DIVERSE


Kanskje tidenes kjedeligste overskrift.
Jeg er noe umotivert i bloggverden for tiden.
Stort sett føler jeg at jeg gjentar meg selv og at det er lite interessant å lese.
Har dere noen ønsker?
 

Jeg laget laks til middag i dag.
Sverert med grønnsaker, frukt og poteter.
Potetene kuttet jeg i rektangler, krydret med hvitløk, sitronpepper og chili, og stekte på 200 grader i 20 minutter.
Laksen krydret jeg med rosmarin og hvitløk, før jeg stekte den i litt kokosolje på høy varme i 1 -2 minutter på hver side.
Squashen strimlet jeg, jeg har et fancy juliennejern, og stekte med rødløksiver og finhakket hvitløk.
Så er det bare å legge grønnsakene og potetene på tallerkenen, toppe med laks og gjerne cottage cheese og granateple.
Utrolig godt.


Jeg liker veldig godt kombinasjonen av salt og søtt.
Frukt passer perfekt inn i de fleste middagsretter.
Spesielt godt synes jeg det er til laks, da det fete fra laksen blir noe døyvet av det friske fra frukten.


Denne frøkna hadde planlagt desserten før middagen var klar.
Jeg hadde en deilig kokosis som stod i fryseren og godgjorde seg mens jeg spiste mat.
1/2 boks kokosmelk (ikke light varianten, da vil den ikke fryse ordentlig), 2 ss kokosmasse, 1 ss yaconsirup eller annen søtning og 1/2 ts vaniljepulver.
Bland alt godt sammen og sett i fryseren.
Rør rundt i isen cirka hvert ttredevte minutt.
Jeg lot den stå en time, da hadde den softice konsistens.


Jeg er en sjokoladejente og fant fort ut at sjokoladeis er mye bedre enn vaniljeis.
En stor spiseskje med kakaopulver og litt sukrinmelis gjorde susen.

På dagens treningsplan stod det kardio og styrke på armer :grin:
Jeg tok meg en kort intervalløkt etterfulgt av en power walk og styrke på biceps, triceps og litt core.
Kardiodelen så slik ut:
– Oppvarming
5 minutter gange på hastighet 7,5 km/t og stigning 3
– Intervaller
30 sekunder spurt på hastighet 15 km/t og stigning 2, etterfulgt av 30 sekunder hvile * 10
totalt 10 minutter
– Power walk
25 minutter gange på hastighet 7,5 km/t og stigning 3
Så var det klart for å pumpe armer.
– Fransk press med stang
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Biceps curl med stang
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Triceps push down
3 sett * 8 -10 repetisjoner
supersett med
– Dips på benk
3 sett * 15 repetisjoner
– Planken med vektskive, for core
2 sett * 90 sekunder


Dagens nye innkjøp ble denne boksen med sukkerfri melkesjokolade fra Cavalier.
Den inneholder mange små sjokolader som er pakket enkeltvis.
Perfekt for meg som liker å spise hele sjokoladeplaten om jeg først åpner den.


Nå skal jeg sette meg ned å lese.
Med snacks går anatomipuggingen mye fortere.
Druer, sharon, sjokolade og en kopp med varm solbærtoddy (sukkerfri husholdningssaft blandet med kokende vann, et par spiseskjeer med blåbær, en sitronskive og en kanelstang).

Ha en god kveld :grin:
Vi er halvveis til helg!

Kristine

26 kommentarer
    1. Hei,
      Jeg er ofte innom bloggen din for inspirasjon og finner det stort sett – til tross for at du Stort sett synes du gjentar deg selv. Det hverdagslige er interessant å lese om! Kosthold og trening, hvordan du gjør det hver dag. Det er nettopp den type inspirasjon jeg trenger så du behøver ikke finne på noe nytt sånn sett 🙂

    2. Åå, Kristine, du er min store treningsmotivator og matlagingsinspirasjon! 🙂 Alle kan ha tunge stunder, og en klok dame sa til meg at vi må huske at dette er den “tyngste” tiden på året, når det er så mørkt ute og det er like før det lysner 😉 Så selv du må ha lov å ha en “daffedag” av og til! 🙂
      Hvis du vil ha tips til hva du kan skrive mer om ville jeg personlig satt veldig pris på en slags “guide” til de forskjellige øvelsene du gjør når du sier du har trent rygg, mage, bein osv. Med forklaringer for oss som ikke er helt proff i “treningsspråket” 😉
      Det hadde også vært veldig gøy hvis du kunne forsøkt å lage noen eksempel “treningsprogram” eller gode øvelser for oss som er glad i å trene, men som ikke er fullt så trent som deg. Har skikkelig lyst å få til litt ordentlig styrketrening, jeg er en typisk løpejente som alltid har holdt meg mest til kondisjonstrening og helt basic styrke. Nå vil jeg bli litt sterkere og mer muskuløs, men merker at jeg fort går tom for øvelser å gjøre på treningsstudioet/at jeg ikke “tørr” prøve meg på en del av apparatene da jeg ikke er helt sikker på hvordan de brukes. Jeg vet at en treningsveileder på treningssenter vil kunne hjelpe med dette, men noe eksempler fra dine treningsvaner hadde vært god inspirasjon! 🙂
      Stå på videre, stor treningsfan 😀

    3. Bloggen din er overhode ikke kjedelig 🙂 Alltid moro å gå inn og lese og få inspirasjon 🙂

    4. Først må jeg si at jeg elsker bloggen din!
      Har et ønskeinnlegg: Du kan jo kanskje lage et innlegg om hvordan du var før du begynte å trene? Eller har du kanskje trent hele livet? Hvorfor du valgte å trene så mye? Kanskje du kan snakke om den største forandringen din. Med personlighet og utseende 🙂

    5. Hei! Jeg har noen spørsmål jeg håper du vil svare på.
      1. Jeg trener mye mage og har oppnådd synlige resultater i øvre del, men såvidt i nedre del? Hvordan trener man bort dette fettet på best mulig måte?
      2. Har du gode forslag til fks sunn og proteinrik mat man kan ha med seg på skolen, som både er enkel og billig?
      3. Er det noen spesiell mat som du mener er totalt forbudt?
      Håper på svar! 🙂

    6. Hei hei:)
      Akkurat begynt lese bloggen din og MÅ innom hver dag. Er mamma på 44 år, aktiv familie. Liker dine matoppskrifter…man blir jo så lei sine egne:)
      Kunne godt tenkt meg noen tips på hva man enkelt kan lage før og etter trening:) du har jo så utrolig god peiling:)
      Ønsker deg en superfin dag:)
      Monica

    7. Jeg syns det er er så godt å klikke inn på din blogg og få inspirasjon til middag og mellommåltid! Elsker dine matbilder, de er så freshe og oversiktlige 🙂 Om jeg skulle komme med et önske, kanskje du kunne tatt noen fine bilder ute, når du er ute og går eller lignende? Bare for å få en varisjon til bilde-i-speilet. Stå på videre, jeg digger deg!

    8. Synes du har en utrolig flott blogg fra før av jeg Kristine, liker den akkurat som den
      er! 🙂 Men blir veldig nysgjerrig når jeg leser om de forskjellige styrkeøvelsene du
      utfører hver uke, særlig de som ikke er fult så kjent for hver og en.
      Hadde vært spennende å fått sett utførerelsen av øvelsene å på video, så man kunne
      ha tatt med seg noe til egen trening 😀

    9. Jeg synes ikke det blir kjedelig ihvertfall, blir inspirert av oppskriftene du legger ut!:)
      Hadde aldri tenkt på granateple til laks, men tror det må testes ut til morgendagens
      fiskemiddag! Ser ikke bortfra at det blir kokosis til dessert heller 😉

    10. Jeg liker bloggen din akkurat som den er, og får så ubeskrivelig mye glede og positivt av den, uansett om du føler det blir mye av det samme eller ei! 🙂 Sov godt 🙂

    11. Den middagen så helt nydelig ut! Og kokosis er knallgodt! Laget en med bringebær her om dagen 🙂 Jeg syns ikke bloggen bærer noe særlig preg av at du er umotivert 🙂 Jeg liker veldig godt å lese om hverdagen din og se bilder av maten din og oppskrifter. Jeg liker faktisk veldig godt de innleggene hvor du viser fram mellommåltider, luncher og snacks, for det er som oftes der jeg mangler inspirasjon! 🙂

    12. Jeg synes bloggen din er bra som den er jeg 🙂 inspirerende oppskrifter, og daglig motivasjon! Jeg liker veldig godt å lese om kardioen din, det er litt nye in-put.
      Keep on, keep strong!!

    13. Selvom du er litt umotivert i bloggverden, så må jeg bare si at jeg ikke merker noe til det altså 🙂
      Synes du blogger bra og jeg elsker når du legger ut oppskrifter på SØTE ting. Er selv en skikkelig kakemons og liker alt søtt, så sunne versjoner av alle slags kaker og bakst er kjempeinspirerende! 😀

    14. Mmm laks er det lenge siden jeg har spist! Spørs nok om det ikke havner på menyen snart igjen ja 🙂
      Hvor kjøpte du den pakken med cavaliersjokoladen, forresten?
      Jeg kjøper de samme i Sverige, men de selger bare enkeltsjokolader!
      Jeg synes det er flott å lese bloggen din sånn som den er jeg.. men for å få noe helt annerledes, så kunne du kanskje prøve å lage et innlegg med “en dag med Kristine”, som også omhandler hverdagen din? 🙂

    15. mm, det så ut som noen gode desserter. Selv spiser jeg aldri dessert, men jeg får veldg lyst til å prøve meg når jeg ser noen av oppskriftene dine. Bildene frister også 😉

    16. Kan du ikke skrive litt om hvordan du begynte med styrketrening, og evt. forslag til et nybegynner-program.

    17. det så godt ut! Kan jeg spørre hvor mange kalorier du spiser pr. dag? Hvor mye kalorier trenger en normal kvinne på 60 kg, uten trening?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg