ET SNEV AV SOMMER


Denne vinteren er alt for lei!
Nå er jeg lei kulde, mørke og masse klær.
Jeg vurderer sterkt å ta meg en ferie i påsken.
Sommer, sol og varme lokker.
Termostaten viste minus søtten grader i dag. Det er alt for kaldt for en pingle som meg. Jeg tok på meg boblebuksen bare for å sette meg i bilden. Den er jo iskald den også.


I mine lengtende tanker etter varme, laget jeg en sommerlig lunsj.
Jeg tok i bruk grillpannen og laget grillspyd.
Squash, løk, maiskolbe, cherrytomater og marinert svinefilet tredde jeg på spyd før jeg stekte de et par minutter på vær side i grillpannen. Du kan også bruke en vanlig panne.
Marinaden består av olje, finhakket chili, hvitløk og rosmarin.


Til grillspydene hadde jeg en brødskive med guacamole og soltørket tomat.
Jeg er veldig glad i guacamole og lager ofte en stor prosjon når jeg først lager.
Mos avokado med finahkket chili, hvitløk og sitronsaft.
Ta vare på avokadostenen og putt den i boksen med guacamolen. Da blir den ikke brun, og holder seg like fresh og fin i flere dager.
Guacamole passer utmerket til nesten all mat. Kjøtt, fisk, salat, wok, osv. Deilig.


På grunn kulden matte jeg ha en kopp kakao også.
Jeg tok en enkel løsning.
2 scoop mocca-protein (20 g), 1 ss kakao og 1 ts sukrin, hadde jeg i et glass, fylte opp med melk og rørte rundt med en gaffel. Inn i mikroen på full guffe i 2 minutter.


Sammen med noen sunne hjemmelagde pepperkaker med krem og en halv proteinbar ble det rene julefesten.
Julen varer helt til påsken hos meg.


Dagens treningsøkt ble en kombinasjonsøkt med styrketrening på rygg og litt kardio.
Motivasjonen til styrketrening er forsvunnet.
Jeg sa derfor til meg selv at om jeg trente noe styrke, skulle jeg få kjøre kardio etterpå.
– Nedtrekk
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Roing
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Face pull
3 sett * 10 -12 repetisjoner
20 minutter på ellipsemaskinen.

Nå får jeg komme meg tilbake på jobb.
God kveld :grin:

Kristine

11 kommentarer
    1. Mattipsene dine er de mest inspirerende jeg har funnet på noen blogg ever. Den er herved delt med alle mine venner

    2. Du har en veldig matinspirerende blogg, sikkert treningsinspirerende for de som skjønner alle “faguttyrkkene”, jeg vet hva armhevinger å sittups er;-) å det er vel de jeg vet innen stryrketrening, men har faktisk klart å gå ned 13kg siden juli så noe gjør jeg rett da.. MEN det jeg lurer på er om du kan komme med noen tips til styrketrening for dummies, jeg er helt grønn å vet ikke hvor jeg skal begynne.. jeg vil ikke bygge store muskler, men stramme opp litt:-) probleme er jo at som småbarnsmor i full jobb er det litt vanskelig å få trent daglig. Barna legger seg tidlig å jeg vill ikke mase på alle rundt oss om barnevakt. Jeg vill heller ikke drasse med meg sure å slitne barn på trenigsstudio rett etter at midagen er inntatt. Jeg har noen lette vekter hjemme og en romaskin som jeg har tatt i bruk nå, men jeg har jo ikke snøring hva jeg driver med:-p gode råd for hjemmetrening mottas med en enorm stor takk:-)

    3. Ja, ut med kulden og inn med varmen!! Vil ha vår og sol 😀 Det der så skikkelig godt ut Kristine! Stadig nye fristelser når jeg titter inn hit 🙂

    4. Hei:) Er det 20 gram i hver scoop med protein pulver? Bruker samme merke som deg,men når jeg leste bakpå boksen tolket jeg det som at en scoop var 20 gram?Eller er dette feil?:)

    5. Du inspirerer ! 🙂 en glede å se hvert innlegg du har !!
      Men hvor handler du mocca-proteinen du bruker ? 🙂
      Stå på videre ! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg