JULEFRI

Da har jeg tatt juleferie.
Herlig :grin: 
Rettere sagt, i går kveld tok jeg juleferie.
Etter jobb og en treningsøkt pakket jeg sakene mine og dro hjem til familien for julen.
Jeg blir nok her en ukes tid.
Tiden skal nytes.
Jeg har ikke planer om å gjøre noe særlig annet enn å hygge meg med nære og kjære, knaske julegodt, ta meg en skitur, slappe av og lese litt til eksamen som er i januar.


Slik ser jeg altså ut i “sivil”.
Treningsklærne er av og jeansen er på.
Da har jeg tatt julefri!

I går hadde jeg det som trolig ble årets siste styrkeøkt.
Det ble en økt på rygg og bryst:
– Nedtrekk med bredt grep
3 sett * 6 -9 repetisjoner
– Nedtrekk med smalt grep
2 sett * 10 repetisjoner
– T-bar roing
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Benkpress
3 sett * 7 -9 repetisjoner
– Roing med ketlebells
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Push- ups
2 sett * 20 repetisjoner


I julen velger jeg å ta styrkefri.
Jeg tar en deload uke og bruker heller naturen til aktivitet.
Poenget med en deload er å la kroppen hvile, slik at den er klar for en ny treningsperiode. Muskler og kropp skal få restitusjon, slik at du sikrer deg optimal gjenoppbygging og best mulig resultat og effekt av treningen.

Jeg prøver å ta meg en deload noen ganger i året.
Både for restitusjonens del og for motivasjonens del.
Jeg er alltid veldig gira etter en uke med mindre trening.
I tillegg er jeg sterkere og tar ofte nye rekorder.

 
Jeg får mange spørsmål om jul og kosthold.
Skal jeg være ærlig gir jeg totalt f*** i julen.
Nå som jeg er hos familien spiser jeg akkurat det jeg ønsker, både av julekaker, mat og drikke.
Jeg har med meg proteinpulver, jeg kan ikke gå en dag uten proteinkaffen med myo-protein, men ellers så spiser jeg sammen med de andre og det de spiser. Det er naturlig for meg å velge grønnsaker på tallerkenen, å spise frukt igjennom dagen og å fylle mesteparten av tallerkenen med proteiner. Så spiser jeg godt med pepperkaker, struller og brunepinner, mine favoritter, i tillegg, dere vet jo at jeg er en søtmoms.
Akkurat nå sitter jeg med en kopp kaffe med kanel og julekaker. Det er så godt å dyppe pepperkakene i kaffen.
Julen er til for å nytes ikke for å tenke på kalorier. 
Jeg sier ikke at man skal leve på sjokolade og julegodt. Det jeg mener er at man skal kunne spise det en har lyst på uten dårlig samvittighet.
Både kropp og sjel kan ha godt av et avbrekk fra faste mønstre og hverdagsliv.
Det er hva du gjør mellom nyttår og jul som teller, og ikke hva du gjør mellom jul og nyttår.


Med det ønsker jeg dere en riktig god jul :grin: 
Nyt dagene med nære og kjære, slapp av og kos dere.

Stor og god juleklem
Kristine 

17 kommentarer
    1. Hadde vært hyggelig med en “jule-overraskelse” fra deg & IHerb:)
      Leser på bloggen din hver dag,og henter masse tips & inspirasjon der.
      Er ganske fersk,både når det gjelder trening & kosthold,så det hadde derfor vært veldig bra
      fått supplert litt i skuffen min.
      Har ikke bestilt noe fra IHerb sjøl ennå,men skal absolutt gjøre det .
      Har opplevd siden litt”rotere” forven fersking som meg,men har benyttet meg av
      tipsene dine for å finne frem.
      God Jul!
      Hilsen Tove Kleiva:)

    2. Heeerlig!! Tar en sikkelig deload frem til 1.januar – da starter oppkjøringen til halvmaraton 🙂 JIPPI!

    3. Hei Kristine!
      Jeg titter innom bloggen din hver dag og henter alltid bøttevis med motivasjon og inspirasjon fra dine innlegg. Du skiller deg ut blant alle trening-og kostholdsbloggerne med et sundt og helhetlig fokus. Og ikke minst masse positiv energi! Jeg blir alltid i godt humør av bloggen din! Jeg kommenterer egentlig aldri på blogger, men siden det er jul så tenkte jeg en liten hilsen var på plass.
      Ønsker deg og dine en riktig god jul og et godt nyttår! Skal følge med deg videre!

    4. Så deilig med julefri. Jeg prøver å spise minst mulig sukker og mel, -ikke fordi jeg er så sinnsykt nøye på kostholdet, men fordi jeg blir så dårlig (ja, rett og slett syk!) hvis jeg spiser mer sukker enn det jeg er vant med, -og det er ikke mye. Skulle ønske jeg kunne drite litt i det i julen og bare spise en kakemann i ny og ne og kose meg, men det bare går ikke. Nesten som om kroppen min tvinger meg til å være sunn 😛

    5. Er så enig med deg, Kristine. Dette innlegget var godt å lese. Man må nyte julen uten vonde tanker, mens man har den. Ett helt år til neste gang, og i den mellomtiden har man goood tid på å “rette” opp etter julen.
      Ønsker deg en fantastisk jul, Kristine! Slapp av og kos deg med familien. Nyt ferien, den har du fortjent 🙂 Sender deg en stor juleklem!

    6. Brune pinner er min favoritt også 😉
      Det er viktig å kose seg i jula og slappe av litt 🙂
      Kommer til å fortsette å lese bloggen din på nyåret. Er til stor inspirasjon 🙂
      Takk!

    7. Helt enig med deg Kristine! Må være lov å ha litt friere tøyler når jula først kommer! Ønsker deg
      en fantastisk jul! Stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg