TIRSDAGSTRENING


Stor og god lunsj etter trening.
Etter trening spiser jeg faktisk en halv kilo (!!) poteter,
Masse deilige karbohydrater.


Jeg skar poteter i skiver, krydret med hvitløk, chili og oregano før jeg la dem på et bakepapir og stekte på 200 grader i 15 minutter.
Til potetene serverte jeg en salat av ruccola, gul og rød paprika, tomat og purre, skinkebiff og pesto cottage cheese.
Jeg liker veldig godt å blande pesto med cottage cheese og litt ekstra hvitløk. Det blir en kjempe god dressing som passer utmerket til det meste.


Et fruktfat til dessert hører også med.
Eple, kiwi og appelsin.
Masse vitaminer og antioksidanter.

Vet du egentlig hva antioksidanter er?
Kroppens organer og funksjoner er avhengig av oksygen.
Når oksygen i kroppen forbrennes dannes det frie radikaler som er et giftstoff. Normalt blir vi ikke syke av dette, men blir det for mye av disse stoffene kan det gjøre skade på cellene i kroppen eller skade arvestoffet vårt.
Antioksidantene bekjemper kroppens frie radikaler og motvirker deres skade, og er derfor en viktig del av immunforsvaret.
Ettersom antioksidantene blir brukt opp når de gjør jobben sin, trenger vi stadig påfyll.
Vitamin A, vitamin C, vitamin E og betakaroten er eksempler på antioksidanter.
For utenom frukt finner du også antioksidanter i te, kaffe, sjokolade, bær som jordbær og blåbær, grønne, gule og røde og grønnsaker.

Ryggen og brystet fikk kjørt seg på dagens trening.
Jeg trente før frokost.
Da ble det en shake med BCAA og kreatin før trening.
En herlig start på dagen :razz:
Jeg burde egentlig bli flinkere til å trene på formiddagen.
Det er så deilig å få kroppen i gang, våkne skikkelig og få svettet litt.
Jeg føler meg alltid så lett til sins og i godt humør etter et treningsøkt.

T-bar er blitt en av mine favoritt øvelser på rygg.
Jeg har desverre ingen egen video, men du kan se en fin utførelse her
.

Dagens styrkeøkt så slik ut:
– Nedtrekk
– Sittende roing
– Benkpress
– Flyes i kabel
– Stående roing
– T-bar roing


Som snaks før trening laget jeg en god kopp kakao.
3 dl skummet melk, 2 ss kakaopulver, 1 ss sukrin og 20 g mocca-protein som jeg blandet sammen i en kjele og varmet opp til det begynte å ryke.
På toppen har jeg brukt sukkerfri vaniljeis.
Det er så forferdelig kaldt ute. Da er det deilig å kunne sette seg inn under et teppe og nyte noe varmt i glasset.


Til kakaoen serverte jeg en appelsin, sunne pepperkaker (etter denne oppskriften), tørkede fiknker, tørket aprikos, valnøtter, en speltlompe med kesam, sukrin og kanel og en speltlompe med kesam og sukkerfritt jordbærsyltetøy.
Nå nærmer det seg slutten på julebaksten.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg begynner å bli litt lei nå, men jeg har ikke hjerte til å kaste det.
Det er kun et par håndfulle med pepperkaker igjen, jeg vil tro at jeg sier meg ferdig med dem i løpet av uken.
De er jo så gode, så jeg skal absolutt ikke klage.
Spesilet til kakao er det fantastisk med pepperkaker.
Det gir meg en barnslig og god følelse med gode minner fra barndommen.

Nå er det tid for å jobbe.
Ha en god tirsdagskveld :grin:

Kristine

19 kommentarer
    1. Med alt surret rundt kosthold er det flere bloggere som mange frustrerte slankere følger slavisk som sier at småspising skiller ut inulin som stopper fettforbrenning og at korn og karb er farlig. Du spiser etter gode gamle flere måltider i døgnet enn to dietten og jeg lurte på om du har noen kommentarer som kan riste folk litt tilbake på beina så de spiser etter kropp og ikke regler regler regler..

    2. Pleier du å trene i sports-bh?:) Ikke at det er noe gale i det, men bare lurer om du pleier det,
      eller om det bare er på bildene for å få vist øvelsen skikkelig (hvordan man holder ryggen og sånn).
      På mitt treningssenter har vi ikke lov å trene i singlet engang:(
      Skulle gjerne trent i stram topp eller sportsbh sånn at jeg faktisk kan SE kroppen
      min som jobber. Litt mer motiverende da:p

    3. hvor mye har du økt ca. på kalorimengde nå som du er på “bulk?” Og hvor mye kardio gjør du?
      Synes du spiser så mye, og er alikevel meget slank 🙂

    4. Tips; Bruk de gamle “pepperkjeksene” som bunn til ostekake. Lag deilig ostefyll med f.eks. appelsinsmak. Kjempegodt:-D

    5. Nam nam, så mye godt! Ble sulten nå kjenner jeg 🙂 Må bare si at jeg elsker virkelig bloggen din. Så oppmuntrende og ikke minst inspirerende. Du er bare helt herlig! 😀

    6. Wow, sier jeg bare. Får du i deg alt det der? jeg er imponert! På en annen side ville jeg ikke hatt problemer med det selv heller, om du serverte. Du får alt til å se så godt ut!

    7. duuu … 🙂 tror du det er bra smak på IS-protein-kaffe ?? fikk ideen fra iskaffe cappucino som jeg drakk idag, men en litt sunnere versjon er jo proteinkaffe, bare i fryseren eller med isbiter. Eller vil det bli klumpete og sånt ;/??

    8. En liten stund siden jeg var innom her sist og nå har jeg fått lest meg opp igjen på dine gode økter og matretter. Inspirasjon! Men problemet med denne bloggen er at jeg blir så fryktelig kakao-tørst av den! Haha Tror jeg må lage litt proteinkakao nå med en eneste gang =D

    9. Hei! Jeg har i dag vært på koloskopi og gastroskopi og har “bare” fått påvist irritabel tarm syndrom. Har lest tidligere at du også har dette om jeg ikke tar feil? Har du funnet noe som trigger magesmertene dine? Er det noen matvarer du unngår?
      Fast leser som elsker bloggen din:) Klem:)

    10. Naam, masse god mat! Hehe 🙂 tidligere så har du skrevet at du spiser litt etter biorytmedietten, altså karbohydrater senere på dagen. Har du gått litt vekk i fra det nå som du er på en “minibulk” ? 🙂

    11. Mmm, masse god mat i dette innlegget! Du er super snuppa!
      T-bar synes jeg er en super øvelse også. Merker det tar godt i ryggen!
      Ha en fortsatt fin tirsdag du også frøken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg