DEN FØRSTE

Første desember dere
Første juledag :grin: Nå er den her!
Jeg synes den tiden vi har foran oss nå, desember, er utrolig koselig.
Juleverksted, baking, kos, tente lys, mørkt og kaldt ute, hygge inne, gode venner og familie.
Vanligvis er jeg en person som virkelig misliker vinter og kulde. I desember gjør det ingen ting at det er tretten minusgrader, slik som i  dag, fordi jeg bare kan kose meg inne under et teppe med en kopp kakao.
Jeg har en hel uke fri i julen og skal innrømme at jeg gleder meg veldig.
Jeg teller ikke dager til julaften, men dager til ferie.

Jeg fikk forresten nydelige blomster av et medlem i dag.
Hun synes jeg alltid var så blid og serviceinnstilling.
For en fantastisk overraskelse.
Jeg ble rørt!

Etter jobb i dag tok jeg meg en treningsøkt.
Jeg viste egentlig ikke helt hva jeg skulle trene i dag, så jeg slang meg med på en gruppetime.
Yt Max er en time utviklet i samarbeid med skilegenden Oddbjørn Hjelmeset.
Dere vet jo at jeg ikke er noen fan av gruppetimer, men dette synes jeg var en god time.
55 minutter med kondisjon og utholdende styrketrening.


Deretter tok jeg med meg PØ til gågaten i Sandvika.
Det gav virkelig julestemning.
I dag var det åpning av julemarkedet med julegran tenning og lys over alt.
Der gikk jeg og PØ, hånd i og koste oss.
Klisjeaktig god stemning.


Vel hjemme lagte jeg kakao og fruktkos.
Kakao er obligatorisk første desember!
Jeg rørte sammen 0,5 dl vann og 2 ss kakaopulver i en kjele. Deretter hadde jeg i 3 dl melk, 1 ss sukrin og 1 kanelstang. Når det begynte å ryke tok jeg kjelen av platen og rørte inn 20 g mocca-protein.
Kakaoen ble servert med en stort fruktfat av eple, druer, appelsiner, vannmelon, ananas og bringebær.


Nå har jeg lagt meg ned i sofaen med chips og guacamole.
Vi fant organiske tortilla chips på butikken.
Jeg er som et barn når det kommer til nyheter, alt må prøves.
Denne var veldig god, men chipsene er jo ikke akkurat noe sunnere selv om de er organiske.
Har lyst har du lov.


Guacamole laget jeg av to godt modne avokadoer som jeg moste med stavmikseren sammen med hakket hvitløk og chili, litt sitronsaft, en liten klype salt, en halv tomat og en halv rødløk.
Så godt!


Fortsatt god helg.
Håper du nyter denne første desemberdagen.

Kristine 

11 kommentarer
    1. Det hadde vært kjempegøy om du f.eks kunne legge ut noen oppskrifter på julebakstannen bakst som kun inneholder sunne råvarer alle får tak i på butikken, og ikke alle mulige proteinpulver etc:) (Selvom det kan bemerkes at du er en av de beste til å bake og lage oppskrifter som ikke bare består av iherb produkter og, da:) )

    2. Så skjønn kunde da! Skjønner godt du er godt likt på jobb. Du virker som en utrolig blid og flink jente 🙂 Og ja, har du lyst har du jammen lov. Her ble det nachos på meg i kveld. Absolutt utskeielse, men man må jo ha noen unntaks-dager 😉

    3. Mmm, guacemole og tortillachips er så digg!:) Hyggelig med blomster, det fortente du nok 🙂 Advent er hærlig, julestemning, lange frukoster med advenstpakke, stearinlys og ski på tv. MI favoritt tid 🙂

    4. Herlig da! Skulle gjerne møtt deg personlig, du virker så fin. Elsker nacho chips og tortilla chips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg