STOR PEPPERKAKEDAME


Jeg sitter her med desserten min,
en juleversjon av havregrøten :grin:
Jeg blir aldri lei havregrøt, på denne måten ble den ekstra morsom.

Stor pepperkakedame ala havregrøtdame

50 g havregryn
1 egg
15 g smeltet melange
30 g vaniljeprotein
1 ss sukrin gold
1/2 ts kanel
1/2 ts nellik
1/3 ts ingefær
Litt melk

Bland sammen havregryn, vaniljeprotein, sukrin og krydder.
Tilsett egget og smeltet smør.
Ha i litt melk til en tykk havregrøt.
Legg en stor pepperkakeform, eller annen form, på en bakeplate og ha i røren.
Stek på 200 grader i 15 minutter.


Jeg laget en glasur av 5 ss philadelphia ligt, 2 ss kesam, 2 ss sukrinmelis og 4 dråper stevia vanilje som jeg hadde oppå pepperkakedamen.
Et rødt juleeple og et dryss sukrin gold hørte også med.


Ellers kan jeg meddele at jeg har en skikkelig dårlig dag.
Det er lenge siden sist, så jeg hadde glemt hvor fælt det er.
Kroppen og hodet henger absolutt ikke med. Det føles ut som om jeg var kanakas full i går, noe jeg ikke var.
Jeg krysser fingrende for at jeg ikke er i ferd med å bli syk, men at jeg rett og slett har en dårlig dag.
Dagen har jeg stort sett brukt på å ligge på sofaen og spist yoghurtgodt. Det hjelper alltid :grin:
Håper du har hatt en riktig god dag.

Kristine

22 kommentarer
    1. Haha jeg dauer. Du er bare så kreativ, kunne aldri funnet på å lage pepperkakedame av grøten min!! Hahaha. Herlige Kristine:) God bedring med den dårlige dagen, håper du slipper sykdom:)

    2. Naamm så godt 😀 Håper dt ikke varer lenge, slik at det fortsette med det gode og smittende humøret her på bloggen 😀 elsker det <3 !!! Har du forestten smakt tines julebrunost? snakk om julesmak ^^Sku gjerne prøvd det å speltlomper i mikroen som en julevarriant, mn finner ikke speltlomper noen stede her i tromsø, har prøvd å søke litt på nettet men virker som om det er ingen andre som finner det heller. Noen tips til hva jeg kan erstatte det med? vanlige pølselomper eller bondelefser? er sikkert ikke like sunt, men men^^

    3. Hei Kristine! Syns det er så spennende å lese oppskriftene dine! Men jeg lurer på en ting.. Jeg ser at du (som mange andre) bruker mye “lett”-produkter som mager kesam, Philadelphia light, mager ost og mager creme fraiche. Disse produktene er jo tilsatt litt mer e-stoffer og andre fyllstoffer som stivelse osv.. Dette er noe magen min ikke takler like godt.. Det ender opp i smerter her gang. Jeg vet at det er diisse ekstra ingrediensene som gir smertene, da jeg over lang tid har testet meg for ulike matvarer. Derfor lurer jeg på om det ødelegger kostholdet veldig, dersom eg byttet ut produktene med originale produkter? Jeg kan jo heller ikke minske mengden, da blir jo forholdet mellom ingrediensene veldig feil… Håper du har tid til å svare meg 🙂
      Ha en fin dag!

    4. Hihi, du kommer alltid på sånne gøye ting!! 😀 Wiiii, julen kommer jo ikke til å bli noe kjedelig eller vanskelig når man bare kan gå inn her og finne gøye og sunne oppskrifter på nammenam! 😀

    5. Åå jeg og har hatt en skikkelig dårlig dag. Har hatt vondt nærmest over alt på kroppen, så jeg tror jeg begynner å bli syk.. Jeg som aldri er syk 🙁 Ååå, men skole og jobb måtte til uansett, gjorde det ikke så mye bedre. Håper du får en fin dag i morgen. Så herlig ut å ligge på sofaen og spise yoghurtnøtter!
      Klem Katrine

    6. Føler med deg! Har selv en sykedag hjemme i dag :/ Er absolutt ikke noe godt. Håper og satser (eller egentlig må jeg) tilbake på jobb i morgen. Får håpe du ikke blir ordentlig syk, og håpe at det verste blir over nå før julen ringer inn 🙂 God bedring søte deg!

    7. Oi nå fikk jeg også lyst til å lage meg en stor peppekakedame!
      Ellers er du nok bare litt sliten, med så mye sunn og god mat som du spiser så er immunforsvaret garantert på topp!

    8. Jeg må smile av havregrøtdamen, du er så søt! Ønsker deg god bedring, selv om jeg hper du ikke trenger det 🙂

    9. Haha, lurt tenkt:-D så dumt du har en dårlig dag, får håpe det går bedre i morgen.. hjelper som oftest med litt hvile:) Har og hatt en ufordragelig dårlig dag kroppsmessig – sliten, trøtt og sulten hele tiden. Håper det også går over! God bedring og til lykke med morgendagen 🙂

    10. Søt dame 😉 usj, den følelsen er kjip, Kristine! ♥ Ønskjer deg “god bedring”, og satsar på at du føler deg som ditt gode, blide deg i morgon! :)) Du er ein enorm gledesspredar, det skal du vita.

    11. Hehe, så søt du er. Pepperkakedama var morsom 🙂 Her er det lavkarbo eksperiment-pepperkaker i ovnen! Spennende:) Håper du føler deg på topp igjen i morgen! Masse god bedring !

    12. Tihiiiiiiiii så søtt 🙂
      Huffa, krysser fingrene for at du “bare” er litt sliten, imorgen er en ny dag 🙂
      Ha en rolig og koselig kveld Sporty <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg