IDEER

Jeg får ofte spørsmål om hvor jeg henter inspirasjon og ideer fra.
Inspirasjon henter jeg som regel i meg selv.
Hvem vil jeg være, hvordan vil jeg leve, hva vil jeg føle?
Jeg vil være sterk både fysisk og psykisk, ha det bra med meg selv og den jeg er, ha en solid kropp både i forhold til motgang og graviditet senere i livet, jeg vil stå opp hver morgen med energi og glede meg til en ny dag, jeg vil leve godt for meg uavhengig av hva andre måtte mene.
Selvfølgelig er det ikke slik hver daglig.
Jeg har dårlige dager og jeg vet også at om jeg står opp med en feil tankegang, er jeg garantert at dagen blir dårligere.
På dårligere dager henter jeg meg neste alltid inn igjen med en treningsøkt eller en time-out.
Hvor henter du dine ideer og inspirasjon?


Jeg er veldig glad i å lese blader og bruker det ofte som et restitusjons middel.
Kroppen får slappe av og tankene får roet seg ned.
Jeg abonnerer på flere forskjellige blader, alt fra Costume til Body.
Stella er blitt en favoritt.
De fleste magasiner fokuserer ofte på et tema. Enten handler det om mote, mat eller trening.
Jeg vil ha hele pakken!
Selv om jeg bruker mye tid på trening og stort sett møter opp uminket til en økt, er jeg utrolig glad i å kle meg, sminke meg og ta vare på meg selv.
Denne miksen finner jeg i Stella :razz: 
Mote, skjønnhet, trening, helse og kosthold.
Det er en glede å komme hjem til et blad som ligger i postkassen.
Etter trening i dag ble det en times time-out med god lesing og god snacks; valnøtter, mørk sjokolade og trail mix (en blanding av gojibær, mulberries og goldenberries).

Du kan forøvrig abonnere på Stella her.
Da får du også med en pilates DVD og en treningsstrikk.


Vips så hadde jeg en søtnos som ville være med på kosestunden.
Spera er så skjønn
Hun fikk sitte på fanget mens jeg leste Stella .
En god times kos for oss begge.


Ideen til dagens lunsj fikk jeg fra Stella.
Jeg henter ofte ideer og inspirasjon herfra.
Ellers så titter jeg gjerne i gamle kokebøker og i oppskriftshefter. Ser jeg noe som frister, lager jeg det og sunnifiserer originaloppskriften. 
I månedens Stella var det en oppskrift på fiskesuppe som så utrolig delikat ut.
Fisk og kokosmelk høres jo nydelig ut.


Det ble kjempe godt, men som du ser ble ikke min tallerken like tiltalende som i bladet.
Smaken er uansett det viktigste.
Den beste lunsjen jeg har spist på lenge.
At maten var klar i løpet av fem minutter er også et stort pluss.
Jeg liker rask, god og sunn mat.


Jeg tok frem en kjele og satte den på middels til høy varme.
Du kan tilsette akkurat de grønnsakene du ønsker. Jeg brukte brokkoli i buketter og gulrot i biter.
I tillegg hadde jeg oppi finhakket chili, hvitløk og ingefær. Det setter en ordentlig god smak.
Etter at grønnsakene har surret et minutts tid hadde jeg oppi fileter av alaska pollock fisk, annen fisk, fugl eller kjøtt kan også brukes, en boks med kokosmelk og to spiseskjeer med red curry paste. 
La det småkoke et par minutter, så er det klart :grin:
Spis og kos deg.
Jeg serverte med søtpotet som var stekt i ovnen.
Det var rester fra i går. Jeg sterk alltid dobbel porsjon poteter når jeg først er i gang.
Søtpotetene ble delt i skiver, krydret med hvitløk og chili, og stekt på 200 grader i 15 minutter.


Jeg hadde en intervalløkt tidligere i dag.
Fremover skal jeg prøve å ha en intervalløkt i uken.
Det gjør så godt for kropp og sjel.

– 10 minutter oppvarming
rask gange på hestighet 8 km/t og stigning 3
– 26 min intervaller
1 minutter løpe på hastighet 14 km/t og stigning 1 + 1 minutt gange på hastighet 7 km/t og stigning 1, og gjenntok dette 13 ganger
– 10 minutter nedtrapping
gange på hestighet 7,5 km/t og stigning 3

Jeg kjørte også en kort styrkeøkt biceps og triceps
– Franskpress
– Dips
– Biceps curl


Akkurat nå er det lefser med brunost og sukkerfritt syltetøy som gjelder.
Jeg er som dere vet en stor fan av speltlompene til Buer.
I dag fant jeg de ikke på butikken og prøvde meg på en pakke med lefser isteden.
De var ikke like gode, men med pålegg ble det bra.

Ha en super duper onsdag.
For de av dere som lengter etter helg, er vi halvveis nå :grin:

Kristine

13 kommentarer
    1. Jeg pleier nesten å spise det samme, men bruker lomper. Har de i ovnen i aluminiumsfolie i ca 30 min, da blir de litt “elastiske”/litt seige for den som liker det; har på honning og brunost, noen ganger med litt peanøttsmør også. Så godt! Du er en kjempe inspirasjon, Kristine!=)

    2. Du er hvert fall en inspirasjon for meg!
      Men lurte på en ting: vet du om noen gode proteinpulvere fra iherb? Er i Canada, og proteinpulveret de selger i butikkene er stappfulle av sukker (!!!). Så må ty til iherb. Vet du noen som både er god på smak og av god kvalitet?
      Stor fredagsklem!

    3. Trener du i bare sports-bh? På det treningssenteret jeg trener på har vi ikke lov å trene i singlett engang.. Jeg har litt blandede følelser. synes singlett skal være lovlig. Om du bare trener i sports-bh, synes jeg du skal tenke litt over det. Du har en veldig fin kropp, men det er ikke alle som er like dedikert som deg, men gjerne skulle ønske de også kunne oppnå det… Blir litt sånn kroppsfiksering som i blader osv…Jeg hadde bare blitt deprimert av å se magen din når jeg selv prøvde men ikke fikk det til. Virker umotiverende framfor motiverende.
      God helg 🙂

    4. Jeg henter i mye inspirasjon fra deg, Kristine 🙂 Du er så flink, spesielt med å variere middager osv. Får alltid lyst til å lage det du legger ut her, som dette over.
      Ha en super helg 🙂

    5. jeg abonnerer ikke på stella men kjøper det hver månte. kanskje jeg skal begynne å abbonere? jeg sparer jo faktisk penger. søteste katten du har. god kveld =)

    6. Helt enig i at Stella er et bra blad med en god blanding av temaer! Og litt av en søtnos den katten din er 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg