MANDAGSLYKKE


Siden første desember har jeg startet hver morgen med å tusle ned på kjøkkenet og skrape julekalenderen.
I år har jeg to flaxkalendere.
En slik julekalender hvor det er 24 luker på et lodd, og så har jeg 24 flaxlodd, en for hver dag frem til julaften.
Hittil har jeg ikke vunnet noen ting, men i dag vant jeg jammen 30 kroner.
Ikke at 30 kroner er noen summ å skryte av, men følelsen av å vinne gav en deilig start på mandagen.


Da kjæresten kom hjem noen timer senere, hadde han med blomster og en pyntesten.
Jeg føler meg utrolig heldig som har en slik fantastisk samboer
PØ gjør hver dag unik og får meg alltid til å smile om jeg har en dårlig dag.
Navnet hans er forresten Per Øystein, for de av dere som lurte på det.


Dagens lunsj var enkel og god.
Salat av ruccola salat, rødløk, gul paprika og tomat, med kokte egg og skinke.
2 wasa sport knekkebrød smurt med wasabi og ketchup, med skinke, ost og pesto.
Ved siden av ble det en kopp te og en appelsin.


Jeg har alltid kokte egg i kjøleskapet.
Når jeg først koker egg, koker jeg gjerne ti stykker eller mer. De holder seg i kjøleskapet tre -fire dager.
Om man har dårlig tid eller blir akutt sulten, er det supert med slike enkle alternativer som er klare.
Med ferdig kokte egg var dagens lunsj klar på to minutter!

Ben og skuldre fikk kjørt seg på trening i dag.
Jeg og bentrening har ikke vært helt gode venner.
Nå begynner jeg endelig å synes at bentrening er gøy :grin:
Hovedfokuset mitt er på ben for tiden, ettersom jeg har mer muskelmasse på overkroppen enn underkroppen, da er det på tide at jeg begynner å like og trene ben!
Dagens økt:
– Knebøy
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Utfall
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 7 -10 repetisjoner
– Leg ex
2 sett * 8 -9 repetisjoner
– Benpress
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Skulderpress
3 sett * 7 -10 repetisjoner
– Sidehev
3 sett * 10 -12 repetisjoner


Til dessert ble det lapper som jeg laget i ovnen.
For lat til å steke lappene i pannen?
Ja, kanskje!
Det fungerte veldig bra, og jeg kunne gjøre noe helt annet mens lappene stekte seg selv.


Jeg blandet sammen 1 egg, 1 hvitte, 1 ss sukrin, 50 g cottage cheese, 20 g kokosmel, 1/2 ts fiberhusk, ca 0,5 dl vann og litt vaniljepulver.
Det skal bli en tykk pannekakerøre.
Lag så klatter på en bakeplate. Jeg fikk 5 mellomstore lapper.
Stek på 200 grader i 12 minutter.


Sjokoladekremen laget jeg av 50 g skyr naturell (mager kesam kan også brukes), 50 g philadelphia light, 2 ss sukrinmelis, 2 ss kakaopulver, 6 dråper stevia sjokolade og en liten klype salt.
Bland sammen til en tykk sjokoladeglasur og ha over lappene.
Jeg toppet med litt kokos.
Du kan fint spise lappene som de er uten noen topping, eller servere med noe annet som kesam, syltetøy eller bær.


Nå sitter jeg her og snaks’er mens jeg skriver.
Biter av forskjellige typer MuscleBrownie og Swebar med pepperkakesmak.

Håper du har hatt en flott mandag :grin:
Jeg ønsker deg en fantastisk uke.

Kristine

12 kommentarer
    1. Du E.R. S.Å. F.L.I.N.K!!! Jeg gir meg over. Det ser lekkert ut som vanlig, og egg i kjøleskalpet var et godt tips.
      Ingenting er som å være forelsket når det nærmer seg jul. <3
      Ha en super tirsdag!!

    2. Nå fikk jeg jammen lyst på sjokolade! “Sugle”
      Og du er like flink til å lage deg gode måltider ser jeg.har fulgt deg ei god stund nå,men hatt litt for liten tid i det siste til å lese bloggene jeg følger.Så søt kjæresten din er da,hyggelig med en slik oppmerksomhet 🙂

    3. Så koselig av kjæresten din! Sånn sten fikk jeg lyst til å kjøpe til min kjære når han kommer hjem fra utveksling 🙂 Hvor er den kjøpt hen?

    4. Mm, så for meg konsistensen på den pannekaka! MÅ jo være snadder når det er stekt i ovn:) Kanskje jeg må teste ut i morgen^^ Kjæresten din høres jo kjempego’ ut! Ha en super uke, snuppa 🙂

    5. Hei!
      Jeg har lest bloggen din en stund nå, men har aldri kommentert!
      Ville bare legge igjen en hilsen til deg 🙂
      Du er utrolig motiverende og inspirerende!
      Masse gode oppskrifter og fine bilder!
      Klem 🙂

    6. Så god de ovnsstekte lappene så ut. Jeg bruker å gjøre det noen ganger. Tusen takk for den hyggelige kommentaren på Instagrambildet mott foressten. Var koselig. Du er perfekt som du er, så du trenger ikke gro mer i høyden ;D Jeg er så glad for at du har en så flott samboer <3 long live the love

    7. Herlighet! 🙂 De lappene der så utrolig gode ut! Jeg og har flaxkalender og lever i håpet om å bli 30 kroner rikere selv :)) Utrolig digg med den følelsen i hvertfall!

    8. Heldig du er som har en slik kjæreste 🙂
      Nå ble jeg sulten igjen jeg – drømmer meg bort i de fine tallerkenene dine!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg