ENKELT PÅ EN MANDAG

Riktig god mandag.
Velkommen til en ny uke med ny giv og glede :grin:
Vi nærmer oss slutten av januar allerede. Noe jeg for så vid synes er helt greit. Det betyr at vi er litt nærmere sommer, sol og varme.


Jeg satte meg ned med en kopp kaffe i morges og brukte en halv times tid på å planlegge uken.
Hverdagen er stort sett hektisk.
For at jeg skal rekke, og ikke minst huske alle avtaler og ting jeg skal gjøre, skriver jeg det ofte ned og lager en ukeplan på det.


Jeg har ikke hat lyst til å lage mat i dag.
Å gjøre det veldig enkelt på en mandag er vel greit.
Noen ganger er det enkleste ofte det beste.
Rask og enkel mat kan så absolutt være sunn og god.


Jeg tok et par store lefser.
Tortillalefser eller speltlomper fungerer like bra.
Smurte på en stripe med philadelphia light før jeg hadde på salat, cherrytomater, røkelaks og eggerøre.
Rull lefsene sammen.


Grunnen til at eggerøren min er veldig gul, er fordi jeg hadde oppi et par ekstra eggeplommer.
Jeg hadde et par eggeplommer til overs fra tidligere bakst.
Da slang jeg sammen eggeplommene, to egg og pepper. Pisket lett med en gaffel og stekte raskt i pannen på medium varme.


Jeg ble ikke helt mett.
På noen få minutter slang jeg sammen en dessert.


Banan i skiver, eple i biter og bringebær, sammen med rosiner, kokosflak, tørkede bananskiver, peanøtter, peanøttsmør og kesam med sukrin og kanel.
Enkelt og alt for godt.
.

Nå har jeg akkurat spist den beste mikro-kaken jeg noen sinne har laget.
Denne ble utrolig saftig og godt.
Servert med sjokoladekrem, peanøttsmør, kesam og sukrin gold.
Mikro-kaken har blitt en fast favoritt.
Det tar bare noen få minutter å slenge sammen.
Både enkelt, raskt, utrolig godt og sunt.


Jeg blandet sammen 1 scoop mocca proteinpulver, 1 scoop havremel (eller annen tørrvare, jeg brukte bare proteinpulver scoopen til å ta mel), 1 egg, 1 eggehvite, 1 ss kakaopulver, 1 ss sukrin gold 1 ss kokosolje og melk til passe konsistens.
Rør alt sammen i en bolle.
Ha over plastikkfolie og kjør i mikroen på full guffe i 90 sekunder.
Sjokoladekremen laget jeg av skyr naturell som jeg blandet med philadelphia light, kakaopulver og sukrinmelis.


Nå skal jeg komme meg av gårde på trening.
I dag er det ben som skal kjøres.
Økten kommer til å se omtrent slik ut.
– Knebøy
– Markløft
– Utfall
– Leg ex
– Ettbens benpress

Jeg ønsker deg en sporty og flott uke :grin:
Kristine 

22 kommentarer
    1. Den var kjempegod!!!
      Laget med 50/50 mandelmel og kokosmel, smaket bounty sjokoladekake 😉
      Bled toppet med vaniljekesam og bær, men neste gang skal jeg ha
      sjokoladekrem slik du hadde 😀

    2. Må si at denne kaken likte jeg faktisk! Enkelt, raskt, og godt! Selvsagt slår det aldri vanlig kake, men god var den. Jeg dryppet inn noen dråper Stevia sjokolad. Toppet den med philadelphia blandet med sukrinmelis. (Jeg glemte kokosoljen, da…)

    3. Hvor høyt er matbudsjettet deres i løpet av en måned, bare lurer siden du alltid har så MYE godt å spise 😉 Samtidig må jeg slenge med at du inspirerer meg, og er opptil flere ganger daglig innom bloggen din for tips og motivasjon i forhold til kosthold og trening 🙂

    4. Åh, så godt det så ut! Fikk vann i munnen jeg nå 😀 Må bare få sagt at du ser på utrolig flott ut nå. De ekstra kiloene du har jobbet så hardt for kler deg virkelig! Håper du får en flott dag. Kos deg masse 🙂

    5. Har lest bloggen din en god stund nå, og ser at du har gått opp i vekt på en sunn og fin måte. Du ser så fantastisk bra ut!! Kan ikke du vise frem litt før og etter bilder? Det hadde vært morsomt å se!
      Ha en fin dag!

    6. Veldig fint bilde av deg det ved kjøkkenbordet. Man kan nesten føle på roen og morgenkosen 🙂
      Ofte er det det enkle som er det beste, og speltlomper er jo så utrolig godt!
      Håper du får en fin uke, frøken!

    7. Nå fikk jeg ordentlig lyst på røkt laks og eggerøre, skulle lest dette før jeg gikk på butikken 😉
      Jeg er helt avhengig av kalenderen min for å rekke over alt. En livredder i hverdagen 🙂 Ha en fin uke!

    8. aah! all denne maten så NYEDLIG ut!! kunne bare ønske jeg hadde fått en mikro sånn at jeg også kan lage sjokolade mikro-kake 😀 hehe..
      du er en flott jente Kristine, ta med deg det resten av livet 🙂

    9. Brownien så nydelig ut, laget en slik i går selv.
      Nå nærmer vi oss snart litt bar bakke igjen, gud som jeg gleder meg til å kunne løpe ute uten å være livredd for å skli 🙂
      Ha en super mandag.

    10. Ville bare si at jeg synes du ser fantastisk ut nå! Du kler virkelig å ha ligget på litt overskudd i kostholdet, og ser så utrolig flott og frisk ut 😀 Virkelig inspirerende!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg