TGIF


Thank god it’s Friday.
Da er det helg :grin:
Denne gangen var det virkelig etterlengtet.
Ferien fikk en brutal avslutning med lange jobbdager både mandag og tirsdag, tidlig opp og sent i seng.
I tillegg har PØ (samboer) og jeg fått fylt uken med sykdom og dødsfall i familien.
Det var ikke akkurat slik jeg hadde planer om å starte et nytt år, men slik ble det nå. 
Akkurat nå føles helgen veldig etterlengtet. Den skal nytes! 


Dagens lunsj ble taco.
Det er tacofredag!
Slakk på sofaen med film på tven, kjæresten ved siden av kattepusene på fanget.


Jeg byttet ut tortilla lefsene med spelt lomper og serverte dem med salat, tomat, maiskorn, jalapenos, karbonadedeig stekt med tacokrydder, raspet lettere jarlsbergost og sukkerfri tacosaus.

Som sagt har ikke formen vært helt tipp topp, men jeg har likevel fått inn et par lette og korte treningsøkter de siste dagene.
Jeg føler meg alltid litt bedre etter trening.
På onsdag hadde jeg en styrkeøkt på biceps og triceps.
– Triceps pushdown
– Biceps curl med stang
– Franskpress
– Sittede hammercurl

Jeg fylte på med yoghurtnøtter for å få godt med energi på trening.
Det resulterte i ordentlig trykk i muskulaturen.

I går hadde jeg en lett økt på rygg.
– Nedtrekk
– Sittende roing
– Stående roing
– Face pull


Side2 har laget en artikkel om treningsbloggernes beste tips for å komme i form.
Jeg er blant annet med.
Trenger du noen tips, kan du lese artikkelen her.


Noe søtt på en fredag fortjener vi alle.
Jeg gjorde en fluffy vaniljekesam og toppet med masse herligheter.
Veldig enkelt, kjempe godt og super sunt.


Jeg tok en boks mager kesam og tilsatte 10 dråper stevia vanilje og kjørte den 30 sekunder med en elektrisk visp. Du kan gjerne blande kesamen for hånd også, men den blir ekstra luftig og god ved bruk av en visp.
Deretter tippet jeg med sukkerfritt eplesyltetøy, en proteinbar delt i biter, kiwi, frosne bringebær og cashewnøtter.

Nå skal jeg ta meg en liten tur på trening.
Det blir en kort og lett økt på ben. Det blir nok kun de klassiske øvelsene knebøy, markløft og utfall.
Håper du har hatt en god start på det nye året.
Riktig god helg :grin:

Kristine 

24 kommentarer
    1. Forstår på en måte.
      Vet ikke om du huske æ skriv en mail om du kunne gje mæ et råd. Også forklarte æ situasjonen litt. Sa blant annet at faren min gikk bort plutselig først påskedag 2012 (hjertestopp).
      Det æ vil si til PØ at det blir bedre. Det føles ikke sånn i staren, men det blir bedre.
      Den personen du mistet kommer til å være med dæ i hjertet dit,tankene dine og følelsene dine. Å du kommer sikert til å føle både positive og negative følelser. Å det e lovt til det. Å det e lovt til å skrike og smile.
      Håper du får det bedre å håper du tar det positiv det æ skreiv!?
      Håper dokker har hatt ei fin helg!! Å kondolerer så mye til PØ og familien hans!

    2. Stine:
      Hei du, og takk for koselig hilsen 🙂
      Se under kategorien oppskrifter. De aler fleste oppskriftene mine er frie for cøliaki. Når det gjelder laktose, kan du feks bruke soya produkter eller lignende erstatninger 🙂

    3. Hei Kristine 🙂
      Takk for masse trenings og mat inspirasjon! Men kanskje først og fremst positiviteten du bidrar med. Hehe… Det sier jeg kun ved å ha lest bloggen din! Jeg fikk diagnosen cøliaki med laktoseintoleranse nå for 3 uker side. Har du noen oppskrifter som gjør hverdagen litt enklere? Rundstykker, brød, muffin etc…
      Har du mulighet til å regne ut næringsinnholdet?
      Beste Hilsen
      Stine

    4. Jeg syns du utvikler deg utrolig bra! ser klare forbedringer i muskulaturen 🙂 den er liksom mer “fyllt” 🙂 Fine du!:) Ha en velfortjent god helg :)) klem

    5. Hei!
      Kondolerer til dere begge 🙁
      Håper dere alikevel kan få en bra helg, og at du får hvilt deg litt, snakk om pang start på det nye året 🙂

    6. Du kan ta helgen med ro med god samvittighet du 🙂 Nydelige mat-tips som alltid! Takk for inspirasjon 🙂 Har du prøvd å lage kikertlefser til tacoen forresten? Jeg trikset til min egen oppskrift på det for ikke så lenge siden, og laget sunne fajitas. Knallgodt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg