmat og er det mettende?
      fin og inspirerende blogg du har:-)

    2. Tusen hjertlig takk for alle fantastiske kommentarer, dere er helt herlige. Jeg blir til stadighet sittende å smile for meg selv fordi dere skriver så mye fint. Takk <3

    3. Du er så inspirerende Kristine!
      Jeg sliter med spiseforstyrrelse og livet mitt er noe dritt akkurat nå, men når jeg leser bloggen din og leser hvordan du takler verdagen vet jeg hvordan jeg ønsker å bli, og at jeg har noe å kjempe for!
      Vær så snill Kristine og ikke slutt med bloggingen. Egentlig hater jeg blogger fordi de fleste skriver om hva de har kjøpt, hvordan de sminker seg og tar bilder av seg selv fordi de tror de er så fantastiske… Dette er den første bloggen som for meg faktisk gir mening!
      En god helg til deg også!

    4. Jeg eeelsker dadler! Favoritten min er dine browniebabies med dadler og sjokolade, ååh<3 God helg søte du!

    5. Du har den råeste kroppen altså, og tydeligvis pga fantastisk innsats med både kost og trening. Blir ofte inspirert av matinnleggene dine. Du er kjempeflink. Selv spiser jeg for det meste lavkarbo, men trener kun veldig moderat nå som jeg er gravid. Gleder meg til jeg kan kjøre på igjen med ordentlig styrke og makspuls etter svangerskapet 🙂 Takk for inspirasjon!

    6. Takk for nok et inspirerende innlegg! Du ER jo flink til å ta vare på deg selv 🙂 Akkurat nå får jeg ikke lov å spise søtt fordi jeg er under utredning for allergi, men når testingen er ferdig kommer jeg til å kaste meg over flere av oppskriftene dine! 😀

    7. Så mange kloke ord! 🙂 Du har så rett, så rett! 🙂
      God helg, flotte frøken! Fredagsklem fra meg! 🙂

    8. En riktig god helg til deg også! det sitatet der var utrolig sant og viktig 🙂 Man har bare en kropp og den må man ta vare på 🙂 Så ble jeg sykt inspirert av alle disse matbildene dine, mmm!

    9. Kloke ord! Så fint bilde av deg forresten!
      Jeg sliter litt med utførelsen av facepull. Har sett på en del Youtube klipp men jeg er usikker på om jeg gjør det helt riktig. Du må gjerne dele en video av hvordan du utfører den. Et lite ønske bare!
      Ha en fin fredag:)

    10. God helg, Kristine!! Jeg har laget brownie babies ikveld. Du er genial! Var ikke klar over at dadler var såå godt:D mm!

    11. hvilke kroniske skader har du? Ikke for å virke arrogant, sier bare dette for å hjelpe, men de fleste kroniske skader kan man få bukt med! kronisk er heldigvis noe annet enn permanent 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg