JULEPREG

Hei og hopp.
Da er det onsdag allerede.
Vanligvis ergrer jeg meg over at tiden går alt for fort, men denne uken er det helt greit. Jeg er nemlig veldig klar for ferie :grin:

Takk for kommentarene på gårsdagens innlegg.
Som en offentlig treningsblogg regner jeg med å bli omdiskutert. Sånn er det bare. Vi mennesker er forskjellige og vil alltid ha forskjellige meninger. Noe som for så vidt er bra. Tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle mente det samme!
Jeg får stadig vekk konstruktiv tilbakemelding. Bare den siste ukene har jeg fått høre at jeg er for mandig, fått spørsmål om jeg bruker bol, at jeg er alt for tynn og det må være noe galt med meg som bruker så mye tid på trening og kosthold.
Stort sett smiler jeg pent og lar det gå meg hus forbi. De aller fleste kommer med påstander som er veldig lite reelle og som de ikke har noen fakta på.
Det har ingen betydning hva guttungen på gymmet mener om meg fordi jeg løfter mer enn han i benken eller hva en “tøffing” på et forum mener fordi han har tittet på to av bloggens innlegger. For meg er det viktig å trives i min egen kropp og at de menneskene som betyr noe for meg, venner, samboer og familie, vet hvem jeg er og liker meg som den jeg er. Det er jeg som skal være lykkelig i mitt liv. Derfor gidder jeg svært sjeldent å forsvare meg, rett og slett fordi jeg føler at jeg ikke trenger det.
Noen ganger må jeg likevel komme med en liten utblåsning for å få folk til å se helheten og åpne øynene sine. Trening og kosthold er en del av livet mitt, det er ikke livet mitt, og det er en stor forskjell. Det kommer riktignok ikke til syne på bloggen fordi jeg har en kost og treningsblogg og velger stort sett og holde annet på den privatefronten.


Jeg er i latterlig julemodus for tiden.
Julemusikken står stort sett på hele tiden, jeg pakker inn julegaver, leser juleblader, tenner røde lys og knasker pepperkaker.
Maten bærer også kraftig preg av at det er jul.
Til middag ble det julepølse av kylling og kalkun med røde epler, aspargesbønner, potetmos og tyttebærkrem.

Julepølsen er fra Prior. Jeg skar den i skiver og stekte på middels varme et par minutter på hver side mens sammen med et finhakket hvitløksfedd.
Potetmosen laget jeg av å koke poteter og mose dem med litt muskatnøtt og en klatt kokosolje.
Til tyttebærkremen rørte jeg sammen varme tyttebær (jeg brukte frosne som jeg varmet i mikroen), kesam og en liten klype sukrin.
Så er det bare å spise og kose seg.


Desserten har jeg akkurat spist.
Jammen har den julepreg dem også.
Jeg laget sjokolademousse med pepperkakesmak og serverte med kesam, hakket mørk 90 % sjokolade, hakkede mandler og en pepperkake.
Utrolig godt.
Jeg vil ha mer!


Sjokolademoussen laget jeg av 1 egg, 1 ts pepperkakekrydder (blanding av kanel, ingefær og nellik), 1 ts kakaopulver, 1 ts sukrin, 20 g mocca-protein, 1 gelatinplate og 3 ss varm væske (jeg brukte melk).
Bløtlegg gelatinplaten i kaldt vann i cirka fem minutter. Klem så ut vannet og smelt gelatinplaten med den varme væsken.
Skill eggeplommen fra eggehviten.
Bland sammen eggeplommen pepperkakekrydder, kakaopulver, sukrin og proteinpulver.
Stivpisk eggehviten.
Ha i sjokoladeblandingen i den stivpiskede eggehviten og rør rundt med en skje.
Bland så inn den smeltede gelatinplaten.
Sett kaldt i 30 minutter.
Nyt.

Nå sitter jeg og tenker på å ta meg en tur på trening.
Etter å ha sittet på rumpen og studert i hele dag, har jeg en trang til å bevege meg.
Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal trene.
Planen var å ta ben i morgen.
Det betyr at det blir armer og skuldre eller kardio i dag.
Jeg har mest lyst til å ta en løpetur, men føler at jeg egentlig burde ta meg en styrkeøkt. Snart blir jeg borte fra gymmet en hel uke.
Hmmm…
Jeg får la maten synke mens jeg funderer på hva jeg skal gjøre.
Ha en god onsdag :grin:

Kristine 

20 kommentarer
    1. Trening og kosthold er en intresse, og for de som ikke har så stor intresse for dette, eller kunnskap… skjønner ikke hvor mye hardt arbeid som ligger bak resultatene du har oppnådd!
      Fortsett å stå på! og ikke hør på hva andre sier, de vet ikke hva de snakker om 🙂

    2. Stine:
      Sånn er det. Og med en åpen blogg må man være tykkhudet nok til å tåle det 🙂
      Test sjokolademoussen….alt med sjokolade er jo godt 😉

    3. Anonym:
      Hei du og takk for hyggelig tilbakemelding.
      Å bygge en sterk kropp, både fysisk og psykisk vil hjelpe en på mange måter i livet. Lykke til 🙂

    4. hei 🙂 kjempe bra blogg!
      jeg bare lurte på om du kunne legge ut et trenings program som du bruker, et som du ikke trenger og være på studio for å kunne gjennomføre det, hvis du har et da 😀

    5. Jeg leser bloggen din (ganske) fast, og det høres kanskje dumt ut, men du er et slags forbilde for meg. Jeg får motivasjon til å gjøre noe med dagen min når jeg leser bloggen. Og muskler synes jeg er kult, uansett hva andre måtte mene, følelsen av å være sterk (ikke negativt), så etterhvert vil jeg begynne å bygge litt muskler.
      – en random jente

    6. Jeg syns du er utrolig flink! Som du sier, samme hva folk sier om deg, bare man har det bra med seg selv! 🙂

    7. Du har helt riktig innstilling og riktige tanker når det kommer til hva andre folk mener og antar, ut i fra bare å lese to-tre innlegg på bloggen din.
      Det er desverre alltid bedrevitere og folk som skal ha en mening om alt – og for all del, meningen kan de ha, men ikke bør de prakke den på andre, spesielt ikke når den personen er så fornøyd og sunn som du er!
      Sjokolademoussen ser forresten himmelsk ut, og sjokomons som jeg er skal den nok testes ut i nær fremtid 😉
      Ha en fin onsdag 🙂

    8. Hei! prøver å bytte land på iherb, men det står ikke norge der! vet du hvordan man gjør det? Har så lyst på ting derfra!

    9. digger deg kristine. enige i at folk må sjekke fakta før de påstår det ene og det andre. det er crazy hvordan alle andre vet så mye bedre 😉 moussen skal jeg laga =)=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg