LENGTER


Etter jobb i dag prøvde jeg å motivere meg selv til å lese.
Jeg skal ærlig innrømme at det ikke var særlig fristende!
En stor og god kopp proteinkaffe (30 g mocca-protein, 1 ss sukrin gold og 4,5 dl kaffe) sammen med en swebar, klementin, mandler og rester etter mammas julebakst gjorde det noe mer motiverende.

Gradestokken viste minus atten grader i morges.
Det var så vidt jeg kom meg ut sengen for å åpne Elixia.
Jeg har lett for å fryse, men dette tok kaka!
I hele dag har jeg gått og lengtet etter varme og sol.
Som jeg savner sommeren.
Det gjorde ikke saken bedre da jeg skulle ta en power walk hjem fra jobb.
Dagens trening ble 40 minutter veldig rask gange hvor jeg holdt på å fryse rumpe-stumpen av meg.


Både dagens middag og dessert bærer preg av et stort savn etter sommer.
Jeg tok i bruk grill pannen. Den fungerer nesten like bra som grillen.
Bakt potet med urtedressing, grillet biff og fylt sopp.


Poteten pakket jeg inn i aluminiumsfolie og stekte på 220 grader i 80 minutter.
Urtedressingen laget jeg av kesam blandet med finhakket oregani, basilikum og hvitløk.
Biffen, ytrefilet av storfe fra FirstPrice, skar jeg i biter og tredde på et spydd, krydret med salt og pepper og stekte noen minutter på hver side i grill pannen. En vanlig panne fungerer like bra.
Til soppen skar jeg ut stilken og fylte “hulrommet” med hot taco saus før jeg toppet med ost og stekte på 220 grader i 12 minutter.
Jeg serverte det hele med frisk spinat og maiskorn.
Så godt.


Til dessert varmet jeg opp en pose med jordbær.
Jeg puttet bare bærene i en bolle, hadde over en spiseskje med sukrin og kjørte i mikroen et par minutter.
Deretter kuttet jeg jordbærene i biter og hadde de i en tallerken sammen med mango.
På toppen har jeg kesam “is” og en blomst.
Isen laget jeg av en halv boks kesam som jeg blandet med sukrinmelis og en god dæsj vaniljepulver og satte i fryseren en times tid.


I et lite øyeblikk lukket jeg øynene og følte sommerens nærvær.
Jeg ble ganske så skuffet da jeg åpnet de igjen og så at jeg satt under et pledd med ullsokker.
Det forblir vinter noen måneder til.
Vi får bare holde ut.
I mellomtiden får dere ha en riktig god søndagskveld :grin:

Kristine

15 kommentarer
    1. heia! 🙂
      Har fulgt bloggen din daglig lenge, og du har en flott blogg så fortsett med det! 🙂
      Jeg skal selv ta PT utdannelsen og drar til Bali i mars for å ta den der, og i dag var jeg å kjøpte pensum bøkerne til studiet! Har sett at du nå driver å pugger på anotomien, så jeg er litt nysgjerrig på hvilken bok du bruker og evt om du har noen gode tips for å få inn dette puggestoffet som anotomien er!?! Boka jeg har kjøpt er “strength training anatomy” men jeg har lyst å lese anatomien på norsk!!! Hjææælp!!! Syns anatomien virker tung, og enda verre blir det når boka er på engelsk!! Har du noen bøker å anbefale meg?
      Håper du har noen gode tips til PT utdannelsen min! 🙂
      Fortsett å stå på med studiene, treningen, matlagingen og inspirasjon til alle som følger bloggen din! 🙂
      Mvh stina

    2. Det går ikke ann å se det siste innlegget diit. Jeg kan se det på bloglovin, men ikke på selve bloggen

    3. Lengter selv etter sol og varme! Men så er jeg glad i vinteren også 🙂 Maten din ser alltid så god ut! 😀

    4. Ja, for dere som er i kalde Norge, så får dere bare holde ut, hehe! Men vinteren er utrolig fin på sin måte den også, så tross kulden og nyt den som best du kan 🙂

    5. Har samme lengselen jeg også.. Fikk vann i munnen av å se på den middagen der 🙂

    6. Skjønner godt du er lei av lesinga!!! Jeg er glad jeg er ferdig med det for en periode 😀 Anatomien er bare pugg pugg!

    7. Nå er det lenge siden jeg har spist bakt potet, det er jo så godt! Håper du har hatt en fin søndag, lengter sammen med deg til sommer og varme 🙂

    8. Nå fikk jeg akutt sommerlengel av å se maten din! Så jo nydelig ut =)
      Heldigvis ikke like kaldt her oppe, så gleder meg til jeg får muligheten til litt PW ute igjen 😉

    9. Ser dejligt ud! 🙂
      Hvordan får du din protein-kaffe til ikke at klumpe? Har prøvet med din opskrift, men min klumper meget. Shaker du din kaffe?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg