UTÅLMODIG


Jeg må vise dere gårsdagens kveldssnacks.
Halvveis hjemmelaget chips.
Jeg er litt matlei for tiden og prøver derfor å finne nye og spennende måter å lage mat på.
Det er mer fristende å spise noe annet. Da gjelder det å vri hjernen litt for å klare å få i meg nok mat.


Det er noe så enkelt som stekte speltlomper.
Jeg delte speltlompene i ti “kakestykker” og la dem på en bakeplate.
Masse krydder skal over.
Her er det bare å bruke fantasien, det du ligger eller har tilgjengelig.
Jeg brukte hvitløk, grillkrydder, paprika, tandori og chili.
Stek på 225 grader i 6 -8 minutter.


Det både ser og smaker nesten som tortilla chip.
Jeg serverte med en dressing laget av kesam, finhakket hvitløk og chili, sitronsaft og wasabi.

I dag startet jeg dagen med en treningsøkt på Elixia.
Ryggen fikk gjennomgå.
– Chins
2 sett * maks antall repetisjoner
– Nedtrekk med bredt grep
3 sett * 7 -10 repetisjoner
– Nedtrekk med smalt grep
2 sett * 10 -12 repetisjoner
Sittende roing
– 3 sett * 6 -8repetisjoner
– Enarms roing
3 sett  8 repetisjoner
– Pull over
2 sett * 15 repetisjoner


Jeg synes fremgangen på ryggen går så forferdelig sakte.
Ja, jeg vet jeg er utålmodig, men hallooo.
Ben og skuldre ser jeg fremgang på den siste tiden.
Vekten går også sakte men sikkert oppover, noe som er et godt tegn.
Ryggen derimot, den synes jeg det skjer lite med.
Jeg vil jo ha resultater. Aller helst i går om jeg kunne velge.
Nå vet jeg riktignok at ting tar tid og at muskler ikke er bygget på en- to -tre.
Likevel synes jeg den ryggen kan forbedre seg ass up ;-)
Jeg gir ikke opp med det første. Jeg får bite tennene sammen og keep it up.


En veldig enkel lunsj.
Salat av hjertesalat, rødløk, tomat og gul paprika servert med en boks tunfisk, en boks linser, en halv avokado og et egg, sammen med en kopp te.
Jeg har kokte egg og ferdig kuttet salat i kjøleskapet.
Det tok lenger tid å vente på at vannet i vannkokeren skulle koke enn å lage dette måltidet.
Raskt, enkelt, sunt og godt!


Jeg må slenge med dagens ord fra Yogi.
Mye av grunnen til at jeg kjøper denne teen er fordi jeg elsker de søte sitatene som følger med.
De får meg alltid til å smile.
Små gleder i hverdagen vet dere :grin: De kan vi aldri få nok av.


Nå har jeg akkurat spist et snack-måltid og er snart klar for å ta meg en tur på jobb.
Speltlomper med kesam, sukrin og kanel, klementiner, sunne pepperkaker og Chocolite cookies n’cream bar.
Pepperkakene er denne oppskriften.
Jeg forelsket meg i pepperkakene og endte med å lage dem fem ganger. Den siste ladningen har jeg fortsatt ikke fått spist opp. Da begynte jeg å bli litt lei pepperkaker.

Ha en god kveld  :grin:
Kristine 

20 kommentarer
    1. er utålmodig selv. Vil ha resultater med en gang 🙂 Haha! Men jeg lurer på noe anngående iherb bestillinger. Jeg skulle gjerne ha brukt en rabatt kode, men jeg forstår ikke hvor jeg skal legge den inn? Kunne du ha hjulpet meg med det? 🙂

    2. Sjekk min framgang på rygg de siste 6 måndene på instagram: Amandatj88 🙂
      Det tar lang tid, vertfall for min del, men er så verdt det 😀 Det blir ikke værre for å si det sånn 😉
      Spis masse og tren beinhardt! weee

    3. Jeg har startet 100 dagers treningsprosjekt, nettopp kommet tilbake fra svømming, burde vite bedre enn å klikke meg inn her (= veldig, veldig sulten). Ha en super kveld!

    4. Nå ser jeg ikke ryggen din så godt pga toppen du har på deg på bildet, men jeg må få si at DAMN, du har noen flotte skuldre i det minste! I tillegg prøvde jeg pepperkakeoppskriften din til jul – dog måtte jeg bytte ut en del pga allergier, men dette fikset jeg med inspirasjon fra Lovely Liller sin oppskrift – sååå glad for at jeg kunne spise sunne OG glutenfrie pepperkaker i jula – som atpåtil var smakfulle 😀

    5. Wow, de stekte speltlompene så jo magisk geniale ut(haha) 😀
      De skal definitivt testes så fort som bare juling!
      Resultatene på ryggen kommer nok snikende, slik som med rumpen, hihi. Stå på videre søta, du skal se at resultatene kommer selv om det tar tid! 🙂

    6. jeg har aldri prøvd å steke speltlumper,bare vanlige tortilla-lefser 🙂 kjedelig når resultatene ikke kommer på kort(ish) tid,men it will! 😀

    7. Kjenner meg veldig igjen! Har løftet samme antall kg. på evigheter når det gjelder rygg. Går ut over teknikk dersom jeg legger på mer.

    8. “Likevel synes jeg den ryggen kan forbedre seg ass up”. Hva mener du med denne setningen? Mener du ASAP? og ikke ass up = rumpe opp?

    9. Du har vert veldig veldig lav i vekt. Kroppen din har gått i kvilemodus, du kan ikkje forvente å bygge når du går ned i vekt. Men nå når du er på veg opp i vekt, kommer nok resultata også skal du se 🙂

    10. mmm salat! Jeg er helt avhengig av salater og kunne spist det hver eneste dag! Gjelder bare å få nok proteiner og fett i salaten. Laget cobb-salat i går -verdens beste!
      Yogi te er forresten helt nydelig 🙂

    11. Ååh, de stekte speltlompene så syykt gode ut!!
      Ha en fin dag videre Kristine 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg