BRENTE MANDLER

Se opp for for noen skrytelinjer.
Jeg er ingen fan av janteloven. 
Gjør jeg noe bra, er jeg gjerne stolt.
Og det er jeg akkurat nå :grin:
Jeg oste over av energi i morgens og bestemte meg for å ta meg en treningsøkt før jobb.
Det ble ny rekord!
Jeg løp 1 mil på under 51 minutter.
Da var jeg, som du ser, svett, rød i ansiktet, med opp “pumpet” og veldig, veldig fornøyd med egen innsats. Jeg måtte ta et (harry-flex) bilde!
Av de 51 minuttene var 5 minutter gange som oppvarming.
Jeg løp på hastighet 12, 13 og 14.
Aldri før har jeg løpt så fort!
I går hvilte jeg, tok kun en rolig gåtur med Kasper hunden, og spiste masse godt.
Sukkerkicket gav tydeligvis utslag på dagens økt.


Jeg har prøvd meg på brente mandler med sukrin.
Som du ser, ble de noe rare i utseende. Det er fordi sukrin ikke smelter på samme måte som sukker.
Smaken derimot, ble veldig god. Den er jo det viktigste.
Jeg ristet mandlene noen minutter i ovnen først, da blir de ekstra sprø og gode.
Halvparten av mandlene er allerede borte, så det spørs om jeg ikke må lage en ny dose innen julaften.
  

Ristede mandler

400 g mandler
200 g sukrin
10 dråper stevia vanilje
2 dl vann

Ha mandlene utover en bakeplate og rist dem i ovnen i 5 -10 minutter på 200 grader.
Dette kan droppes.
Ha vann, sukrin og stevia i en kjele og kok opp. Rør godt om.
Ha i mandlene og rør.
Fortsett å røre med jevne mellomrom til mandlene har kokt i cirka 1 time.
Det er viktig å røre slik ta mandlene ikke blir svidd.
Da skal mandlene ha fått en litt mørkere farge.
Legg mandlene så utover på et bakepapir.
Avkjøl og smak, det er jo lov for den som lager, før du har mandlene i en boks.

Nå har jeg bare igjen noen få timer av arbeidsdagen.
I kveld skal PØ lage middag.
Vi skal tenne adventsstaken og drikke gløgg.
Jeg gleder meg  :grin:
Ha en fortsatt herlig søndag.

Kristine 

28 kommentarer
    1. Hei! Er det nødvendig å bruke stevia-dråper? Vet. noe man kan bytte det ut med?

    2. Grattis med slått rekord!
      Hva var din gamle? Jeg driver å jobber meg oppover nå, men startet nettopp da, løper 1 min på 1.10min. Det er vell ikke så veldig ille er det det?
      Mandlene blir jeg nøtt til å prøve 😛 😉
      Ha en fiin kveld!

    3. Gratulerer, utrolig bra 🙂
      men ved bestiller fra iHerb for jeg ikke endret land til Norge.. vet du hvordan man gjør dette? er så mye godt der..

    4. Gratulerer! Jeg er heller ingen fan av janteloven…
      Hvorfor skal man ikke få lov til å være stolt av seg selv og være lykkelig?
      Du ser smashing ut! Og inspirerer meg kjempemye! Positiv energi 😀

    5. Gratulere me ny rekord. Du er virkelig et forbilde ! Spesielt med den flotte og sunne
      maten du lager + kroppen du har fått ved hjelp av styrketrening 🙂 🙂
      Selv løper jeg 10km på 39 minutter, men jeg er langt ifra så sterk som deg 😛
      Ha en fin kveld 😀
      klem, fast leser .

    6. fy flate nå ser du rå bra ut kristine. kreds til deg du har hatt en kjempe forvandling. og for en fart da, gratulerer 🙂

    7. Det så utrolig godt ut! OG den tiden du sprang på var jo utrolig, du er flink! Mest av alt er det best å kjenne på følelsen som man sitter igjen med i ettertid! 🙂 herlig!

    8. Åh, gratulerer med ny rekord, søte! 😀 Så gøy!! Og jeg er helt enig, man må ha lov til å skryte litt av seg selv!! 🙂
      Har lenge tenkt å prøve ut brente mandler selv, denne oppskriften så jo topp ut! 😀 Mmmm!
      Ha en fin 2. søndag i advent, frøken strøken! 🙂

    9. SÅ herlige dine mandler så ut:) Jeg skulle prøve ut samme oppskrift i går selv (med unntak av stevia), men dessverre tror jeg at jeg lot de koke litt lenge, og de fikk en litt for brent smak. Måtte kaste alle. Jeg prøvde med xylitol istedet for sukrin, så kanskje det var der jeg bomma, for ingenting festet seg til mandlene 🙁 Får teste ut sukrin neste gang 🙂 ha en fin søndag søta 🙂

    10. Der så du så flott ut at nå ble jeg nesten inspirert til å løpe. Gratulerer med litt av en rekord!
      Puss på deg!

    11. Så braa! Du er rå!!!
      Forresten, hva med sukrin gold til brente mandler? ville ikke det vært noe bedre? Jeg har laget brente mandler i stekepanne og det gikk egentlig veldig bra med surkin 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg