STEMNING


I dag har jeg laget gløgg, pyntet til jul, hørt på julemusikk og spist masse klementiner og pepperkaker.
Riktig så god stemning, julestemning :grin:
Disse juledagene får meg i fantastisk godt humør.

Gløgg

2 dl sukkerfri solbærsirup, jeg brukte Lærums
50 g frosne blåbær
8 dl vann
2 kanelstenger
3 stjerneanis
10 nellikspikere
1 liten bit ingefær
2 ss sitronsaft, gjerne også noen biter av sitronskallet

Ha alt i en kjele og varm opp.
La gjerne gløggen stå en stund.
Den blir bedre jo lenger den står.
Sil gløggen før du har den over på glass.


Server med rosiner og mandler.
Og dypp gjerne pepperkakene i gløggen.
Mmmm…..


Jeg har rukket en liten treningsøkt i dag også.
Den ble en del kortere enn planlagt.
Sånn er det når man jobber på treningssenteret og det er så mange koselige mennesker der. Det er litt upraktisk til tider, spesielt om man har dårlig tid, fordi man ender opp med å prate så mye.
Kjeven fikk nesten trent seg mer enn ryggen.
– Nedtrekk
4 sett * 8 -9 repetisjoner
– Roing
3 sett * 10 repetisjoner
– Flyes i kabel
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Pull down i kabel
3 sett * 12 -13 repetisjoner
– Roing i kabel
3 sett 15 repetisjoner


Tro det eller ei, men jeg har faktisk noen skjulte sider utenom trening og kosthold.
Jeg har faktisk studert formgiving.
Å lage ting, samt tegne og male er noe jeg er veldig glad i.
Jeg gjør det riktig nok ikke så ofte, men det er rett og slett fordi tiden ikke strekker til.


I dag fikk jeg lage-ånden frem og laget like så godt min egen adventsstake og juletre.
Jeg må ærlig innrømme at jeg ble ganske så fornøyd med resultatet.



Nå får jeg besøk hvert øyeblikk.
I kveld er det juleverksted med konfektlaging.
I tillegg blir det mer gløggdrikking, julegodt-knasking og julemusikk.
God stemning :grin:
Nyt onsdagen dere.

Kristine 

16 kommentarer

Siste innlegg